->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Är för smart för brännboll

2009-05-03 @ 00:21:59
Är för smart för brännboll men inte tillräckligt smart i andra sammanhang

Klart jag inte spelade brännboll, får ju träningsvärk av att kratta, lasta små saker eller en joggingtur. Att ge sig på brännboll... nä. Har aldrig varit så här otränad, osmart av mig... då vågade jag inte spela ikväll, brännboll är ju kul. Tur att jag inte drack vin, då hade jag kanske känt mig så där snygg och rik och till och med vältränad som ibland kan vara en effekt av rödvin.

Nåja, har skaffat mig träningsvärk i allafall.... trädgårdsarbete, tänkt att ogräs kan vara så kul, att känslan av  stoppa fingrarna i jorden kan vara så ... positiv. Vi (jag) för en barnslig kamp med myror och sniglar.... myrorna har alltid varit ett bekymmer men sniglarna de dök upp för några år sedan.  Avskyr myrornas framför men fascineras av dem.  Börjar man titta blir man betagen.... Tänk att de tar slavar... ja det finns mycket att lära sig om myror men... jag kämpar mest med att hålla dem borta från "trädgården" och plattorna. Trädgården är i mitt fall, massor med stenar och växter.

Sniglarna kan jag inte säga att jag gillar alls, De stör mig att de har sex med sig själva... många många gånger = fler sniglar.  Tänk om de kunde behärska sig...  Hur upphetsande kan det vara? Tänk om de skulle vara enkönade i stället..., då blev det nog inte så många snigelbarn... tänk er själva, slemmiga, kalla, huuuu.  Det var nog därför Gud gjorde dem tvåkönade. för att de skulle få lite kul i allafall. *ler* Lär fortsätta kampen mot dem i år.

Uppdaterar, fick genast ett mess...  var visst inte lämpligt att skriva om snigelsex i en innebandyblogg. Och?

Just nu har jag ett större problem, 14 åringen vill ha en ny skärm, till datorn. Har länge bett honom säga hur stor den skall vara, pengar har han sparat i hop. I går sa han att skärmen skall vara 30 tum och vara av märket Samsung, han och polarens storebror hade valt ut den.  I dag visade han en 32-tummare på nätet, en Philips och menar att de var den de pratat om. Han förstår inte varför jag sa... nej, vi måste se den tillsammans... en 30-tums Samsung skärm eller en 32 -tums platt- TV känns som olika saker.
Alltså, är det inte helt galet...  hur stor skärm ska en cool skärm vara? En som skall stå på ett skrivbord? Det måste ju funka också, inte bara vara coolt.

Just den här delen i föräldrautbildningen missade jag...
Imorgon, båda barnen har match, fotboll... hinner se båda matcherna men bara en i sin helhet. Tänk om någon av dem gör sitt livs mål, och jag missar det....

Ingen innebandy idag? Nej, inte ett ord... en innebandyblogg om ... annat alltså.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Kenneth Strignérus

Veckans I-landsproblem "Hur stor skärma ska datorn ha?" Hello ! Jag för också ett gerillakrig mot myror, och inser snnart att det verkar vara en omöjlig kamp att vinna. If you can´t beat them... join them ...Men hur ??

Sniglar.... tack gode Gud... har jag hittills undkommit under mina gerilla attacker.

*

Tror att myrorna hjälpt mig där dock.



ps. Håller på dig i kampen om bildskärmen !

2009-05-03 @ 07:41:24
URL: http://strigge.pixbox.se
Postat av: Ingrid

Nja, jag tror inte myror håller sniglar borta...

Nåja, snigelproblemet kommer senare i sommar. Nu gäller det att hålla myrorna borta. De älskar min trädgård, det gör jag med.

2009-05-03 @ 20:20:40
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg