->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Agas krönika, samt tackarrrr... uppe i Umeå

2009-11-23 @ 16:49:38
Aga:s krönika tar upp att Umeå är för litet för två elitlag... hm, kanske är så men Göteborg borde väl vara tillräckligt stort för att hålla sig med två? Två topplag till och med. Inget nytt tugg... Peder Bodén har sagt det förut... Ett lag av två, det gör lite ont i hjärtat Magnus Augustsson. 
Kanske är det ofrånkomligt.. City och Dalen kanske kommer att vara ett lag med tiden... vi har sett det förut... städer urholkas på innebandyintresse... Vem vill spela i B-lagen? Det är min upplevelse om jag inte missminner mig gillar inte heller Nordström det där med STOR-lag. Måste kolla... det kanske är tvärtom. För några år sedan var det snack om att IKSU borde slå ihop med Dalen, det var innan Grubbes tid. Undrar m folk fortfarande håller med. Två elitlag på dam och herr borde vara möjligt i en stad på 100 000. Eller?
Någon har varit irriterad över att div 1 norra har så många Umeålag... men det är bra för Umeå, för tillväxten, talangutvecklingen. (Om man får vara lite ego). Inga topplag utan plantskolor.. de gör halva jobbet.

Blogg: Kolla vilka sökord googlare använt för att hitta min blogg... "fula tjejer" hade 21 träffar. Va???
Undrar hur det kommer sig. 47 träffat på Svenska Spel, galet ...  Undrar hur det funkar det där med träffar egentligen. Nu vill Bill Gates och Microsoft knuffa ner google från sökmotortronen. Är vi förvånade?

Har skrattat gott åt klippet med Curt "eller som vi säger uppe i Umeå, tackarr" 
PÅ FB ser jag det nu och då... även icke Umeåbaserade FB:are använder det. 
Tackarr har fått genomslag, var kommer det ifrån?
Jag skulle sätta en slant på de innovativa unga männen (Big M och Pipen) bakom "innebandyfilmen" i Umeå. Läste att någon menade att den filmen borde fått pris på innebandyfesten. Typ årets prestation.. mm, eller iaf helt klart en prestation.
Skulle vara nice om "innebandyfilmen" låg ute på nätet, jag skulle gladeligen betala för att se den... Grymt rolig film, kanske främst om man kommer från Umeå.  Men vissa sekvenser skulle ALLA som spelat SSL-matcher i Gamlia känna igen. Och få sig ett gott skratt.  
Man försökte visa filmen i pausen under Dalen - Storvreta... tyvärr fungerade inte tekniken Ser fram emot ett nytt försök... Säg gärna till innan. 

Snart innebandy, tre timmar (eller snart två) till matchstart... hoppas bortalaget slipper steppa ut på banan (lineup) en kvart innan nedsläpp. Ingen bra uppladdning. Hoppas på skönspel, hoppas på underhållning. 
Har spelat på matchen, vore på sin plats att mitt tips går in då jag sällan haft rätt den här säsongen.
Skall ladda med pasta nu... snart är det match *ler*.

Innebandy, tackarrr. 
Fula tjejer får också ha en innebandyblogg *ler*.  

Just ja:
Fagervall tillbaka i Löven. Vad var det jag sa? Bra att Löven tar sitt förnuft till fånga och att Jocke inte är för stolt för att tacka nej. (uppdat: tacka ja skulle det stå). Fagervall är en mycket bra tränare, men sunda idéer. Bra för Umeå. 

 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Nordström

Inget fel på storföreningar i sig. Men när de små föreningarna slås ut är det inte bra, för det är dom som är själva kärnan i innebandy, som ÄR innebandy.



Och det är inte bra när systemet utnyttjas på fel sätt, vilket det ofta gör. Då är det ett gissel med farmarlag och andralag.



Och oftast är det små föreningarna som får stå tillbaka och inte kan ta sig uppåt i seriesystemet alternativt åker nedåt i dito. Och tröttnar. Och lägger ner.



/Nordström/

2009-11-24 @ 18:34:54
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com
Postat av: frank

Sen återstår ju frågan om huruvida ett sammanslaget Dalen och City verkligen skulle bli ett topplag, eller ens ett bättre lag än de ursprungliga föreningarna? I slutändan har man ju bara 5 spelare på banan samtidigt och det finns andra framgångsfaktorer som är viktigare än att bara ha en bred spelartrupp. Blir organisationen, arrangemangen, publikstödet, ekonomin, varumärket och förmågan att attrahera toppspelare utifrån bättre av en sammanslagning? Svaret är inte givet.

Om en sammanslagning bara betyder att två vacklande klubbar försöker luta sig mot varandra kan man lika gärna låta bli, tycker jag. Dels tror jag inte att det skulle lösa problemen, och dels tror jag att det finns risk för att man dessutom förlorar en del av själen och klubbkänslan i processen. Bara att kolla på NB-87 och Sjöstad som illustration.

2009-11-25 @ 11:24:21
Postat av: Ingrid

Nordström: Var rätt att ha tillsrivit dig en åsikt du inte har... ja du fattar. Skall läsa om artikeln.

Till Frank:

Tack för att du delar med dig av dina tankar.

Nej, svaret är inte givet. Är som du märker speptisk, kanske åxå av känslomässiga skäl. Jag kommer att känna varmt för innebandyn i Umeå oavsett hur de väljer att göra.

Jag undrar om inte Skellefteå och Ö-vik också kan vara exempel på att sammanslagning inte alltid är rätt väg. Men detta är en amatör-analys.

2009-11-25 @ 18:24:27
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg