->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Innebandyns affischnamn är...

2009-10-06 @ 21:54:53
Ikväll har jag hjälpt MODO att vinna över SAIK, kände mig nöd och tvungen att stötta laget... 
Åkte inte till Swedbanks Arena men väl till All Star. God mat med familjen på lokal och tre poäng.  Vääääälbehövliga pinnar!

Nytt ämne här på innebandybloggen:
Innebandyn har enligt mig satsat på ETT namn hittills...  och ... oops, han slutade visst.

Om man vill se en PROFIL inom innebandyn får man söka sig till klubbtillverkarnas reklam... 
Var är innebandyns affischnamn? Elitseriens? SSL:s? 

De kanske finns bandaroller någonstans men inte där jag SÖKT! Vi behöver profiler och vi har dem... men de syns inte. Tänk dig in i ... du jobbar på en reklambyrå som fått SSL el elitserien på ditt bord.

Vilka skall vara innebandyns dragplåster? Affischnamn? Hur skapar man en hype? Vilka är självklara? Sätt ihop fem nyckelspelare och du... har en sexig presskonferens. Tänker er om journalister bjöds på detta inför en säsongspremiär. 

(Bilden är en skärmdump från TV4, den får hänga med här... även om den har egentligen inget med den här dagens inlägg att göra. Kul att man kan se i tablån att det är dags.... )

Man kan vara profiler på olika sätt... sticka ut på och utanför banan. Man behöver inte vara bäst i världen för att vara en av dem som ger innebandyn ett ansikte. Medial behöver inte innebära superpolerad.

Vilka namn finns på näthinnan i samband med elitserien?
Det är ingen tvekan om vilka vi skall koppla ihop med VM i Västerås, där finns ett tydligt tänk. Vidar och Lindström i förgrunden genom Svenska Spels satsning.
Elitserien har inget eget affischnamn ...  i december är VM över, högsta ligan däremot... rullar på.  


Media: Det KLIAR i fingrarna...   pressträffar...  det ska man göra BRA och enkelt... Uppenbarligen finns här en del att göra. Många tycker om sista upptakten... låt era kloka idéer gå till rätt person....  Min erfarenhet är att gnäll är svårt att ta på allvar, men kloka idéer och synpunkter oftast tas emot... i de flesta sammanhang.
 

På tal om media... TV-pucken... där kommer de sköna hockeyintervjuerna...
-Vad fattades i den här matchen?
-MÅL!!!! (kort och gått svar från Västerbottens lagkapten 09)


Har haft anledning att engagera mig i sporten handboll några veckor... verkligen intressant. Finns en del likheter med vår sport...   kanske blir det ett inlägg om detta med tiden. 

Nu ska jag natta mina "små" barn.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg