->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Svårt... om City vs Caperiotäby. Billiga mål!

2009-09-28 @ 00:26:37

... hade jag gjort en intervju med bortalaget (saknar Innebandynytt) hade det kanske låtit "Vi vann i alla fall". 

Kan man få pengarna tillbaka efter en match?  
Jag gick visserligen till hallen för att se City men också en av Sveriges bästa innebandylag. Lite innebandy-propaganda, men icke från 08:ornas håll (gäller inte hela matchen men... , de kan så mycket bättre). 
Nästa gång Caperiotäby kommer till stan hoppas jag att de kompenserar mig med innebandyglädje och spel av stjärnorna. CTFC spelade som nykomlingar i SSL inledningsvis, fumlade med bollarna. Nervösa, nej det borde de väl inte vara. Väntade mig mer av landslagspelarna.

Det var City som stod för underhållningen. De skrattade faran rakt i ansiktet. Bra gjort. Försökte sätta betyg men idag var det svårt i City, de var typ. en lagmaskin... ingen var direkt kass, vissa spelare hade jag iofs väntat mig mer av. Man reade ut bollarna, men CT slarvade lika mycket. Fanns ingen direkt stjärna....en lagmaskin med en grym vilja. Umeå spelade smart och... Bäst på banan var nog Lars Bergström, han var grymt besviken efter matchen. Söderkvist... en spännade kille, 3 +. Lingon ser ut att få en bättre säsong än förra, han stod för en fin prestation. (3) 

CT var starkare. 

Det här med målvakter/målvaktsstatistik är lite lurigt.... man kan belastas för mål då man stått vid sidan av... visst? (cyklar jag?)

Ställ fick en 2:a av Magget, han gjorde några grymma räddningar men säppte också in bollar han borde ha tagit. Hyfsad räddningsprocent i kväll, 78,4 om man räknar bort CT:s sista skott som kom i öppen kasse (annars 76,4). Det är inte mjukglass.  Ramsin räddade 76,7 %.

Matchen är kanske svårsmält för att de båda lagen spelar till en del samma sorts innebandy. PÅ något sätt gör de det! Vad är nytt i Täby? Binge kör på tre femmor (Dalen varning här *ler*) men himmel vilken trupp han har.. stor... Nu gäller det bara att han kan locka fram det bästa av dem.

Såg ut som Totti inte hunnit bli vän med sin nya klubba (märke). Något som han hann bli i tredje *ler*, ser ut som han bestämmer sig Nu tar vi hem den här matchen och så gör han det han ska. Tänk... sist de var här såg matchen ut på samma sätt, Totti tog hem matchen i tredje.

Hagberg (3+) gjorde en bra match, Ackevi var hur het som helst (3) och hade god utdelning i första, Totti 2 i två perioder  och 5 i en. Intressant spelare är Niclas Eriksson, 19 bast, kan bli något stort. Vi lär ju få se honom en del då TV bokat in flera matcher med CT.

Ok, jag ska inte klaga på matchen... 90 kr i inträde och 16 mål, billiga mål... under 6 kr/mål *ler*.
... Dalen vinst, och bara ett mål kom från första linan, blev förvånad och glad. Tuff för City nu, Dalen har fyra pinnar, City ingen. Säsongen ar bara börjat. Kanske är Dalen inte HELT beroende av sin starka första lina.  


Mitt tangentbord har fått tuppjuck.

Har träningsvärk utan att ha tränat, möbelflyttning ger träningsvärk.

Glömde äta lunch och middag, fil en banan och en korv i hallen... så går det när man prioriterar nöjen framför...  jaja, kom till hallen i kavaj... igen, känns lte fel men hellre de än att missa matcherna.

Per kom tvåa i golftävlingen, länge sedan han var så nöjd när han kommit hemsläpande med bagen. Inget gnäll om klubborna eller annat idag *ler*.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg