->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Kan man döma AIK?

2010-03-10 @ 10:03:53

Läser Micke Fasths "insändare" på innebandy.se... Det kan inte vara kul att ha hans jobb men... det kan inte vara så kul att just nu vara till exempel AIK heller. Är det konstigt att de inte vill spela viktiga matcher på gummimatta? Hemmafördel sägs det att man får om man kommer bland de fyra första.... men nu får man hemmafördel på bortagolv om man säger ja till TV-match. Alla som spelat på parkett vet att byte av underlag kan vara matchavgörande.

Vilka lag har 20% utfall gällande TV-matcher? Fasth ger inget exempel... men jag undrar ja....
Om man vill plocka de viktigaste matcherna i en omgång så kommer man att stöta på patrull hos i allafall vissa lag som spelar på parkett. 
"Värst var det under den första säsongen, därefter har det sakta men säkert blivit bättre. Men problemet är fortfarande stort – och betydligt större än i andra TV-sända lagidrotter" säger TV4 sports innebandyredaktör.
Fråga: Lägger man in ett TV-golv som kräver 10 personers arbete i 6 timmar i nån annnan sport?
Jag skulle sätta en god slant på att om TV4 sport kunde tänka sig att visa matcher och kunna göra undantag när det gäller TV-golvet..... skulle det bli oerhört mycket enklare för alla. Det funkade ju hur bra som helst under VM... Alla ni som tyckte att det blå golvet gav mycket sämre sändning räcker upp en hand. *jag räknar till två händer*.
Hur viktigt är gummimattan för oss TV-tittare (kunder)? Jag är beredd att offra mattan till förmån för att (smidigare) kunna få se de bästa matcherna i TV. Är det GOLVET eller MATCHEN man vill visa?

Nåja, nu tror jag det till sist blir Tibblehallen och inte Solnahallen som får lägga in TV-golvet... Grattis Caperiotäby, ni vann serien och vinsten är att spela på Balrogs hemmagolv i första matchen.

Skall de sportsliga få styra i ett slutspel? Hm, jag är en av dem som hyllar de som tar på sig TV-matcher men... jag vill inte döma den som i ett slutspel slåss för att ge sitt eget lag de bästa förutsättningarna

Mitt förslag: Teambuilding för ansvariga (båda parter) som skall få detta med TV-matcher att flyta. Det känns inte som man inte hittat formerna för samarbetet och inte heller "känslan". Det gäller att komma överens om att alla jobbar för innebandyns bästa.... Fråga: Vem skall styra och ställa i frågan om TV-matcher? Rimligen borde Svensk innebandy ta ansvar här... nu hamnar det visst hos Fasth och klubbarna.  

Till slut... jag har inte pratat med Micke om detta nu, men väl i höstas... Jag har heller inte pratat med AIK i det här läget (heller). Jag kan ha fel... AIK kanske inte bryr sig om underlag.... de kanske lika gärna spelar på bortagolv i hemmahall men det synar jag.

Är jag ute och cyklar? Snälla säg till mig i så fall... 

Det finns lag som hela säsongen tränar i en hall men spelar hemmamatcher på en annan... och det verkar fungera så... Det kanske inte spelar någon roll på vilket golv man spelar???

Vad vinner man då man kammar hem serien? Inget??? Vore väl på sin plats med ett pris..... på damsidan har vinsten sedan 2003 varit att man INTE tar SM-guld. Återkommer om denna irriterande trend.

Visst borde jag skriva något om slutspelsdatum i kvartsfinal 2? Men eftersom det här är min lilla hörna så väljer jag att hänvisa till innebandymedia... ni vet det som granskar, informerarar och skapar debatt. Här kommer länken -->> TOMT.
Uppdaterar: Det är väl inte Dalen som flyttat något matchdatum? Var det inte måndag fredag som TV4 begärde och det för flera månader sedan. Vilka lag kommer att spela fredagar? Storvreta kan inte rå för att deras hall är uppbokad men alla andra matcher.... Vilka matcher spelas fredagar?

-Så här gick det till när spelarna i Caperiotäby valde moståndare i kvarten... humor.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: TT FAN

Du har helt rätt förstås! Hade TT kunnat träna på samma golv som dom var tvugna att spela sina hemmamatcher på så hade dom garanterat tagit flera poäng.I och försig så får man väl skylla på kommunen eller nått,men det är fortfarande ett faktum.

2010-03-10 @ 14:09:35
Postat av: Anonym

Vilket vm pratar vi om? Jag hade för mig att matcherna från senaste VM (dam) spelades på inlaggt tv-golv?

2010-03-10 @ 15:23:59
Postat av: Lasse

Hej Ingrid. Det var ett bra inlägg. Detta är inte något Mikael Fasth, TV4 Sport ska beklaga sig över på förbundets hemsida eller ett ärende för klubbtränare. En stark elitförening skall och kan hantera detta./L

2010-03-10 @ 16:55:05

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg