->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Webb-TV, Sebastian Gafvelin på väg till Visby

2011-01-22 @ 22:13:29
Vet inte om jag får skriva så här men... Handboll. vilka män det finns. Ingen klagar, filmar och slåss trots riktigt hårda tag. De borde hata varandra... men uppträder så sportsligt. Låt oss inspireras.

INNEBANDY.
Dalens-damer tar med sig en poäng från Gotland, 6-6 slutade matchen. Riktigt imponerande. Vet inte om jag vågar gratulera... Dalen verkar ha gott självförtroende i alla matcher. Bra och grundlig förberedelse.
Gissar att IKSU helst ser en annan motståndare i kvarten/slutspelet... om det skulle bli aktuellt.

På tal om Gotland.
Sebastian Gafvelin åker färja... (Gafvelin =den inför säsongen mest jagade SSL-spelaren)
Less på bänkdöden i AIK? Varför välja Visby i så fall? Han skulle garanterat fått en plats i vilket SSL-lag som helst. Eller är han bara på vintersemester i Visby, skulle inte tro det. Och jag som hört att en annan spelare i AIK var på väg hem till Småland... Nu lämnar istället Gafvelin? Mycket snack, det lär visa sig vad som är sant. Nytt på gång in i AIK?  

Och Visby... ingen serieseger nu va? Lite sent med ett superförvärv. Har gått tyngre än väntat... förlust mot Handen idag. 

Brottman var inte med i båset när Vreta var i Umeå... Sjuk? På semester? Ja, inte tror jag då han fått sparken i alla fall. Fast det hade kunnat bli en bra rubrik.

Har jag något att säga om den matchen? Alltså Dalen vs Storvreta... Jo att Hannes Öhman gjorde en grym insats och hör och häpna jobbade hem. Det har jag aldrig sett tidigare. Ett mycket gott jobb! Och Storvreta vann rättvist, en konstig match... så tyst har sällan Gammliahallen varit. Vad hände?
Hade skrivit ett inlägg om det i fredags som aldrig blev publicerat, lika bra det... man vill ju inte att någon skall läsa om spelare som såg ut att ge "fingret" åt de i seket.  :) Ingen big deal!

Inga större skrällar
i helgens matcher...

Läste något i innebandymagazinet som gjorde mig varm. Karl-Johan Nilsson tar Jämtdals parti nästan... eller iaf påpekar att regeln borde ses över. Så talar en sportsman!
Hur i all världen var den den där matchen? Spela sudden utan keeper... bara i Tibblehallen! Grattis AIK som gick segrande ur striden.

Ett annat derby spelas imorgon,  FC Helsingborg vs Mullsjö AIS. Det kan man följa via webb-tv. Så här skriver man på hemsidan "Mullsjö AIS mediasatsning fortsätter och matchen imorgon blir den andra för säsongen att livesändas via webb".
Bra jobbat Mullsjö. Vilken service för fansen.

Själv skall jag se City vs Falun i Gammliahallen, ingen webb-tv för mig alltså. Kanske blir det ett inlägg imorgon. Fast barnen vill ha palt... det är ingen snabbmat.

Modo vinner oftare än de förlorar nu, det gillas av mig... OTROLIGT tight i tabellen.

Må livet fara varsamt fram med er /Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: mister micke

Visby IBK värvar och värvar. Det är inget nytt. Det var bl.a. så som Wahman kom till Endre antagligen. Vill du se en stjärna i Allsvenskan skall du se Handens Patrik Pata Andersson. Handen är ruggigt starka på hemmaplan i Torvalla.

2011-01-23 @ 06:33:49
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: Cicciilia

Det bra med att ha en blogg är att man får skriva precis vad man vill! Och du har rätt, de är väldigt sportsliga! Ha det!

2011-01-23 @ 14:36:19
URL: http://cicciilia.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ja du ciccilia, så borde det vara iaf:)

2011-01-24 @ 10:58:01

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg