->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Goda innebandynyheter och lätt att smutsa

2011-03-23 @ 20:28:52

Bra att förbundet beslutat att göra om reglerna för Newbody Cup. Det finns de som bråkat om detta under åren och ämnet har varit uppe här i innebandybloggen. Skam den som ger sig:).  (menar inte mig själv)
Nu blir det äntligen en ändring, och en spelare kan representera sin förening i mer än en åldersklass. Jag ser bara fördelar med att hålla samma linje som i Ungdoms och junior-SM. Där man får använda alla spelare i föreningen.
Anders Mörks motivering:
-Anledningen är att föreningarna ska kunna disponera sina spelare på bästa sätt. Som det varit tidigare har man inte kunnat använda yngre spelare i äldre åldersklasser om de redan spelat i turneringen, vilket inte minst skapat problem på målvaktssidan där det saknats spelare. (innebandy.se)

Imorgon är det premiär för SvS:s webbsändningar, gissar att ett och annat nytt spelkort kommer att registreras för att kunna se matchen. Statens spelbolag lockar fler kunder och innebandyintresserade kan följa matcherna på nätet. Utan spelkort betalar man 30kr, en för övrigt helt rimlig kostnad.
Men lite rörligt blir det imorgon, får väl ta fram två datorer:). Hoppas kunna se Falun vs AIK och samtidigt hänga framför Everysport och Lina Engstrands liverapport. ... Pixbo och Dalen möts i för dessa båda lag... årets viktigaste match.
På fredag ges möjlighet att se Mora vs Endre, gissar att man inte kan se matcherna även i efterhand. Missar även IKSU vs Dalen, sånt är livet.

Handboll och norrlandsmästerskapen gäller fredag för egen del, även där lär det bli underhållning. Hoppas våra tjejer kan stå upp någorlunda, det är inga dåliga lag de möter. "Det ska bli sjukt skoj att göra sitt bästa" sa 97:an här om dagen. Rätt inställning, men det lär bli tuffa matcher.  

Det är svårt att planera för elitserielagen... Tror inte man hade räknat med att tre kvarts-finalserier skulle gå till fem matcher. Om IKSU tar sig vidare till semi på fredag är semin redan på söndag. Och så pratas det även om en TV-match på lördag? Inget lag lär vilja spela match både fredag och lördag. Många turer lär det bli. Är inte avundsjuk på de som sitter och försöker få ihop detta. Varken klubbar, TV4 eller förbundet. Pixbo är de enda som är klara för semi... men vet fortfarande inte vilka dagar man skall spela. Pixbo har faktiskt chans till en extra hemmamatch, allt kan hända.  Men jag tror att IKSU och Mora vinner. 

Så här är det sagt:
27/3 Semifinal 1 (TV-match lördag 28/3, 19.15)
1/4 Semifinal 2 (TV-match 1/4, 19.15)
3/4 Semifinal 3 (TV-match 4/4, 19.15)
8/4 ev. Semifinal 4 (TV-match 8/4, 19.15)
10/4 ev. Semifinal 5 (TV-match 10/4, 17.00)

På fredag vet vi mer.

Hur mår landslagspelarna? Måste vara jobbigt att inte få veta vem som leder laget om mindre än en månad. Peace.

BLOGGAR. Ett par av de innebandybloggar jag följer har flyttat över till innebandymagazinet. Har också fått frågan och betyg "i topp vad gäller läsvärda innebandybloggar". Haha, det finns en smickrare på Magget, jag tycker det var bra skrivet:)
Mitt beslut att stannar här med mina texter tog jag för flera år sedan. Det beror inte på att jag inte vill blogga på innebandymagazinet. Jag gillar att vara oberoende. Skriver ju om allt möjligt och ibland ogillas ämnen eller texter. Lika bra att ingen annan drabbas av det tänker jag. Omtänksamt av mig:). Jo, jag vet att man gjort tydligt att det som skrivs på bloggar där inte går under deras utgivaransvar, men ändå.

Även andra som lånar ut sitt varumärke skriver ungefär samma sak som Magget, att det är bloggarnas egna åsikter. Det går ändå inte komma ifrån att det är lätt att smutsa ner fler än sig själv. Svårare att städa upp. Jag håller mig här. Just in case. Det är för övrigt kul att bloggar lyfts fram. Vem trodde det för fem år sedan? Innebandynytt hade en länklista redan 2006 (?), de var också de enda, länge.

På tal om bloggar:
...har letat fram ett inlägg som Koppen skrev i november 2007, länge sedan alltså (hade blivit en bloggexplosion under hösten, varenda människa verkade ha en blogg). Så här skrev Mikael Lindkvist:  
VAR TOG GLÄDJEN VÄGEN?
"När bloggarna ploppade upp inom Innebandyvärlden så beskrevs Innebandyn som Kärlek. Nu beskrivs den som tragiskt. Vart tog all skön läsning vägen. Förr kunde man läsa om lirare, spelsystem, vackra mål mm. Bloggarna fick stämpeln att klia varandra och spelare/ledare på ryggen. Nu tror alla att dom har blivit nya Maths Olsson.

Visst alla får skriva vad dom tycker. Men är vi inte lite tragiska för tillfället. Vilken blogg/sajt jag än besöker så stinker det skitsnack". (Koppen, 2007)

Ja, det var 2007, han träffade helt rätt då. Mycket har hänt sedan dess... Var det bättre 2007 än nu? Var det varmare klimat 2006? Mer glädje, mer kärlek? På Limmet-tiden:). Kanske behövde folk inte skrika på den tiden för att höras? Ta till en massa superlativ... Vi var inte så många. Det var säkert inte bättre då. Man glömmer... Bidrar jag själv med glädje?

"Dom sa fort och jag sa långsamt. Dom levde i misär och jag hörde stråkar". (Håkan Hellström)

Välj glädjen!
Det är roligare om man har kul.
/Ingrid

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg