->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nu mörkas det friskt... Samt förbundskapten igen

2011-03-10 @ 15:30:29
City vs Warberg igår... Det var periodvis en helt ok match med tanke på förutsättningarna Och ibland lika upphetsande som matchens betydelse för tabelläget. Så här dagen efter när jag läser tidningar konstaterar jag att innebandy ibland är förvirrande. Magnus Svenssons betyg "ett rejält träningspass". Men Patrik Eklund, Umeå Citys tränare är djupt besviken på sina spelare.
"Tråkigt att vi har så många spelare i dag som inte tar ansvar och gör sitt jobb" (folkbladet.nu). Matchen beskrivs av media som pinsam och allt möjligt. Och Lingon i VK om första perioden: "Det kommer publik och betalar för att se oss. Och så går vi inte ens in för att vinna närkamper".

Ja ja... för säkerhetskull håller jag inte med någon av dem:). Mina efterlängtade (?) ord om matchen: Bortalagets första period var imponerande. Citys uppryckning i andra ett plus i kanten (coachinsats). City visade upp två PP som var de bästa jag sett av dem i år, bra där. Dessutom ska man vara nöjda med ett par av sina boxplay. Warberg såg i och för sig ut att testa lite nya PP-varianter... mindre lyckade (samtidigt som City gjorde det bra i BP). Undrar om WIC ville förvirra Dalenspelare som satt på läktaren och spionerade (?) inför en eventuell semi. Man vet inte vem som mörkar vad längre... Vi närmar oss playoff. (Ok, erkänner. Warberg var sjukt bra)

Igår... log lite när jag läste på innebandymagazinet att Stefan Smedberg sagt "Vi väljer inte Caperiotäby". Undrar om Smedberg läser Hedas blogg och hans fina beskrivning av Täbys uppladdning med mera. Nä, så stort inflytande kan väl ändå inte bloggare ha. ... Hedas analys av Caperios form med slutsats: "Dock räknar jag bort dom från SM-finalaspiranterna. Hyvärinen i praktslag – då får nog mitt tips börja darra rejält"! (Heda)

Vilka vill Warberg helst möta i kvarten? Ja, de kan de ju tyvärr inte välja sin favoritmotståndare AIK:). Pixbo skulle kanske ge bästa matcherna inför semin. Falun går bort (lite ironisk)... Linköping eller Pixbo? "Vi väljer inte Caperiotäby" kanske bara var ett villospår... Heda får fortsätta att svettas:).

Har läst intervjuerna med Kent Göransson på innebandysajten, intressant läsning. Jag är lika imponerad nu som alltid att Kent trots ledande frågor har en förmåga att vara diplomat. Oklanderlig och lojal! En självklar uppföljande artikel skulle väl vara att ställa frågor till ledningen i SIBF. Ge dem chansen att förklara...  
Magnus Nilsson sa till Expressen den 26 februari: "Vi vill forma ett attraktivt och vinnande spel. För att få full effekt i det arbetet har vi kommit fram till att vi behöver en ny ledning". Min kommentar: Vem skall ta över efter Magnus Nilsson? Nä, skojar...

Janne Vaara öppnar för att leda två landslag? (Som man frågar får man svar skall man komma ihåg) Han säger i alla fall säger att ett heltidsuppdrag lockar men att det bara är teoretiskt möjligt. (skrev om det i inlägget "det begränsade landslaget") Värmlands Folkblad  skriver att förbundet nu utvärderar och analyserar, sedan skall en kravprofil tas fram.
"Det är nog inte helt enkelt för dem att få ihop det. De söker nog ett antal olika lösningar och sen om det blir en konkret förfrågan till mig eller någon annan får vi se. Det är nog många på tapeten nu". (Vaara)

... en kravprofil låter rimligt, nu har man gått ut med vem som inte passar. Utan att presentera en ny person. Det är alltid fel väg att gå. Söka fel och inte lösningar. Janne Vaara sa själv i veckan till innebandymagazinet "Det finns mycket bra folk där ute, men det är klart att det krävs en erfaren coach för att ta över. Mer vill jag inte kommentera det".

Bra folk säger Vaara... ja, alldeles säkert finns det ett par passande. En landslagsledning är väl alltid ett team och det teamet bör innehåller en bra coach. Om sedan förbundskaptenen måste vara en coach-typ är inte säkert. Jo, det är det nog. Men det gäller att sätta ihop ett bra team. Återkommer i ämnet... samt om det där med kravprofil.  

Har funderat. Kanske vore Nykky rätt. Petteri Nykky är väl en av dem som fortfarande menar att den svenska ligan är den bästa i världen. Någon sa att det vore pinsamt att vända sig till ett annat land. Ja, det kanske är så. Men vi kanske skulle ta in honom som konsult. Tror att svensk innebandy skulle må väldigt bra av att höra hur man internationellt ser på SSL. Finska guldcoachen har kanske en annan bild av vad som avgjort till Finlands fördel. Ett bra uppslag till en artikel? Någon?

Har sportlov nu men har fram till idag inte känt mig ledig. Frisk luft... Dagen till ära vaknade jag 05.30... Semester? Barnen kommer hem från Åre i helgen efter en vecka i backen. Jag längtar... Innan dess skall jag nog ta mig en tur till jordens vackraste plats... Elda i spisen, titta på utsikten och njuta. 

...låtsaskompis Mohlin. En egen Mållgan? *ler*

/Innebandybloggen since 05/06.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

mohlin är en fd. fotbollsspelare från elfsborg som jobbar på säljavdelningen tillsammans med Bult

2011-03-10 @ 22:34:01
Postat av: hate my silver

Vad fan hylla Göranssons avgång Ingrid. Det är inte ett dugg konstigt att han fick sparken. Även Uffe hade rykt om han varit kvar. Idrott handlar om att vinna.

2011-03-11 @ 11:47:04

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg