->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

I've got your back, Runnestig och seriepremiär

2011-09-21 @ 13:14:16
Vilka vinner serien? Vilket lag vill? Det vi såg förra säsongen och den trend vi sett sedan elitseriens födelse. Den som vinner serien tar inte SM-guld. Nu snackar vi damelit.  

I söndags drog elitserien igång. I smyg liksom... Djurgården tog emot Rönnby. Lite förvånad då matchen (matchfakta) slutade 4-7, fördel Rönnby. Eller? De är ett år "äldre" än ifjol och...
Djurgården ligger nu sist i tabellen:). Men detta kommer de att ändra på och när serien är över ligger de topp två. De har vad jag kunnat se haft elitseriens mest intressanta silly season. I båset, på banan och i organisationen. Allt talar för fortsatt framgång. 

Passar på att hälsa coach Johan Kökeritz välkommen tillbaka till damelit och Rönnbys bås. Så kul! En tränare som har min allra största respekt.

Inser att det kommer att ta tid innan jag har koll på allt som hänt inom innebandysfären. Känslan är i alla fall att elitserien kommer att bli den jämnaste på länge...  De nya lagen i serien är bättre än de som lämnat. Så enkelt är det.

Har inte alls kommit i gång att läsa de bloggar jag brukar eller följa innebandysidor i någon större omfattning. Men det går framåt:).

SLL drog igång igår, då FCH vann över Pixbo.
Runnestig is back... med besked. Fyra poäng går inte att snacka bort. En sevärt spelare, kul för publiken.

Och ikväll spelas fem matcher i omgång 1. Var inne och tittade på Facebook och log när många statusrader innehöll ordet game, premiär eller match. Innebandystatusrader... 

Att Lasse Bergström kommer tillbaka till Umeå City känns tryggt. Hur är det med Gustaf Forsberg? (retas bara)

Har haft två SSL-spelare på besök i veckan, den ena behövde låna en bibel. Den andra lämna tillbaka en flaska vin. Någon annan som behöver något?

Gruppen som skall se över damernas spelschema får ta nya tag nästa år...

Den här bilden fick jag igår... underbar eller hur? Härligt med stöd:). I've got your back. Vet dessvärre inte vem som äger bilden. Någon som vet?

Vad är det för fel på mig? Inget... men min sköldkörtel har varit snål och ställt till det. Upp 17 kg och supertrött. Men det är inget fel på mig... och värderna är bra nu. Om det fortsätter så är den långa resan tillbaka nu påbörjad. Det är roligare om man har kul så jag har skaffat en PT.

Min innebandyblogg ligger kvar här. Har inte ändrat mig. Gammal är älst... fast det är klart. Its all about money:).

Just det. Har fått en förklaring på det där om det som hände i matchen mellan City och Granlo under Nolia Cup. Allstå det där i slutet av matchen. Tack för feedback. Försöker förstå men..
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Kent

Fortsätt kämpa Ingrid.

2011-09-21 @ 14:28:51

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg