->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

VIP-folk, tvärnit, kalla fiskar, Östholmtrick och dagens matcher

2012-04-09 @ 13:00:19
Några dagar ledigt, ute på älven och i en snödriva vid en eld... det behövde jag. Umgås med de som verkligen älskar mig och de mina... och då tänker jag speciellt på de där småhjärtarna (nära släktingar till oss) en strax året, den andra 2,5 år. Det finns inget som är på låtsas, fast det mesta är på lek... 
Kan komma på mig själv med att stå och titta på den större som bär runt på nypimplad fisk som om det vore värsta dyrgripen... Hjälpa till? Smaka? Titta? Frågor där svaren är enkla... där just "jag vill gärna se sin fisk", "nej, tack jag vill inte smaka innan den är kokt" "ja, vänta skall jag hämta en plastpåse så kan jag hjälpa dig med din fisk" är viktigast i den lilla värden. Viktigt på riktigt och ändå helt onödigt. Kärlek?
Sitta och titta på en eld från en snödriva, grilla en korv och livet känns riktigt fint...

TVÄRNIT. Att följa Pixbo- på riktigt blev en omöjlighet, det fanns liksom inte kraft kvar till det en mycket mysko känsla... kroppen vill inte vara med, hjärnan arbetar långsamt. Den som haft problem med ämnesomsättningen vet... det är ingen lek. Märkligt att se sig i spegeln upp nästan 20kg, det är konstigt att man ens kan det när man är 160 cm lång. Kraftigt överviktiga människor är inte de lata och lite korkade? Se där... hur står det till med min egen människosyn egentligen? Ni ser... yta yta.

VERY IMPORTANT PERSON. En person som enligt mig alltid stått för mer än yta är Klas Pettersson, i lördags publicerades en av mig gjord  intervju med honom på innebandymagazinet.se, det blev fina timmar i mobilen och framför datorn medan texten växte fram. Hur gör man den mannen rättvisa? Han är så genuin i sin kärlek till innebandyn och sin syn på människan och så ärligt även nu när frågorna rör honom själv och den hjärntumör han drabbats av. Det går inte att tänka sig in i, bara vara tacksam över att Klas ville dela med sig. 
På Twitter, Facebook, SMS, bloggar och mail har kommit feedback på olika sätt... konstaterar att Klas har många vänner, många tänker goda tankar om honom och hans situation, det berörde mig... Kom att tänka på ordet "rik" mitt i all sjukdom.

DAGENS INNEBANDY. Joacim Benvid sa till mig att han var nyfiken på om han plan skulle hålla mot Mora eller om den skulle behöva revideras efter match 1. Hm... hade varit intressant att följa upp den intervjun.. 2-0 till Pixbo och idag kan det avgöras på bortaplan. Marginalerna också mina vänner, marginalerna.. Matchen visas på webbTV...

IKSU får stryk i två raka av Djurgården, idag kan det vara klart även där... slutspel är en annan sport, helt klart. Vi pratade om att ta en promenad upp till hallen och njuta av solen men jag är lite skakig just nu, avvaktar lite... har dåliga slutspelsnerver kanske:).

TV-MATCH 19.30, kom ihåg det.
Och så Pixbo-Dalen, många säger att det avgörs idag men jag säger... så kan det vara men, sitter man som jag nära motståndarbåset får man en känsla av... att årets Pixbo inte går att räkna bort... än. Härlig energi i båset, lite småroliga drag.... Det där Östholm-bytestrixet höll på att ge två mål, nu blev det ett. Intressant... Läser på Twitter hur dåliga Pixbo är, det skrivs av de som åkte ut mot dem i kvarten... Okey.

Om Dalen... Folk verkar på allvar tro att det finns spöken... slutspelsspöken, det är verkligen hög kvalité på analyserna... (ironisk).
Senaste TV-matchen jag såg var Falun-Storvreta, riktigt bra snack under matchen. STOR skillnad mot tidigare, bra där TV4-sport. Skulle vilja be experter om ursäkt för att de fått bära skampålen för vissa saker... tydligen får de titt som tätt order via hörlurarna om vad de skall säga. Det kan ju bli väldigt konstigt...

Storvreta-Falun avgörs kanske inte på banan utan... får återkomma till det kanske. Nej, skojar bara... skriver inget om det.  

Har en artikel på G, en om innebandy på riktigt... om personen bakom klubbmärket. Magget blir inte överförtjust över långa texter har jag märkt:) men det är... antingen eller på vissa grejer.
Till Pelle Davidsson: Tack!

SDF-SM börjar på i veckan... har jag sagt att det är en STOR tävling men stora människor och sköna moves? Till alla: försök att ta er till Umeå i helgen...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg