->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Packalén, elitserien och webben

2012-01-14 @ 13:28:24
Men oj, detta inlägg har inte blivit publicerat trots att jag gjort det... virrigt.
Halvt inaktuellt men... här kommer det:

PROFIL OCH LIVE. Loggade in på Svenska Spel och webbtv och blev glad. Mika Packalén har anlitats som expert, riktigt kul att höra hans röst. En Endreexpert och innebandyexpert.
I helgen visas två elitseriematcher på Svs hemsida. Webb-tv. Det har inte varit mycket från damelit, känns det som. Funderar på det där med valet av dam-matcher, undrar vem som bestämmer.
Kul hur som helst att matcher går att följa. Har för övrigt inte sett Sala sedan de gick upp i elitserien. Det syns att det är stor skillnad mot norrettan där jag såg delar av tre matcher. Då var de överlägsna...

På everysport kan man senare idag följa Falun vs Dalen
Det är Dalen som bjuder på uppdateringen, bra jobbat Dalen.
Vilka mer matcher går att följa online i damelit? Tipsa gärna.
På herrsidan vet man att vk.se alltid uppdaterar från hemmamatcher, det blir nog dubbelt då även unt.se brukar rapportera (tänker på Dalen vs Storvreta). 
Gissar att Pixbo kör everysport i helgen...

Vilka SSL-matcher? Återkommer. (uppdat sönd)
//Warbergs sänder vs AIK på webben, en grymt intressant match.
Webbtv verkar vara innebandyns grej.
MAIS-tv sänder Täby vs Mullsjö//

Roland Pettersson, DIF tippar:
Rönnby (mot Huddinge)
Endre (mot Sala)
Djurgården (mot Karlstad)
Mora (mot IKSU)
Dalen (mot Falun)
Täby (mot Örebro)

Tack Roland.  

Tipsen känns bra... Jag tror dock Falun kan bli svåra för Dalen, tyvärr skriver jag som Umeåbo. Tippar 1 där.

Hade GÄRNA sett Mora vs IKSU. Mora är favoriter men IKSU är IKSU. Skulle nog säga att IKSU har bättre lag... Sätter 1:a ändå.  

Uppdaterar söndag, 15/1 10.00:
//Roland hade fem av sex rätt (5/6) och jag hade för första gången någonsin flyt i mitt tips. 6/6//.

Så här tippar
Anton Jonsson SSL: Pixbo (TT h), Storvreta (Dalen b), FCH (City h), Falun (Linköping h), WIC (AIK h) JIK (Sirius b)och Caperio T (Mullsjö h)
Peter Arnberg, SSL: Pixbo, Dalen, FCH, Falun AIK, JIK och Caperio  
Mitt tips: Pixbo, Storvreta, City, Falun, Kryss mellan WIC och AIK samt Caperio.
Uppdaterar söndag:
Bults tips: Pixbo, Storvreta, FCH. kryss mellan Falun och Linköping, Warberg, Sirius och Mullsjö (?), nej efter att ha kollat... Bult tror på Täby, uddamålsvinst (Bults blogg)

Kort inlägg... men det kommer ett nytt MYCKET snart. Angående FBC Engelholm. Håll utkik.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg