->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Dalen-Falun, Ahnberg om domare, Enström och konstruktiv kritik

2012-03-15 @ 19:35:42
Ingen har väl missat att allt fler ja också media snokat reda på gliringar på Twitter, jag hade alltså fel. Twittra på om det nu ger rubriker i media.
Det finns smuts, hån, trash och så finns det humor. De två senaste gillar jag... men var går gränsen? Ironi är svårt, kanske behöver innebandyfolket hashtag #ibirioni #ibtrashtalk ;)
Man skall komma ihåg att det man säger och skriver om andra ofta säger mest om en själv. Det är dessutom omöjligt att veta hur saker tas emot... Både sändare och mottagare har ansvar.

Alla vill till himmelen men få vill ju dö
Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön
Man vill ha sin bit av kakan, man vill äta den me
Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge (text: Timbaktu)

INNEBANDY I TV OCH KRITIK. Har tagit mig rätten att tycka till och försökt hålla mig på "konstruktiv-kritik"-spåret. Alltså komma med förslag förbättringar... eller som fru Wikipedia skriver: Benämningen konstruktiv kritik brukar avse kritik som är menad att kunna förminska kritikvärdet, genom att den även innehåller förslag till förändring.
Har från flera håll fått feedback att senaste inlägget var en rejäl sågning, det kändes inte alls så när jag skrev det. Har läst inlägget igen och jag glömde en detalj... att börja med det som är/var bra. I övrigt står jag för min åsikt/mina förslag. Har på inget sätt gått angrepp på någon som person. Sedan kanske jag var tuff... bra med feedback hur som helst. Många gillar mina inlägg just för min strävan att vara konstruktiv, köper att alla inte tycker det.  

Så här säger Skoglund om sina kollegor... högt i tak gäller?


Alla vill till himlen men få vill ju dö...

Fick en via mail, uppmärksam läsare, och ingen tvekan... öppnar upp för feedback.  


1-0 i matcher till IKSU, var inte på plats, notera att Cassandra Edberg är skadad, inget IKSU ens kommer ihåg att nämna? Eller så försöker man låta bli att koncentrera sig på skador. Utan Cassandra = ett försvagat IKSU.
Imorgon blir det ett besök i hallen Dalen-IKSU Kv2, kanske skriver om den matchen, jag VET, det har varit LITE lokalt, damelit... Hoppas att "våra platser" är lediga på fredag. Gamla hederliga parkett-Gammliahallen. Den läktaren gillar vi.
... och på lördag, Gammlia Arena för att se City vs Warberg. Det är lite stil på Bagarn, vi pratades vid här i veckan och samtalet inleddes "vad fan är det du skriver"... och ett garv men ärendet var hjälp att fixa ett rum åt allt deras bagage en lördag. Klart jag hjälpte till... Gillar inledningen av samtalet "vad fan är det du skriver". Bra fråga faktiskt:).

Har ett lag någonsin gjort 22 mål i en innebandymatch i högsta liga?
Svar av experten: Det handlar egentligen. om största segermarginal, eller hur? Där är det Jiks herrar som toppar med sina 21-1, tidigt 90-tal.
Se där...
Mullsjö-Aik 12-0, Umeå-Warberg 12-0 visst är sådana resultat möjliga men... ja ni fattar.
Nej, jag vet inte varför man valde att sända City-Warberg och inte Falun-Pixbo, men jag har frågat.

SLUTSPELSPLATS. Söndag, vilken match Dalen gör. Årets bästa hemmamatch. Johan Samuelsson log till och med under boxplay, vilken spelglädje. Dalen spelade innebandy, det var inte alls likt matchen mot Pixbo.
8-5 mot Falun var rättvist. Grattis till den där eftertraktade slutspelsplatsen. C-S-K-kedjan (Carlbom-Samuelsson-Kronberg) producerade, elva pinnar tillsammans. Mycket nära "magiskt". Falun var inte dåliga, Dalen var bra!
Jag: Hyfsad första femma ni har
Svar: Den får duga.

Har försökt sortera ut höjdpunkter men det är så många... snygga mål, sköna mål, fina närkamper...
-Robin och Urban gjorde liknande målgester när de trodde att Robins boll var inne. Så härlig syn. Så nära mål det var då och MÅNGA gånger under matchen.
-Ketil verkar fortfarande vara publikfavorit bland Dalen-publiken och igår han gav tillbaka, med hela hjärtat. Undrar vad den killen åt för frukost i söndags?
-En bild som stannade kvar hos mig är när Rasmus Enström kommer kommer in från banan, tar coachtavlan och inför sin formation börjar snacka och rita. Killen vill så mycket, tar ansvar... en vacker syn. Han kommer att bli en viktig i kugge i landslaget.

-Markus 9 år var mest impad av Faluns buss (Siljans Buss), så kul är det alltså med innebandy.

Bild lånad från företagets hemsida enligt ök.

Söndagens citat: Jag "Nu ligger det ett Falunmål i luften"
Lillkillen (4år) vid alldeles intill spanar ut över Gammlia Arena och utbrister "vart då"???)

Tack för en otroligt rolig kväll i Gammlia Arena.

SIBF. Det pratas om slutspelsschema och hur man får lägga sina matcher... avgå förbundet, eller? Hannes Öhman:s utspel, inhget fel med det men... bemöt SIBF. Om media inte ringer er så ring dem.
Alla hanterar inte ett ämne som radiosporten gjorde i januari (hade helt missat det) om domarna i SSL. Lovar att det är "lyssning" för alla. Tre intervjuer, en expert i Peter Ahnberg, ansvarig på förbundet (Tomas Thim) och en spelare som formulerar sitt upplevda problem. Alla tre inslagen är kanon, bra snack... Vart tog den debatten vägen? Vilken debatt?  (Inslag, se länk ovan: 1. Peter Ahnberg om domarnivån: "En resursfråga" 2. Domarbas om kritiken: "huvudet på spiken" 3. "Storvretas Hannes Öhman var kritisk mot domarna efter segern mot Warberg")

Och vart tog Svenska Spels webbsändningar vägen?

FRÅGOR. Fick frågan vad jag menar med "öppna frågor" som jag tydligen tagit upp i ett inlägg. Så... "öppna frågor, vad är det?"
Frågor som inte kan besvaras med ja eller nej. Frågor som börjar med hur, var, när, varför och så vidare.
Slutna frågor är således de som inte öppnar för ett "eget svar".

"Det skulle ha blivit en rysare om ni förlorat här idag"? Det är inte ens en fråga, är ni med. "Blev du besviken över förlusten"? "Är du glad"? Man lägger orden i munnen på den man valt att "lyssna på"
"Är du sugen på pasta till middag? Eller... vad är du sugen på för mat?
Den som intervjuar (eller på annat sätt ställer frågor) vill kanske glänsa med sina egna kunskaper och sin egen person... och glömmer då vems åsikter man egentligen skall lyfta fram.
I allt vi gör... för vems skull? Vad vill jag säga? Till vem?

Vilka har nytta av öppna frågor? Alla som säljer något, alla som jobbar med människor, alla som har en relation till en annan människa.. o.s.v. Antar att jag skrev om öppna frågor i sammanhanget intervjuer....

Här finns jag:
http://twitter.com/#!/InnebandyIngrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Janne

Den dag dina texter gillas av alla kommer ingen att vilja läsa så släpp bromsen.

2012-03-16 @ 08:49:06
Postat av: Stafsén

Anledningen tror jag att man sänder just City-warberg är att den betyder så jäkla mycket. Falun fighten är väl inget och se lagen är klara och slaget om andra platsen tycker jag känns helt avsides. Det är många som vill till slutspelet men endast åtta får vara med att leka med dom stora pojkarna och där ska vi vara...Warberg det är vi!!!



Väl mött

Jocke Stafsén

Bluemarines WBG

2012-03-16 @ 19:09:05

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg