->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Angående gårdagen... innebandy är trots allt bara en sport

2010-01-08 @ 15:47:55
Att jag orkar bry mig, att jag bli så engagerad.
Jag är mest trött på och kanske besviken på mig själv...  inte på domarna eller hur vissa spelare i Dalen och AIK väljer att spela. 
Det är ju upp till var och en hur man vill uppföra sig på banan. Det är upp till domarna att göra sitt jobb.

... det är verkligen inte mitt problem. 
... tänk att en match eller händelser ger upphov till så mycket engagemang/känslor från mitt håll. Jag räknade ändå till 500 innan jag skrev, pratade av mig lite och ändå...

Innebandy är trots allt bara en sport. Om spelare, ledare och domare att det är okey att spela på det ena eller andra sätter så är det ju upp till dem. Alla har sin yrkesstolthet, man handlar utifrån den för det mesta.

... det är inte mitt problem.
Att vara enögd är okey... jag värnar om innebandyn i Umeå... man ska komma ihåg att jag inte är engagerad i någon klubb. Ändå... är jag enögd, erkänner!
Jag kommer att besöka Gamila på söndag... se där, det gick över fort det där med att jag aldrig mer ska gå på innebandy. *ler*

-17 just nu... skönt! Igår kväll satt jag med dunjackan på i Gamliahallen... hade hunnit bli kall ute. Jag är verkligen inte i form... det hjälper inte att vila sig i form. Men vad ska jag göra då? Jag hostade till klockan fem i morse... kass kropp. Stor eloge till de som orkar stå ut med mig.
Till Warbergsgänget. Åk i sommarjackorna, jag såg just att prognosen såg ut att bli runt nollan...

Jag ska skriva ett nytt inlägg senare, något jag tänkte på idag .... Om mannen som väcker respekt, the big man.

Ha en skön helg!

Just ja, det där med att artiklarna på innebandy.se inte längre går att kommentera är bra. Det måste finnas andra forum för den som vill kasta skit...
Men det behövs också ett vettigt forum för en seriös debatt. 
Jag tror på ett formum med lite status, som går att ta på allvar. Där beslutsfattare och aktiva möts. Där det finns högt i rak. Jag tror att L-G säger samma sak som mig... att det behövs. Dessutom understryker han att han och andra vill kommunicera ris och ros. Lycka till att hitta nya vägar. Stort credd för att ni vågade testa... det som TV4-konceptavdelning ville. 
  
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Micael

Hej Ingrid. Jag tror alla dock inte de som filmar uppskattar det du skev igår. Det märks att du var arg. Sedan är det inte bara Aik som filmar men det är de som får skit. Aik är oerhört profisionella och har kompetenta tränare det ska du veta. Hoppas att du får en bra fortsättning på det nya året.

Idag skriver kimmo Eskelinen om din blogg jag tror att många fler än han är trött på Movie star. http://www.warbergic.se/kimmos/

2010-01-08 @ 19:39:52
Postat av: Ingrid

Micael: ja helt klart är AIK ett proffsigt lag, bra organsisation och allt det där. Mitt inlägg handlar om företeelser på banan.

Helt sant, filmar gör fler, men nu var det just den här matchen jag skrev om. Hade väl med mig TV-matchen i färskt minne också...

2010-01-08 @ 21:20:51
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: PJ

Här råder go stämning... Ska bli intressant att läsa dig kommande inlägg om The Big Man?

Oh, kommentarfunktionen. Det var bara räddningen att den försvann. Men jag kan erkänna att jag skulle gå in och glutta lite om du styrde upp ett nytt forum för pajkastning. ; )



Lev och må!

PJ

2010-01-08 @ 23:13:03
URL: http://www.patrikjansson.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Tilöl PJ. Jag hoppas inte det att detta blev ett bytt formum för pajkastning. Jag har sållat bland kommentarerna men... ja det är inte lätt. Kanske har jag ändå spridit dynga.

Japp, snart kommer inlägget om The big man.

2010-01-08 @ 23:35:07
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg