->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

fredagen den 13- rutten fisk och succé i IKSU hallen

2007-04-13 @ 22:56:29
Nja... inte från ikväll... men det finns ju många sedan tidigare.

Kom för en timme sedan hem... hade glömt ett paket färsk fisk i kylen... den var inte så färsk längre... tvärtom *ler*
Hela köket luktar Ulvön... Surströmming alltså

En vecka på bortaplan...
Undrar vad hon som tagit in posten har tänkt när hon öppnat min dörr... odör odör odör

Undrar hur det gick på matchen ikväll... den match som gav IKSU en plats i finalen... ?
Skojar... hastade till IKSU arena från bilen iklädd i skidkläder... andra perioden hade just börjat... "mitt lag" låg under med 0-2... hade fått information om läget medan vi satt i bilen... kände att jag ville vara på plats och stötta dem... hade det varit omvända siffror hade jag åkt hem och packat upp .... proppfullt med saker i bilen ... fanns en del att ta tag i

Nåja... det såg inte så illa ut i andra perioden, tvärtom ... trodde nog IKSU skulle vinna även om Falun var bättre i båda perioderna vi såg... satt och gapade kände inte igen hemma laget... de saknade mod...

Curt borde ha tagit timeout efter fem minuter i tredje... Falun dominerade.

Vill passa på att säga att... tredje målet Falun satte... lika gärna kunde bli bortdömt... hade jag varit domare ... HÖG klubba= 0 mål (länk till notis på innebandymagazinet .se

Succé i hallen... publiksiffran... den jag värnar om, har lagt massor med energi  på att få UMEÅ borna att gå och se innebandy... på många olika sätt... idag kändes det kul... 750 personer... så borde det vara alltid.... Hyfsad publik stöd kändes det som... själv var jag så paff och ... irriterad att jag glömde bort att klappa... skrek högt ett par gånger "kom igen nu IKSU" "tiden går" "men skjut då" "upp med laget"...
Hade kunnat betala en hel del för ... vinst i kväll... men Falun vann rättvist

Det var något ovanligt med sekretariatet ikväll... speakern... lät ... ja vad ska man säga... äh... kan inte förklara... nåt fel var det i alla fall... men mamma han låter inte som vanligt... (intresse klubben bör anteckna...vad i hela frisens namn skriver jag om nu då?)

Powerplay... ????
IKSU som är så snabba ... agerar inte .... väntar .... chansar inte .... vilken tur att jag inte är innebandy tränare *ler*... då skulle det bli SKOTT SKOTT SKOTT och säkert massor med baklänges mål....

Min egen spelartyp... passiv back *ler* om jag själv får ge mitt spelande ett namn... passiv back... såna behövs inte... annat än i publiken

Attan åxå... om  IKSU fått mina påsar innan matchen ... hade de vunnit

Hoppas de plockar fram HJÄRTAT till nästa match... den match jag räknade bort... match nr 3 .... semi


Falun stjärnor... de var hur bra som helst... "de ägde hårt" sa 11 åringen... japp så skulle man kunna uttrycka det...


Än är det inte kört för UMEÅ:s IKSU....

Sträck på er tjejer... ni tar nästa drabbning..... det gäller att KRIGA och vinna närkamper... det kan ni ju
Spela med IKSU hjärtat... så är ni i Globen den 21

Varför vann IKSU inte?
Tja, fråga någon som kan...
Sponsorerna var inbjudna... är ju en av dem....
hade nog varit kul att vara med på men... man kan inte få allt... inte ens fredagen den ,

/Innebandybloggen i Umeå
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: m

Vad bra att du är hemma igen, det där med fisken var mindre bra
Blogga på i det blå
Tar IKSU verkligen Falun?

2007-04-14 @ 00:42:02
Postat av: jocke

Falun var två nummer större än iksu även den här gången, underhållande var det i hallen

2007-04-14 @ 11:07:10

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg