->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ifjol skrev jag om Per Jansson och TV matcher...

2007-04-19 @ 23:10:16
Här kommer ett smakprov ... (blev förvånad själv när jag läste... skrev Per på magazinet??? Nä, det var kanske en felskrivning??) Och så stavar jag magazinet fel... snälla experter HJÄLP:::  kan det ha varit så här eller var det en krönika/ledare på innebandy.se.... så måste det väl ha varit?
Orkar ni?
Citat:
Ringde faktiskt upp Per Jansson i veckan angående det han skrivit i sin ledare i Innebandymagasinet. Det är oklart för mig om det verkligen var en ledare, har inte läst den i sin helhet och på innebandy.se står det att det är en krönika. Nåja visserligen är en krönika och en ledare två helt olika saker, enligt honom själv var det en ledare men så beskrevs den inte på förbundets hemsida. Per berättar stolt i sin ledare om sportens mediala närvaro och om att vi har kunnat se hela slutspelet i TV.
Ledarkrönika?.. finns det något som heter så? Ja rättstavningsprogrammet säger då inte ifrån.
 
Det jag pratade med Jansson om var att han hade missat damerna, jag menar han skriver att hela slutspelet visats i TV? jo herrarnas men tänk på stackars mig som inte fick se Falun - IKSU matchen eller Balrog
Endre eller Rönnby - Pixbo

Hade önskat en rad om visioner för dammatcher i TV från ordföranden i Sveriges mest jämställda förbund..
Han var jätte trevlig och tror inte att han upplevde mig som en gnällkärring.

Citat innebandy.se  Per Janssons ledare:

TV från hela slutspelet. I år kan det knappast ha undgått någon att det pågått ett slutspel i innebandy. Bra vinklar, skarpa analyser/kommentarer samt störst av alla inomhusidrotter! De som tvivlar på innebandy som TV-idrott har nog krympt till en minimal minoritet. slut citat

Jansson har rätt att vara stolt? innebandyn visar verkligen musklerna och hans jobb är angenämt i en framgångsrik tid, de gör ett otroligt bra jobb. Verkade han vara en hyfsat ödmjuk kille, han verkade nästan glad för att jag tyckte till.

Är uppriktigt smått lyrisk över att kunna titta på slutspelet på SVT 24 men missade man inte något? Matcherna från damernas ? de kunde väl ha sänt någon i alla fall. Nåja det var väl så att det inte råkade sammanfalla med någon av herrarnas slutspels match? det är väl så det gått till. Ingen frågar ju mig men om SVT tänkt till kring damernas matcher skulle man ha visat någon av matcherna där de bästa lagen mötts ? Det hade gett bra publicitet ? Nu bestämmer jag inte sånt? heller och är glad för de matcher som visats.

På SVT är de nog lite trötta på mig *L*, de har fått fyra brev under slutspelet med massor med beröm för TV sändningarna och frågor kring hur de ska rapportera från damsidan. Till att börja med så fanns det inte ens en tabell från damerna.  Idag fanns första TV inslaget med? och det från gårdagens match här i Umeå.. underbart. Den kan man se många gånger? Det vore klokt av dem att lägga ut lite mer information om hur slutspelet sett ut innan man visar matchen i Globen. Lite bakgrundfakta skulle inte skada för tittarna. Klart att tittarna ska få bestämma vad som ska visas och jag är en tittare så jag får faktiskt tycka och önska.

Slut citat fjolårets blogg (himmel så mycket tokigt jag skrev... och tokiga blev läsarna... då var man inte VAN vid formen... blogg ... )

Ja ... det var då det...
Två dagar innan finalen ifjol... gissa vem som PRATADE med mr på TV sporten per telefon... vi pratade länge om innebandy ... han frågade om mina tips... (Oops) varför jag brann för sporten och lite allt möjligt
Jag frågade honom en massa om deras tankar kring daminnebandy...

fattar inte att jag vågade... jag sökte honom, han ringde upp....
Vilken klubb är du engagerad i frågade han?
Ingen svarade jag... härligt att vara PRIVAT PERSON ibland...

/Innebandybloggen
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Osnygg

Sover du aldrig? Hur kan man få ur sig så många ord. Respekt Lady.

2007-04-20 @ 09:12:17
Postat av: Ingrid

Osnygg.. (snyggt namn)
Jo jag sover ibland, den här veckan har jag renoverat på nätterna och satt mig vid datorn för att "tagga" ner... mitt sätt att ... slappna av

2007-04-21 @ 19:59:02
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg