->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

utvecklingchef och sånt... typ Finnkampen

2007-04-30 @ 11:31:33
En ny tjänst på SIBF... rätt tänkt.... hoppas att de hittar en person som inte är alltför insyltad sedan tidigare.... bra att de anlitar ett bemanningsföretag... då slipper man en massa tjafs och förhoppningsvis blir rekryteringen mera "öppen"
En ny tjänst är bra men för att ... få nytt tänk kanske man kan ... (nu skriver jag inte om UC tjänsten)
"nu tar vi in XX, det är ett demokratiskt beslut, jag är beredd att samarbeta, bjuda till och titta på alternativ innan jag kapar dem, lyssna och ta in nytt men också fortsätta tillföra mina kunskaper, härmed skriver jag under på att jag är medveten om att när en person kommer in utifrån kan det bli maktkamp och sandlådelek men jag är beredd att satsa tid och kraft på att det inte blir så eftersom arbetet är viktigt, jag sitter gärna kvar på min post och är välmedveten om om svårigheter men kan åxå se möjligheterna"

Annars utbryter kamp om revir, krig och rätt ofta ser man följande beteende "passivt aggressiv"...
Älskar namnet... passivt aggressiv...
Hur gör man då?
Man visar tydligt sitt missnöja genom att inget göra...
Pratar ihop sig bakom ryggen på XX
Svarar inte på mail
Kommer bara med feedback när något är fel
Flinar upp sig när andra är i rummet men sen...
Kommer oförberedd till möten eller så har man läst på så till den grad att man kan sätta XX på plats ... allt detta... för att XX utgör ett hot... särskilt om den personen är duktig och färgstarkt
"Vi inom innebandyn" är ord som kommer att användas som lans och spjut för att XX ska känna sig riktigt FEL...
Nu är det ju lika stor risk att en driftig person från tex. näringslivet kör samma taktik... är överlägsen och dryg... visar musklerna och så... den personen kan se töntstämpel på människor från egna led som suttit länge och vilja göra en ut rensning....

Nä nä nä... tar tillbaka allt jag sagt... ta in någon ni redan känner... er kusin eller fd tränare... det här blev alldeles för komplicerat *ler*
UC (det nya jobbet på SIBF)
De glömde att personen i fråga skall vara medial... visste vore det bra med en färgstark person, lika cool som vår sport... någon som allmänheten (inte innebandyinsatta) kommer ihåg sedan UC uttalat sig .... någon som väcker känslor lite lagom *ler*
Ett ansikte utåt... är det inte dags? Det tycker jag

Så klart är det någon som tipsat mig om jobbet... tycker att jag ska söka det.... här kommer mitt svar på hur väl jag stämmer in i bilden
1. Bor jag i Stockholm? Nej
2. Vill jag flytta dit? Nej

3. Känner jag mig manad att söka jobbet? Nej... men himmel vilket roligt jobb

 Kvinnliga sökanden uppmanas speciellt att söka den här tjänsten.( Får se nu... jo man borde passa in men... brukar inte uppskatta den där typen av formulering)

...fanns jobbet i UMEÅ och det inte krävde utveckling av elitverksamheten och själva spelet som lät alldeles för svårt för mig så... jo jag skulle kanske fundera ... onekligen ett roligt jobb

Tror att de kommer att få många ansökningar och jag håller tummarna för att de hittar RÄTT person ... inte bara till UC utan även ... ja ni vet

Har läst att koppen och Sjöstrand har skrivit om ordförande frågan på sina bloggar... härligt att någon vågar väcka debatt... respekt! Vad tycker jag själv då... ja även om jag bor i  Umeå och vid ett tillfälle har träffat mannen i fråga så har jag ingen åsikt ...  vet inte vad Tjernström går för
På Finnkampen fanns jag i "VIP:en" och gjorde så gott jag kunde för att ta hand om sponsorer och andra gäster ... kände mig lite obekväm när jag skulle presentera förbundskaptenerna som pratade innan match.... tyckte att någon från förbundet skulle göra det. I all hast blev vi presenterade herr Tjernström och jag och då fick jag ett infall... han fick hälsa kaptenerna välkomna
Det är allt... har träffat honom en gång och ... då bad jag honom om en tjänst och han... ja, sa ja

Har skrivit en blogg om förbundet tidigare... läs här den som vill

Finnkampen ... vilken succe, Harry gjorde allt och lite till... stor eloge
Vad gjorde jag där? Inte hann jag då se så mycket innebandy, det hade blivit en liten kommunikationsmiss angående VIP:en , var inte meningen att jag skulle vara värd där hela dagen men ... vad gör man inte för sporten? Fick massor med uppskattning för mitt jobb av bland annat politiker och två sponsorer... så... "vad är väl en landskamp" *ler*
OK, otrivdes inte alls med "uppdraget" men himmel så trött jag var på kvällen... orkade inte med någon Bankett... Anders på Olearys sa "du dyker upp bara så du vet.".. men ... det blev Max och soffan

Tror inte det fanns någon som märkte att... jag inte var förberedd för värd:eriet, trots kommunikationsmissar... tajt med tid och lite oklart om förbundskaptenerna skulle hinna komma och "försnacka"... hade fjärilar i magen

Det blev riktigt komiskt i VIP:en ... hade ju inte koll på vilka som var höjdare från förbundet... hoppas att ingen tog illa upp.... UMEÅ höjdarna kände jag ju och en del sponsorer
Den som ska ha kredit för att det blev så bra är den som är koordinater för landslaget ... en klippa (vad heter han nu igen)08 kan vara trevliga *ler* försökte få hjälp av andra först utan framgång inte lätt att vara ocoolochinteinneinnebandyfolk...

Damernas kapten ... honom kunde jag presentera, Vaara hade jag träffat ett par gånger tidigare.....(han såg inte så bekväm ut i rollen "prata inför folk" men han är bra på annat om man ser till de resultat hans lag haft)... så till herrarnas kapten.... Hade lärt mig namnet (Hallstensson) och så kom han.... men FEL person Kent Göransson och ensak vill jag säga....
Vilken underbar människa, så proffsig
Såna som han är BRA för sporten, ringde upp honom sedan och tackade för hjälpen, han verkar vara mer än en bra människa med hjärtat på rätta stället, klok åxå... hade verkligen behållning av vårt samtal

Var rädd om den mannen
ord från Kent: -
Var dig själv, spela inte någon annan roll.
Ledarskap handlar till synes och sist om sunt förnuft.
När man fått spelarna på sin sida så kommer man att märka hur mycket, lite kan göra.
De är lätt att tycka om de där som... är på riktigt.

/Innebandybloggen, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Osnygg

Jag tycker att första slutet var bättre;).

2007-04-30 @ 12:56:13
Postat av: Ingrid

ha ha ja du "osnygg"...
Kan ju inte göra reklam för Västkusten... satt och korrade åsså... tog jag bort det
Är lite svag för ...Halland

2007-04-30 @ 18:22:20
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Åh du Baland ... du kallar mig tant utan att ha träffat mig *ler*, du som bor i Umeå borde... uppföra dig *ler*
Angående ordförande... man söker inte ett sånt jobb... skulle jag bli tillfrågad skulle jag säga NEJ... huu vilken svår uppgift. Önskar den som tar sig an uppgiften all lycka, det blåser på toppen nämligen
Tack för kommentaren, ska kika på din sida senare

2007-04-30 @ 18:26:02
Postat av: m

Skriv en krönika, du kan verkligen skriva fast du är tjej :)

2007-04-30 @ 19:08:35
Postat av: Ingrid

Ha ha, jasså Ekvall har skrivit här... troligt
Tänk vad roliga människor det finns *ler*
Tack för kommen hur som helst
till M eller m kanske det ska vara
Tack för komplimangen ... kan skriva "fast jag är tjej" ... kan läsa mellan raderna att du skojade
NIX, kan inte skriva krönikor man hallo... det finns ju många som skriver så bra
Ska en tjej skriva bör det vara någon som är inne i sporten, ser verkligen fram emot att läsa Minne:s första krönika på SIBF hemsida
Hälsa henne det... hon skriver bra tycker jag
Oops, vilken lång kommentar på en kommentar

2007-05-01 @ 13:06:38
Postat av: Camilla S

Synd att man inte får rösta, då hade jag röstat på dig :)

2007-05-02 @ 19:04:31
Postat av: Supporter

Han borde läsa det här ass förb kap
tipsa honom

2007-05-03 @ 13:17:28

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg