->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

sen blogg med ibenligtmig

2007-08-25 @ 00:29:46
Hurra ... hoppas jag...
Återkommer om damerna i TV... nästa vecka...  eller så ... hörrni på måndag kommer VM deligationen till innebandyns huvudstad...

Umeå... det självklara valet...

Har förstått att Västerås ligger bra till... varför, de ligger ju så avsides *ler*

Är säker på att Umeå skulle GE ALLT under ett VM ...

UMEÅ... en stad nära dig.

Borde fått vara ordförande i SIBF för en dag ... då skulle jag ha valt just den dag men kunde leverera nyheten om att damerna ... visst ska få plats i TV rutan, i samma kanal som herrarna, L-G är kung skrev Magnus i ett brev ... jo... kung för en dag ... det kommer att blåsa rejält andra dagar...
Just idag... måste det vara skönt att heta L-G.

Råd till L-G .. ta chansen och gå ut med hur många % ni ökar antalet matcher med... det lär bli en bra siffra... förra året var det 100% ... vad blir det i år? Tror vi kommer att få se mer av damerna på många sätt i år... är de inte på "G"


Fråga:
Kommer fler att se TV 4 sport än ... SVT???
Undrar hur många % som har tillgång till sportkanalen...

Det måste jag ta reda på, är det inte en ganska... viktig fråga?

Citat från SIBF hemsida, krönikan om TV avtalet

Damerna i avtalet
Damerna finns med i avtalet trots allas antydningar om att så inte är fallet, men inte på det sättet som kanske många förväntade sig.  Damerna är värda ett eget fokus, vilket innebär att vi vill hitta en egen identitet för damernas högsta serie på sikt. Damerna skall inte alltid vara som herrarna och precis på samma sätt som att det inte var läge att göra en Elitserie på damsidan på samma gång som det var det på herrsidan, var det inte läge att schemalägga de dammatcher som kommer sändas på samma sätt som för herrmatcherna. Vi måste alla hjälpas åt så att innebandyn bevisar sin plats i TV-tablån och jag är säker på att vi kan lyckas med det.
Planen är att sända dammatcher, men för att det skall kunna finansieras upp har inte rättigheterna till damernas Elitserie låsts in i avtalet. På sikt är jag övertygad om att vi kommer sända lika mycket daminnebandy som herrinnebandy, men vi måste skynda långsamt. Alla parter måste vara mogna för att ta det steget. Det hade inte varit rätt mot någon att ställa de kraven på damerna redan nu, det hade varit förkrossande.


Slut citat

Vad står det i krönikan? Kan någon förklara för en trög norrlänning?
Hoppas de har koll på läget... de där i förbundet.


Bloggar:
Hur många innebandyrelaterade bloggar finns det?
Hm... har haft en "praktikant "som är bra på att leta... 56 stycken har han letat fram ... UTÖVER de jag brukar läsa
En del av dem har jag ramlat över tidigare...
Många sidor finns det...

Praktikant är någon som man "håller från gatan där han annars slåss) *ler*... (internt)
OBS! Här får ni inte läsa vilken sida som är bäst enligt mig... det får experterna stå för...
Imorgon ska jag skriva vilken blogg som är sämst ...

Alla vet vilken... men ingen vågar skriva det

Nä... jag tramsar.... ni slipper läsa analyser här


Privat

Kidzen är hos mig, det är fasen ett heltidsjobb att skjutsa och fixa med deras träningar och matcher... i torsdags var det två föräldramöten, två träningar och ... sånt....
Smet för att se UIK vs Brassarna med 10 åringens lag ... 
6000 på läktaren ... häftigt 
Vårt projekt nämndes fyra gånger... UIK 100 års jubileum och MARTA. 
Projektet nämndes ... kändes som det fattades mycket i form av infoblad, affischer, ett ansikte utåt...
Tänk så mycket mer man kunnat få ut av detta UNIKA tillfälle... 
Hittar inte ens en länk... att läna till (säga vad man vill om mig... men svenska kan jag)
 
Möten om ALLT och inget

Skolan har börjat... äntligen... ska bli nice med rutiner

Tagit en öl i em. (en låtsas öl... )

Varit på "skolstartfest" ... "alla var där"

Frukostmöte och träning... fuskade med träningen ... är liks så otränad så... det var golftävling i går torsdag... han som vann va hemma och sov ruset av sig... och vissa andra uteblev.. de som BORDE ha vunnit.

Träffat Lotta som jag toksaknat i sommar... hon är inte kramtypen men ... det struntade jag i *ler*

Har hamnat i tonåren... är man inte lite tonåring när folk ringer när de är fulla?

Har inte Lena PH skrivit en låt...
"du ringer bara när du är full" (internt)

text :
När du är full

När jag går och lägger mig, då är det bara jag
Jag borde klä mig mycket varmare, men ingen kan va
Dummare än jag
Jag vaknar till när klockan slagit två,
Och tänker, skönt å va ifred, men när det ringer i min
Telefon, då vet jag allt för noga vem det e.
Vem det e!

Natt nu i innebandybloggen.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg