->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

ÖSK igen

2007-07-14 @ 13:37:08
Inledningsvis så gratulerar jag Martin Olofsson som fått Elin Magnusson (tidigare ÖSK sedan IKSU och nu ÖSK) att tänka om, att hon inte skulle fortsätta med IKSU var solklart... 20 mil pendlande per dag ... hon sa "aldrig mer" redan efter jul... det syntes inte på hennes prestationer, hon borde vara nöjd med sitt år i IKSU. Att vara på tänkt för landslaget är ett kvitto på detta.
28 september tar ÖSK emot IKSU.. premiär för 07/08...
kanske värd en resa på 10 mil t.o.r
Skott
Tycker att Elin har stor potential... hennes skott... många har blivit förvånade när jag sagt det... "hon är inte känd för sina skott" är det någon som sagt. Men som outsider och amatör har jag känslan av att det finns i henne... skott från högerkanten... riktiga skott. Vet så-klart inte hur  ÖSK och Martin O har tänkt...  men ... om jag fick bestämma så ... våga skjuta ...  vi har för få backar som tar för sig.
... håller inte med de som säger att damer inte kan lära sig skjuta... det är i huvudet det sitter för många... kanske räknas det som okvinnligt att drämma till med full kraft... Fysiskt är det självklart så att vi har olika förutsättningar men... nog kan damerna förbättra detta med skott. Tycker att Frida Eriksson är ett föredöme och systrarna i Rönnby... bland annat. "Mokka" i IKSU verkade förra sommaren ha toktränat skott... 
Har jag fel? Hon såg så skottsugen ut när säsongen började och hade utvecklats enormt på ett år bara.
 Nu ska hon skotta för Balrog... förlust för IKSU men ... bra för Balrog.

Pendla
En av mina favvo spelare ska fortsätta pendla ... Söderqvist Martina... det har varit klart ett bra tag.
Tror jag skrivit det tidigare, det var en glad överraskning just med tanke på pendlandet, hon är ju inte ung längre *ler*
ett år till i IKSU... beundransvärt, undrar vad som skulle hända med henne om hon tog ledigt från jobbet det här året och jobbade här i Umeå.... Skulle det göra gott för hennes redan så fina spel. Tror (och hoppas) det här är Martinas år, hon såg ut att trivas med att spela för IKSU förra året. i början lös hon ... spelade sitt spel bland annat på Nolia cup och i början av säsongen... sedan var det en ny Marina jag såg... inte sämre men.. mera slipad
Kliv fram Martina... ännu mer...Minnen... bragdvändningen mot Balrog 2004.. kommer aldrig att glömma... söderqvist/Hörnsten spöade Lersbygden och gänget...  och tog dem till SM final.

Du är värsta as kunglig (barnens favvo utryck)

Saknar Hörnsten.. Maria... radarparet Söderqvist/Hörnsten var svårslagna... vilket team.... (tidigare ÖSK, nu spelar Söderqvist i IKSU som jag skrivit)
Förstår om de tappade suget i ÖSK när man dök från flera medaljer och sedan gick det utför..
Då undrade man hur det stod till med ÖSK.. en klubb som borde slåss om finalplats varje år... nu verkar det vara på G igen...  Både herrar och damer har haft tunga år... kör hårt nu... övikare

Backar i IKSU
I fjol hade IKSU många landslag spelare, har jag rätt om jag säger att det var backarna som fick mest speltid.. IKSU fostrar landslagmässiga backar... Men i år är det som bekant backris hos "mitt" lag ... men nog kommer Namita Andersson att visa oss att ... IKSU utmärker sig på backfronten... så ung... så hungrig...
Vänta och se.
En riktig färgklick *ler*

Hur blir det med Frida Erisson, (IKSU)  har inte träffat några IKSU:iter på länge... jo Strängdahl igår på lokal men... vi hann bara säga hej. Frida Eriksson nämnd under rubriken skott... en back som kan skjuta.

Blev påmind om ordet Peting igår... det ord jag brukar använda när man inte vågar skjuta... peting...
Pust vad jobbig man kan va då....


Idag skulle jag kunna skriva en massa skvaller... men hoppar det, tror inte det skulle uppskattas av vissa.
Var ute på "Lokal" igår, en del skvaller skulle kunna levereras...
När det kommer ut kan jag skriva... ja det där hade jag hört en trodde inte var sant *ler*
Tiger som muren.
 
Någon som vill veta hur det gick till på innebandy festen igår... ja inte här uppe utan på den som har ett sport märke som namn...  Ingen drack alkohol, ingen pratade brevid munnen ...alla var vänner så... i innebandyjetset folket råder ingen baksmälla idag. Eller...

Fick en helt oväntad rapport... nä... inte riktigt så... slumpen slumpen


Killar tränar skott hela tiden, här ute står två 12 åringar och sjuter i timmar varje dag... men gör tjejer det? nej... inte många i alla fall...

3 augusti i Umeå... synd att mina kidz inte vill gå...
/Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Gäddman

Semester här?

2007-07-17 @ 21:56:21

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg