->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

xxxafton och velande

2007-06-21 @ 13:00:35
Att vara mamma till barn som idrottar är roligt men tidskrävande, igår fick jag nyckel till en lägenhet där fönster skall putsas för ett av lagets räkning... fönsterputsning = pengar till laget... bra jobb men ... nackspärr och bara två dagar på mig. Barnen tycker INTE att de ska hjälpa till med putsandet... "jag håller nollan du putsar fönster" sa 10  åringen ... hm... jo men i finalen släppte hon in ett mål som gjorde att de förlorade guldet... borde hon inte putsa fönster då?

Tacksam för svar *ler*


Hoppas alla får en trevlig xxx afton, dagen som ingen får nämna vid namn
Varför hata de så många ser ut att älska?

Innebandy:
Himmel vilket velande det där ... tjejer som spelat i landslaget men som sagt sig lägga klubban på hyllan... efter en månad är de i ropet igen ... ska KANSKE spela ... KANSKE stanna i Falun eller KANSKE spela med IKSU... "det lutar mer åt IKSU"
Pratar om Magnusson ... förstår att hon vill sluta när hon är på topp, helt rätt tycker jag ... önskar att alla fick göra det.
Anders sa idag ... kan man bara hoppa in utan försäsong träning i er elitserie?
Oops, ja så kan det ju se ut om man är på utsidan som Anders... trist i så fall.... han skulle bara veta hur de kämpar i spåren just nu... suck

Det är inte Magnusson som är ensam om velandet....
Håller killarna på såhär? Japp, snart kan vi utse den spelare som gjort flest "comeback"... 
Tidernas mesta comeback Hellgård eller Hellström eller Jimmy Gunnstedt
Delta i sommarens omröstning och du vinner en "Diverse låda" ur mitt förråd...
Martin Wallin i ÖSK är nog den som vinner på antal "vilande år"... vilken kille... men så är han ju.... Martin the king svåger *ler*. Hoppas "svåger Martin" fortsätter satsa helhjärtat som tränare och inte mitt i säsongen går in och spelar för ÖSK... även om jag saknar Martin mr 100 mål för blå/gul så ... ÖSK elitlag kan gå långt i år om alla satsar 100%. ÖSK i slutspel i år ... ja


saknar de där målmedvetna spelarna (jag detta kan ju missupfattas...) som kommunicerar med hela sin person "jag ska bli bäst" "ska satsa två år till" och så GÖR man det... 
Det blir för oss utanför en (ursäkta ordval) en trovärdig satsning ... himmel vad jag önskar att jag inte skrivit det där.. så svårt det var att förklara *ler*
Det finns många som enligt mig hoppar av för tidigt men man kan ju inte se enbart till det sportsliga, folk vill ha ett LIV, dessutom kan praktiska saker sätta käppar i hjulen om man funderar på att flytta... man måste ha pengar till mat och en säng att sova i. 
 

En sak är säker... ingen kan ÖVERTALAS/köpas när det gäller att ge sitt hjärta ett år till... motivation kommer inifrån och handlar om egen målsättning... det här VILL jag (typ)
Att vela... är det ett innebandytricks eller är det lika vanligt inom andra elit idrotter? Det är knappast spelarnas fel... klubbarna låter det hända...en innebandy företeelse (?)
Andra sporternas velandet hörs då inte lika mycket... hit till min sida om E4:an



Bild lånad från IKSU hemsida

Arne:

Vad ska Karin Arnelöv göra nästa år? 
Hon har rest under ett år och nu är hon i Umeå igen, fast... kanske har man missat det... hon kanske är klar för något lag
Hon tog ett sabbatsår 04/05 spelade för IKSU 05/06 och fick in ett mål i Globen... nu har hon rest ....
Någon som vet vad hon gör i höst?
Hon har säkert en massa kvar att ge... om hon får frågan från rätt håll och är taggad.
Saknar henne på Umeå:s innebandy arenor.

Det har surrats en del om snygga dam spelare... jag säger bara... hennes färger och ögon ... gör en glad.
Oops, får man kommentera tjejers utseende? Jag gjorde det just *ler*

Ha en skön xx afton....


Själv ska jag......

Nu har jag bestämt mig... tror jag *ler*

Velande människor är inte roliga ... eller hur? *ler*
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Guss

Trevlig surafton då ha ha ha ha
Ska P spela golf eller? Du vet var vi är om du vill bli full

2007-06-21 @ 13:23:27
Postat av: Koppen

Himmel vilka ögon.
Trevlig Midsommar.

2007-06-21 @ 13:34:06
Postat av: MODO fans

Tror du på ÖSK? jag säger som Ante
vi få se
Umeå och Ö-vik är konkurrenter så välj sida (skrattar

2007-06-21 @ 18:37:20
Postat av: Torbjörn

Gillar bruna ögon bättre (flin)
Du äger mig dock ej på grund av ditt yttre, du äger mej med dina texter fast du inte är ful.
Sunda brudar kommer från Norrland är min hypotes.

2007-06-21 @ 21:20:38
Postat av: Hejja IKSU

Jag tror aldrig vi får se Karin spela mer faktiskt, framförallt inte nu när Monica flyttat ner till Sthlm. Det var väl därför hon kom tillbaka.. Synd. Hon var bra tycker jag!!

2007-06-27 @ 17:47:20

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg