->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

MODO spel värre än feber

2007-03-13 @ 00:19:22
Gnällde som sjutton... jag var ju bara lite "39  graders sjuk".... nu känns gårdagens feber som.... oxfile och råstekt potatis jämfört med det vi såg ikväll....
Borde ha stegat in till Svartvadet och grabbarna i omklädningsrummet och säga... VA????
Är det här vad ni vill lära kidsen från Umeå att underhållning är....de har betalat 200 kr för sina biljetter (ja ja ja mamma betalde) och blivit lovade hockey.... kan man få pengarna tillbaka? *ler*
Heja klacken ska få en ny ramsa av mig... gratis... "spela hockey, spela hockey"
Timrå då... de gjorde två mål och vann ...men sen noll rolig hockey...

Carol Krizan underhöll... han gjorde en bra match men åxå det fumligaste "passet"....  bakom mål ...rakt framför öppen kasse... nära en Timrå spelare.... han kastade sig tillbaka och räddade ... mycket snyggt men himmel... hoppas man kan se det på TV imorgon... vilken ... tabbe... kanske kan man kalla det... en snygg miss
Ändrar mig... räddningen var... UNDERBAR... bland det coolaste jag sett... om det inte vore för att han själv passat fel...
Timrå forward grämer sig nog... brorsan sa att t.o.m han skulle ha satt den där pucken....
Få se nu... brorsan... han har väl inte spelat hockey... men att göra mål i tom kasse två meter ifrån.... jo, han har ju bollkänsla så det förslår *ler* (han läser inte... ingen i min familj vet om att jag skriver)
Två MODO matcher på två veckor... två mål sammanlagt... de brukar inte ge så lite utdelning... tur att det är slutspel i innebandy nu... massor medroliga matcher snygga mål/räddningar ser jag fram emot
Krizan är GUD i sonens ögon... men var lite fladdrig utanför mål... olikt honom... lite som Lills målvakt när de mötte Manchester United...
Å himmel... borde man inte blivit sport skribent... läser här och ler... så här kan man bara inte skriva... men man får... på sin egen sida


Nu en fråga om blogg....
Fyller bloggar någon funktion????? Jo... de håller såna som mig borta från slagsmål och sprit *ler*
Du läser just nu... en "samhällsinsats" *ler*

11 åringen hämtades upp från träningen... han var skadad.... borde inte ha skaffat barn... himmel så ont det gör i en när de mår dåligt eller har ont.... Målvakter är ett tjurigt släkte... det visade sig att han kände av sitt knä redan på idrotten på skolan.... han hade gått ut på isen ändå.... tränaren hade sagt att han var stel och han hade gjort sitt yttersta.... knaskille... nu blir det nog ingen mer hockey för honom i år... knät är svullet, fick bära honom in från bilen väl hemma från Ö-vik ... det är "pappavecka" men 11 åringen ville änså sova här i natt
Blev lite trött/sur för att han ville åka hiss på Swedbank arena... "skärp dig"... stackars unge....
dåligt samvete nu... men han fick i alla fall se en super räddning av Krizan....

Bära... en 11 åringen... måste bara fundera på... kan man skaffa en lyftkran till hemmet... en sån som hjälper ensamstående mammor lyfta tunga hockeykillar ur bilen in i sängen????

Snart kan han lyfta mig... himmel så skönt det ska bli *ler*.... kan du bära mig?????
Tur att han sover... dissa morsan dissa , du går fetbort.... åhhååhhå sopa (har ni sett video:n) ska leta reda på den och länka... men nu... sängen.

Ja det var det... ännu ett inlägg...
/Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg