->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Oops, får nog inga fler erbjudanden av honom

2007-11-12 @ 21:01:09
Till Curt
Grattis på namnsdagen
Dagen:
Var på Willys... ni vet där Svensson handlar... brukar handla här på Teg ... av flera skäl.
1. Ägaren till "min" affär sponsrar alla ungdomslag på den här sidan älven.... helt otroligt, en god slant till alla föreningar... kanske fler gör som jag... är lojal... han kanske rent av går plus... Häftig tanke 
2. Gillar inte shopping center...
3. Det kostar säkert mer att ta bilen till Ersboda eller Strömpilen
4. Är nog lite lat

Nåja, idag åkte jag till Willys efter jobbet när jag ändå hade bilen, jag tog en korg och skulle bara "ha lite små saker"... korgen blev överfull och jag fick hämta en till... känns det igen? Man handlar ofta mer än man tänkt..
På vägen ut SLÄPADE jag mina kassar... hur tungt som helst.
Då kom en ängel... en man i min egen ålder gick i fatt mig och sa "jag bär gärna en kasse åt dig, du får ont i nacken av att släpa"

Hm..
Tack gärna sa ja... men det skulle jag inte ha gjort... en tant i min egen ålder skällde ut mig efter noter... "Du ska låta bli min man".. hon nästan skrek... hur pinsamt som helst... tänk om någon hörde... och trodde att jag lagt an på denne korpulente snälle herrn med fleecetröja och vindbyxor från 90-talet.

Minns inte vad jag sa till tanten i min egen ålder... hon ska vara glad att hon inte vet vad jag tänkte.
Hon kan trösta sig med att det var en en gångs företeelse... han kommer inte att få bära en kasse åt mig om vi ses igen.

Så... nästa gång jag går på Willys är det jag som lägger en tia i en kundvagn... aldrig mer ska jag släpa kassar... det leder bara till konflikter *ler*

Sur var jag när jag kom hem... nu ser jag på matchen Dalen vs AIK...
Inte mycket att säga om den matchen ...

Tänk att matchen går på TV... ändå är det 1500 pers i Gammliahallen ... Umeå är en bra stad att bo i.
På jobbet är det många som aldrig varit på en innebandy match... och inte verkar de vara så peppade att gå heller... det blir min mission... att ta med någon som aldrig sett en match till någon av Umeå elitserie matcher.

SIBF reklam/jul kampanj  kunde vara:
"Sprid glädje... bjud någon på innebandy"

Positiva budskap behövs... och massor med ömsesidig respekt...

IKSU vs Dalen på onsdag... men kidzen kommer hem... kan inte släpa med dem på innebandy mitt i veckan... tror jag...

Uppdaterar kl 21.26...
Dalen behövde den här vinsten... sympati myser med dem
Det var häftigt att Mattihas fick avgöra idag... han har inte kommit till sin rätt ännu... kanske är det nu det vänder...
Tryck in den Robin sa Urban...
Tycker Urban är modig som låter spelarna ta beslut... "välj en kant ni vill spela på"... och så gick Nilsberth in och tyckte till...lagets yngste... signalerar trygghet i laget....
Kanske har Urban hittat Dalens alldeles egen "match couch" ...  i laget ..
Fortsättning följer....
Dalen vill vinna... då kan de gå långt.
Dalen vill vinna-äntligen-äntligen, tror att vi kommer att få se mer hjärta nu... 

Vill äga säger 12 åringen ... det är nog samma sak som vill vinna.. tror jag.

/Innebandybloggen nära dig


©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Magnus

Hej och Grattis till Umeå. Credd för sidan från mej.

2007-11-12 @ 21:55:54

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg