->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Fick vi Ligacup finalen som plåster på såren?

2007-10-30 @ 23:24:54

Igår för middag fick jag frågan
Tror du att ert förbund gav Umeå Ligacup finalen som plåster på såren... då vi inte fick vårt VM?
Tanken är befängd... såklart inte ett plåster....
en Ligacup final är super för Umeå, men det går inte att jämföra med det VM vi hoppats på...
Att Dalen får förtroendet att ta hand om finalen är ... helt klart RÄTT... jag menar ... finns det någon förening som slår Dalen på fingrarna när det gäller arrangemang i den här stilen...

Man VET att man kan lägga arrangemang i Dalens händer och de ror hem det....

Har gått omkring och varit upprörd i en vecka...
på grund av VM.... I min förvirrade hjärna ... har man sagt:
ingen skriftligt underskott garanti lika med nej" men vi har två kandidater kvar och de ska få fem veckor till på sig att fila på sina koncept

det är löjligt att jag bryr mig... har ju verkligen inga egna intressen i VM 2009--- men det retar mig... att jag inte kan hitta en röd tråd.... hur har man jobbat med frågan.... varför alla otydliga bud, vaga förklaringar....
Varför varför varför
Undrar hur snacket går i Varberg, tycker det att det är ok... att vi fortfarande inte VET vem som kommit med det bästa konceptet...

Har läst det jag hittat om "ansökan" hur den skulle gå till och vad som skulle vara med...

försökt läsa det jag hittat "om" VM... det EKAR... min hjärna är nog för liten för att förstå hur den här processen gått till... och vad man egentligen har kommunicerat till de städer som lagt ner tid och pengar ... slitit hårt för att sy ihop sina  koncept

Blir bara snurrig snurrig snurrig


OM nu VM inte hamnade i Umeå eller Varberg för att de inte kunde lämna någon skriftlig underskotts garanti (som dessutom  önskades av SIBF sent i processen... och man fick bara ett par dagar på sig att återkomma med den) så är det bara TRAGISKT... att man fortfarande inte kan tala om VEM som får VM
hade Umeå fått ett par veckor på sig (nu har det väl gått fem sedan vi fick nej) så HADE UMEÅ FÖRETAG OCH KOMMUN kunnat komma med skriftlig garanti... det har jag högsta hönsets ord på.

Jag är arg... men ....
verkar vara den enda....

jag vet (tror) att Västerbottens innebandy förbund gick in med en garanti... minns inte om det var e halv mille... men det var tydligen inte nog.... jag undrar.... VAD har de andra städerna kunnat visa upp för underskotts garantier? Det är ju offentliga handlingar... om det nu är någon kommun som skrivit under något....
Om jag hade tid skulle jag ta reda på allt det här...

Jag har hört Umeås kommunalråd lova Förbundet "vi LOVAR att fixa allt, får vi VM så tar vi ansvar" (minns inte ordagrant)

OM det är som de säger... att man fick några ynka dagar på sig att komma in med en skriftlig underskotts garanti så förstår jag att det var svårt för Vbibf att fixa det... ni vet kommun och näringsliv funkar inte som en inne bandymatch.... man kan inte rita på tavlan.....
man måste ha TID.... hoppas verkligen inte att Västerås och Linköping fått jobba med att skaffa fram underlag av den här typen... efter det att Varberg och Umeå fick nej

Känner mig snuvad på VM...

Läste igenom det jag skrivit... himmel så surrigt... men jag är så fullproppad med ord... har läst på rätt bra....

Jag är nog den enda personen i världen som säger att Umeå fortfarande kan få VM....
Jo man så tänker jag....

Om man nu kan skjuta upp saker hela tiden.... ändra och lägga till ... varför skulle de inte kunna ändra sig...


Det började mystiskt... redan när förbundet fick en ny ordförande började man skjuta fram det datum man skulle offentligöra staden/städerna som skall arrangera VM. Först sköt man upp för att ordförande var ny... klart det fanns risk för jäv men redan då måste Nilsson och Eriksson & co ha jobbat läääänga med frågan...
Var man tvungen att starta från noll... på grund av en demokratiskt vald ordförande.

hade jag varit inblandat i detta hade jag... ja jag vet inte ... men jag gillar inte att Umeå kommun inte pratat högre, att klubbarna i Umeå inte gapat och protesterat.... att folket här i stan som jobbat med ansökan inte krävt mer av förbundet....

Jag hade köpt :
Vi har ETT bättre alternativ... och så fått veta vilket... det hade varit ok....

Men .... nu fick vi svaret "ingen skriftligt underskott garanti lika med nej" men vi har två kandidater kvar och de ska få fem veckor till på sig att fila på sina koncept


Till slut.
Såklart Dalen kommer att förvalta förtroendet väl... att få arrangera finalen

Grattis Dalen....och grattis Umeå ... tur att vi har Dalen

Dagen i övrigt...
Reproräntan höjs.... = Riksbankens viktigaste styrränta. Reporäntan används för att påverka de korta marknadsräntorna och därigenom även bostadslåneinstitutens rörliga utlåningsräntor.
aj aj.... låste ett lån IDAG på fem år... ett jkl lotteri..... men lotteri är roligare... bara man slipper stå och kränga dem på matcher spännande innebandymatcher... oj jag kom ifrån ämnet.

Foppa kommer att ha fyra matcher i benen när han ska representera Sverige... genom spel i Tre Kronor ...
Va???  Ska han bara smyga runt och spela säkert... då vill jag inte att Foppa ska vara på isen....
Hur bra är han nu? Ingen vet och ända är han i landslaget... men det är klart, han ger bra marknadsföring ... räcker det?
MODO vann... synd att Krizan inte fick hålla nollan... vad fasen skulle Varg på bänken att göra... spel 3 mot 6 .... ja då KAN det ju faktiskt bli mål i baken....
Svartvadet sitter FÖR mycket på bänken....
Krizan är på väg tillbaka till sin vanliga klass... kung Krizan var nära att gör TVÅ mål ikväll... i 3 mot sex spel....
någon som missat.... Krizans mål?
Någon som sett Krizan hjula i full målvaktutrustning... när han hållit nollan
Han är ... cool

/Ingrid i en innebandyblogg nära dig

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Du fick fart på de

Kolla vad era tidningar skriver om det här, snyggt jobbat.

2007-11-01 @ 00:59:53
URL: http://www.vk.se/Article.jsp?article=148579
Postat av: Du fick fart på dem en till

Hoppas att du kan följa länken

2007-11-01 @ 01:01:23
URL: http://www.vk.se/Article.jsp?article=148578
Postat av: Anonym

Tänkte tala om att VK har hittat hit, fagen efter ditt inlägg skrev de om detta men det hade någon annan redan talat om.

2007-11-02 @ 19:00:10

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg