->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Innebandy är kul på TV

2007-10-08 @ 22:41:50
Bra TV ikväll...igen... kanon bra marknadsföring
alla gjorde det bra... utom ....
Ketil... nä skojar... himmel vad stark han är

Är stolt över Umekillarna... de gick inte i taket trots att FCH spelade sååååå fult, hur kunde Westing hålla huvudet kallt? Mycket bra gjort....

det är nästan så att man kan tro att Vidar gett spelarna instruktioner... "spring över dem även om situationen är över"
"ge er inte förrän de ligger på golvet"
"sparka på motståndarna sedan ni fällt dem"
Ni på avbytarbänken kan gärna peta/knuffa lätt på Umeborna när det är frislag

Jag som gillar den här domaren... brukar vara ensam om att gilla honom rätt ofta... men vad sjutton FRILAG FRISLA FRISLAG....
måste ringa honom ikväll...domaren och berätta att det finns något som heter 2 MINUTER och som används vid hårt spel och vad hårt spel ska jag upplysa honom om
Det här är inte kul.... nu förstör vi innebandyn... det är hockey utan skydd....
Spelar ingen roll om man gör seger målet grabben... om man tycker det är nödvändigt att sätta foten på en spelare man redan mejat ner, skulle inte vara stolt om jag vad Vidar.
Det här är inte Gris innebandy... det är

men som sagt... Umeborna höll sig coola
Hade någon knuffat till mig när jag var på väg att byta hade jag tryckt in läppglanset i ögat på den personen...  att hantera sånt här kräver ett bra psyke... det verkar Dalen ha....

kanske har FCH fått ny sko sponsor... de har problem med sulan... det är helt enkelt svårt att stanna....

Men  bra psyke räcker inte ... det hjälper inte när man plötsligt börjar dutta och gå runt... "kolla nu lägger dalen ner"... "nej inte den här gången" "jo men kolla ... suck
De slutar aldrig spela men de fegar... när de nio gånger av tio tidigare gått framåt går man bakåt... en minut innan HCF kvitterade... sååååg man att "nej... fega beslut"
Saknade Westlings intensitet.. då han ligger på och stressar fram misstag... nu backade han för mycket kungen Westling
Trist men ingen har dött... jag menar... det är ju bara sport
Nästa gång vill jag höra Urban säga "gör så här... blir du minsta stressad slå inte en kort passning .... gör så här" ja ni fattar... säga VAD spelarna ska göra och NÄR...
ska ringa honom nu *skrattar* (han är knappast pratsugen)
Urbans ord till spelarna ... ingen lyssnade... jag hörde vad han sa men har redan glömt det....*ler*.. det var något typ "snabba pass... rulla boll... ge inte upp"... sånt hör man inte.

Himmel vad kungligt det är med en egen blogg... så får man skriva sånt här... och ingen kan säga något om det... det är ju typ ingen som läser sån här skit *ler*

Till Urban
Du är BÄST på mycket men under matcher efterlyser jag TYDLIGA instruktioner... men nu är det såklart inte jag som skall spela... dalen killarna vet nog redan vad de ska göra och hur, synd att de tappar en match som den här... lite Liverpool över det hela.
Men Urban är kung ändå, man kan inte lyssna på alla... tänk så många tyckare det finns... oops, jag är ju en av dem... flå´t

Nu har man sett MODO förlora, Pool spela fegt och utan fokus... och nu det här
Tur vi har UIK... och Marta...

Nu låter det som om mitt liv suger men icke.. lag mig igår kväll med ett leende på läpparna... då tänkte jag "yes imorgon ska jag jobba.. och allvarligt... längtade"

Nu ska jag i säng och längta till imorgon... Industrifonden gubbarna... undrar om de sett matchen... så vi har nåt´t att prata om... var det imorgon eller på onsdag?

Imorgon har jag namnsdag.. alla som inte vill fira mig kan sätta in en slant till Rädda barnen, eller ge ett bidrag till Dalenfans... de är verkligen engagerade... fortsätt så.

Dagens klokord
Det är bättre att tappa bollen bakom ett framrusande lag än framför,
god natt

Påminn mig om matdosan imorgon.
/Innebandy Enligt Mig, en blogg om innebandy på längden och bredden
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: M Svensson

Du har rätt det spelade gör stygg innebandy.

2007-10-09 @ 22:34:43
Postat av: M Svensson

Du har rätt det spelade gör stygg innebandy.

2007-10-09 @ 22:34:59
Postat av: Limmet Lundin

Hola! Skulle behöva din e-mailadress om det är ok!? En bloggkamp på g. mvh

2007-10-10 @ 16:01:14
Postat av: i ume

Till mr Veteran bloggaren
min e-post adress finns ovan.
Hörs

2007-10-10 @ 22:34:15
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg