->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Lite ödmjukhet kanske... Fjällämmel skäller

2007-10-02 @ 21:33:37
Trycker vi fingret i ögat på de som inte vill ge oss TV tid?????,... ett finger i ögat ... hur smart är det.

Även om ... sporten  utvecklas mer än andra sporter, är fartfylld stor cool och publikvänlig borde vi vara ödmjuka.... vi är inte störst bäst och vackrast...
Någon som varit med om ett Lämmelår? Skulle tro att några har det... men inte många....

Vet ni vad en Fjällämmel gör när de ser en bil närma sig på vägen... den ställer sig och skäller... är imponerad av deras mod... men deras kaxighet har sitt pris.... 
Bilden är väl överdriven.... 

har snabbläst det som skrivits om sändningen .... klart man ska vara ärlig om vinklar och annat men om man nu ska vara ärlig....  bör man vara nyanserad.

Alla snackar om det som INTE var bra.... det är vad vi lyfter fram...

Hoppas att någon fler än jag är STOLT och GLAD över att sporten förtjänat en plats i TV rutan, med tanke på allt slit som ligger bakom, relationer som vårdats, eldsjälar som aldrig gett upp och ....
Om innebandy Sverige tror att man når framgång genom att såga av den gren man sitter på så är det i så fall första gången i världshistorien det fungerar så. Inser att jag skriver om något jag själv aldrig testat... men om jag blundar kan jag både se och känna... Min hypotes... sågar man av en gren faller den till marken... sitter någon på grenen .... ja *suckar och grimaserar*


Att jag och andra tyckare gnäller om sånt man inte förstår är en sak men... innebandyeliten ....
Om inte innebandyfolket är på sitt eget lag.... då vinner motståndarna , alla som ogillar sporten... 
Tips
Det är fler som INTE väljer innebandy före hockey och fotboll... än tvärtom....

Lämnar över åt experter att värdera vinkeln... fördelar och nackdelar... "hjälp, de förstör vår sport"

jag säger "hjälp... vi sågar oss själva" 


Varför skriver Aftonbladet som de gör???? Jo ni förrstår.... de MÅSTE klaga på Expressen.


själv älskar jag att sitta precis ovanför den "svenska superligan flaggan" man såg i rutan... live i Gammliahallen är det bästa platsen... detsamma gäller i SkyCom Arena... men lite stolthet har man väl...

Bild länkad från nätupplagan av Innebandymagazinet
så att ni ska se var jag gärna sitter *ler*

Känner mig stolt över att Umeå fick förtroende, TV 4 sport valde inte Umeå och Gammliahallen av en slump.
Dalen visade än en gång att de är en klubb som kan förvalta de förtroenden man får. Umeå ÄGER!!!!!


Nu är det dags att även positiva röster gör sig hörda men skulle våga det... det verkar som om ALLA tycker att TV sändningen sög... det gjorde inte jag... men visst, det finns mer att önska ... men det är ju TV 4 sport FÖRSTA sändning, kan inte tänka mig att proffsen på kanalen tänker "nu kör vi så här, det är skit men nu kör vi så här
vad var bra. vad var mindre bra, vad ska vi fortsätta med
sluta med
börja med
Fortsätta med ... och börja med

Det räcker inte med att spela konstruktiv innebandy...

Den som aldrig våga testa något nytt... kommer aldrig att veta om en idé håller ....  snacka om bakåtsträvare... är det bättre att allt var som förut... alltså INGEN innebandy i TV (som för några år sedan), vem minns den första TV sända innebandy matchen??????


Vanberg, en lyckträff i TV, äntligen någon som LER men inte fånig, proffsig ... han är klockren, bra val och han funkade kanon ihop med sin kompanjon... de kompletterade varandra....
Nice
Så att någon gnällde för att han blandade ihop bröderna Bodén.... va, det finns en älskad som sa omknullkuffad istället för omkullknuffad... men ingen vågade klaga på det... men såklart... det var inte innebandy det gällde den gången.

Till TV 4 sporten och innebandy Sverige
Grattis till en lyckad premiär sändning, ser fram emot att se fortsättningen då det finns massor att utveckla.
Lycka till
PS...
Vissa tycker att alla vinklar är bra utom de dåliga... men de är inte heller så bortskämda

Håll klaffen Ingrid, det här med innebandy förstår du dig inte på... och var inte så jkl positiv.... ha ha, nä ingen har sagt så... jag har blivit en gnällspik... ???.... ska verkligen rannsaka mig.
HUR VILL JAG UPPFATTAS..... fler borde göra det men jag börjar med mig själv...
räknade mig själv som positiv men... har fått feedback på att jag gnäller....
tack...

Gillat Fjällämlar men vill helst inte vara en själv
God natt... haftsade ihop några rader ....
Ego
har inte uträttat något idag heller....undrar om någon annan märket det....
Det är så mycket nytt... och jag hinner bara fika *ler*... hm... älskar att överdriva
Är glad när jag åker till min nya arbetsplats och nöjd när jag kommer hem... känner mig så vanlig och välkommen....  på nå´t vis.

Har lovat mig själv att inte bättra på mitt "har inte uträttat något idag" på kvällarna....

På fredag
Hinner dit en stund medan ett av barnen har ibträning.... han vill inte att jag ska gå in i hallen längre... skönt... undrar  om jag inte ska pussa på honom inför laget och säga "va??? Lilla gubben har du lånat mammas klubba.... det där är ju min klubba... den som jag fått av min favvo  spelare i IKSU"
*ler*
/poppis morsan  som spamar så det laggar... himmel vad jag tycker det lät kul när han sa så... sluta spama morsan, det laggar....

imorgon.... kommer de... yes yes yes

/Innebandybloggen since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg