->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

men va fasen UMEÅ

2007-10-12 @ 23:39:17
Fredag... L har satt alkolås på sin mobil... saknar de där samtalen *ler*...

Inlägg idag... lite allt möjligt ...

IKSU förlorade mot Balrog
Löven ligger nästan sist i tabellen tror de trillade ner till 12 plats idag
Dalen förlorade stort mot ÖIB i fredags
Dalen förlorade mot HFC i veckan

Varför bor man i den här stan egentligen? Ska flytta till Göteborg eller Stockholm... *skojar*

MODO åkte ner till Gtb och fick stryk... va fasen... åka så långt för att förlora....  nä nu måste de börja leverera... vad är det för fel?

Imorgon får Dalen ta revansch åt Björklöven, Löven förlorade mot Rögle idag (såg matchen på TV medan jag agerade frisör) .... imorgon ska Dalen (det lag som spelar i Elitserien) möta Engelholm... det är Umeå mot Ängelholm i helgen.... Dalen kan inte förlora den matchen.... (Rögle är från Ängelholm för den som inte har koll på hockey allsvenskan)

Eftersom MODO förlorade i Gtb i veckan så måste Dalen (Superligan) spöa Pixbo imorgon....
ska bli kul att se den matchen blir nog kamp
Försökte övertala mr trött att vi skulle åka och se ÖIB vs Pixbo... nä nu ska vi se HERR innebandy .... ja ja ja... men det är ju bara 100 km till Ö-vik.... det är supermysigt att åka bil i mörkret och prata om hur veckan har varit....
Nåja, nu blir det Gammliahallen och dalen vs Pixbo (SSL) imorgon

UMEÅ... jo vi har ju UIK... dem kan man lita på... tack.

att MODO hamnar på in "besviken lista" har inget med Umeå att göra... MODO finns i hjärtat den platsen kan ingen ta... i med och motgång MODO
Hockey på TV igår igår...kvällens höjdpunkt var Åkerlund räddning .... (TV match Mora Timrå)
så snyggt
ja det hade varit snyggt om Mora hade fått in pucken, snyggt anfall ... det är sånt som gör mig glad....
Får ofta ståpäls av coola mål eller räddningar....  är en så´n som gråter när jag ser reprisen av straffdramat OS Lillehammer.... sååååååå töntigt... men alla är olika... de finns de so älskar att putsa diskbänken... det gör inte jag.

Jobbet
har slängt bort en massa tid på att försöka skapa en mall .... helt hysterisk ... fick till den till slut men... det finns ju folk som kan sånt där, på måndag ska jag ringa en reklam människa, varför sitta i timmar och trixa när det finns proffs?

Kidzen... saknar dem redan... läääängtar till torsdag då de kommer hem
12 åringen &jag
12:an:kan man nöta ut huden om man duschar varje dag?"
J: "ja kanske"
12:an "bra, då är det inte värt"

Ooops, när barnen frågar ... ska man tänka INNAN man svarar

Lyx... när mina gäster åkt hem ikväll upptäckte jag att... det 'är LYX att ha huset för sig själv...
vi har en inneboende med villkor "veckopendling"... behöver lite space.....
När det väl blir tyst och tomt i huset förstår jag... space behövs.. njuter
Imorgon gårdstädning... känns "så där"... ut till alla "på gatan där vi bor är alla perfekta" människor och kratta...
Oj, nu gnällde jag igen... jag som börjat ett nytt ognälligt liv.
Trevlig helg.

Mer om innebandy en annan gång... rapport från Gotland kanske... i en innebandyblogg nära dig.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg