->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Det där med golvet. och Legia betyder förening

2007-09-23 @ 22:32:08
Förslog en ny regel... i våras... undrar om inte premiären hade blivit trevligare om man anammat den...

Förslaget var:
Borta laget står för golvet.

Himmel vilken trist start det blev på Västkusten för damer Div 1

Länkar till inlägget eftersom det är  SÅ SVÅRT att hitta igen det om man inte vet att Div 1 damer klassar under  ÖVRIGT i flikarna... Div 1 och Div 2 har INGET med damerna att göra...
Nu vet ni... ÖVRIGT lika med damer och lite annat som inte passar under någon annan flik, ja ja... vet att jag tjatar... INGET händer... är nog dålig på att tjata.... är det inte dags att ändra på de där flikarna snart herr Fredriksson? En ros åxå, Tycker att damerna tas mer på allvar på många sätt än bara för två år sedan... och "magget" har börjat ett viktigt arbete...bra,  fortsätt så.

Det har funnits tillfällen då jag suttit på läktaren och undrat om man inte borde ta paus i matcher på IKSU och torka av det... då det sett... "halkit" ut.
Minns en gång då  Umeå City herrar ha spelat hemma matcher innan IKSU matchen... upplevde att fukten slog emot mig när jag kom in i hallen... det har sett HALT ut...

Eftersom bortalaget inte protesterat antar jag att golvet varit ok att spela på... brukar ju sällan få vara med på plan *ler*... På läktaren går det inte att avgöra hur golvet känns....
Synvillor ...
Dagens synvilla... 12 åringens fotbollmatch då motståndarna gjorde en Messi... styrde in bollen med handen....


men man kan ju inte stå och gasta på domaren *ler*... jobbar på att vara en bra förälder som inte smyg coachar eller skriker...  ska jobba på det även nästa år, nu är utomhus säsongen snart slut... i helgen är det Cup lördag och söndag... kommer att sakna fotbollen... Vad ska man göra av all sin fritid *ler*
I fredags spelade vi sällskapspel ... i två timmar.... det var länge sedan vi hade möjlighet till det.
ja ja, lugnet före stormen kanske... nu börjar "vinteridrotten"... men jag älskar ju att agera materialare.


Höjdarna inom svensk innebandy verkar lyssna på andra Umeå bor...
det lönar sig alltså att debattera... bra att någon vågar.
Det här kan man läsa på FÖRSTA sidan på "magget".... (se där... jag gnäller inte alltid)

SEI
Oj... Niklas Nyström och Urban Karlsson förslag föll i god jord... även om man i god innebandy anda gör "halv lösningar"... det finns många exempel... många.
Man tar... halvbeslut... halvvägar...halvledning... halvavägenvar... ett halvt steg i taget... ibland.

om jag förstår saken rätt ska man ha en dam resp. herrgrupp... fast det är svårt att förstå vad notisen betyder.... på SEI ges ingen info... och inte på förbundets sida heller. Ska tre personer bilda en dam grupp... hur många ska vara i herrgruppen i så fall?????
Så här skriver Magget :
"Här kommer beskedet som många i innebandy-Sverige väntat på. SEI delar upp sig i en herr- och en damgrupp".
Det hade nog räckt med en damgrupp... jag menar herrarnas intressen tar man redan hänsyn till... så ... just delning känns i skrivandets stund ... tråkigt...  ja... det är min spontana reaktion.
Hade hoppats vi i fortsättningen skulle prata om ELITINNEBANDY och se sporten för vad den är... inte dam innebandy och herr innebandy.
Är men inte redan delade.. Superligan och Elitserien damer.
Om man nu inte delar Svens elitinnebandy i två föreningar fullt ut kunde en lösning ha varit att tillsätta en grupp som aktivt och strategiskt tar tillvara Elitserien damer intressen... kanske är det så man försökt jobba tidigare men misslyckats och då kan dam resp. herrgrupp kanske vara en bra väg.

Håller tummarna för att man inte hamnar för långt ifrån varandra... vallgravar istället för broar ger ett visst avstånd, det återstår att se var man hamnar.

Är beredd att säga ... BRA beslut ... måste bara få flunra (nytt ord) på saken en stund.

Elitinne-bandyföreningen... damgrupp och herrgrupp.... FÖR-ENING...
Jo... skrev det igår... här kommer det igen... jo innebandy kan visst liknas vid ett förhållande.

Förening har 20 synonymer ...
br />Fotboll igen... den här bilden gör mig glad... härligt med folk som står för det de tror på.


Folk brukar ofta säga att man ska stå för det man tror på men råkar någon stå för något man själv inte tror på så gör man gärna avsteg från sitt "jag gillar när folk vågar stå för det de tror på"

God natt.

Eller nästan... föreningar söker ofta efter personer som vill engagera sig... kom just på att jag vill vara ansvarig för herrgruppen inom SEI... 
under lening av Ingrid ... i jämställdhetensnamn borde någon vara ansvarig för herrfrågorna och ...
ju mer jag tänker på det så...
Hälsa SEI att jag kommer till nästa möte, vem kan tacka nej till frivilliga insatser ?
Så får det bli.


Sovdags även för de som läser och skriver min innebandyblogg.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Tycker om att du står för det du själv tror på och tjatar om damerna.

2007-09-24 @ 00:14:30
Postat av: Cecilia

Hör egentligen inte alls till inlägget men tänkte ändå informera dig om att vi (jag) kört igång årets motståndarkoll idag, men då vi kör i bokstavsordning så får du vänta ända tills på måndag 1 okt innan turen kommit till IBK Dalen...
Kram Cecilia i Uppsala

2007-09-25 @ 16:17:00
Postat av: Magnus

Tror du blir en utmärkt chef för herrgruppen, lycka till Kram Magnus

2007-09-25 @ 20:28:40
Postat av: Hanna

Hej och tack för titten du skriver roligt och bra.

2007-09-25 @ 21:58:00

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg