->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

en till... medan program laddar

2007-09-13 @ 21:44:58
ÖIK ÖIK ÖIK ... huu... det kommer att ta ett tag att lära sig... men inte lika länge som det tog att tänka bort VK rask....

Herrarna ÖIK (div 1 n) slätkammade visst Umeå City igår.... måste kännas skönt...
förra året gick snacket om att City skulle lägga sig vid en match... för att ÖSK skulle ta poäng och klara sig kvar i ettan.. jo även en träningsmatch är skön att vinna... särkilt när man bjuder upp till dans i sin egen åldersklass... så att säga. Vissa lag gör som jag gör nästa vecka... ska spela match mot F97 ....
Ska bli kul att spöa skiten ur de små liven .... nämen det där menar jag ju inte.
Hur vet man att man är bra?
Man mäter sig med någon i samma viktklass... jag brukar jämnföra mig med de som väger 10 kg mer... det är bra för självförtroendet *lol*

VP ska ... tävla i helgen... vad???? Han hatar ju att tävla....
Försökte peppa idag men han funderade i termerna hur långt ut i skogen han ska slå den här gången....
Just nu spelar han innebandy... då tänker han aldrig så där...
Innebandy är en  smartare sport... tror att man får feber i hjärnan av järnklubbor... ja även om det sällan går åt skogen så länge han håller sig till järnklubborna ...
Ha EN klubba... det räcker långt

Har bestämt mig för att undvika golftävlings ämnet ... vad ska vi då prata om? *ler*

Det där med jämställdhet... det är svårt

är med i en klubb... som för bara 10 år sedan inte tillät kvinnor att vara med... i vår klubb är vi sju tjejer av 60 medlemmar... kanondriftiga tjejer och roliga... de brukar bjuda in till sk "tjejkvällar"... det är med viss motvilja jag går dit... även om det är SUPER trevligt... Vad skulle vi säga om gubbarna gjorde så... sa ... nu ska vi ha grabbkvällar i klubben... tror det skulle bli ett himla liv då... tjejerna skulle känna sig utestängda... men ... killarna verkar inte bry sig... de passar kanske på att basta medan det är tjejträff.
Jämställdhet är svårt... sa jag det?

Därför är det svårt... det där med att dela förbudet i två (menar så klart SEI... heter det förening då?)... men så har man ju gjort med handikapp idrott åxå... kanske är det bara att haka på...
Man snackar om att bygga broar mellan män och kvinnor... ibland känns det som om vi gräver vallgravar.

Vill någon veta min ståndpunkt... gå in på http://www.ingridståndpunkt.se/

En sak är säker.. Ann-Christine Granström, Janne Viktorsson, H-G Lindtsröm är norrlänningarna   som sitter i SEI (trodde jag... kolla deras sida... ) kommer att ha en del att ta tag i... 
Niklas Nyström som inte längre sitter i SEI är den som i varmt och nära samarbete med Urban karlsson lägger fram förslag/väcker debatt om DELNING av svensk elitinnebandy.
Det är i UMEÅ det händer... saker... som vanligt....


Men jag... RESERVERAR mig... det är ett bra sätt att hantera svåra frågor... ni som har erfarenhet av styrelsearbete vet vad jag menar.... 

Mitt stöd har Urban och Niklas vad ni än gör... bara ni håller ihop *ler*

Det är VI MOT VÄRLDEN... ju
  
Har just agerat idrotts läkare ... innebandyskada... blodvite... stackars VP...
Det är lika bra vi stänger ner sporten helt och hållet... det är ju farligt ju...


Kommer att vara på innebandy Umeås lag... oavsett hur man organiserar sig ....  och på innebandy sveriges lag... jag tänker INTE sluta titta på herr innebandy... bara för att jag är tjej... liks

/Innebandybloggen since 05/06
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg