->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Snabb-blogg, innebandy och jobb

2008-08-28 @ 23:25:25
Först Innebandy, ICA MAXI cup i helgen.. Endre vs Rönny imorgon... skulle tro att Rönnby vill trycka till gotlänningarna... var ju lite snöpligt det där att åka ur slutspelet mot just Endre. Mika Packalén gör stax entre i Elitserien,  ... läs på klubbens hemsida... Det skall bli intressant att följa honom och Endre.
I Västerås tränar de hårt, och Ramqist har varken hittat formen eller jobb... (bruten länk) tillbaka till Sundsvall åker han... skulle tro att FLERA klubbar hör av sig... han finns tillgänglig för utlåning de bryter inget kontrakt. Hoppas att inte denna lovande center ser detta som ett magplask... det är bara att bryta ihop och komma igen.
Hörde någon som sa Indoor hockey ... länge sedan jag hörde innebandy kallas så...
Idag har det vart full fart inom innebandymedia... kanske folk är tillbaka efter sina semestrar. Goood

I Umeå är det inget mediabrus när det gäller vår sport... en intervju med Citys damer skulle man kunna kosta på sig, de sägs att de gjorde en lysande insats mot ÖIB. Vakna

Varför blogga ikväll? Måste bara ta en paus... är strax klar med föreläsningen imorgon... brukar ofta sitta en stund kvällen innan och liksom "fila"... idag blev det mer än så... vissa dagar händer ALLT...
Känner mig som en kass morsa, Pizza till middag... S hade träning... kroppen förtjänar bättre mat än så... får tröst mig med att det inte händer så ofta.

Fattar ni... det är MÖRK klockan 20.00... S cyklade till träningen och innan han var hemma kändes det lite obehagligt... tittade ut genom fönstret och ... minns inte om jag fixat med hans lyse. Det där med att ha barn är speciellt... livets största glädje men också... oro. Tycker jag blev mera sårbar sedan barnen kom...kärlek gör ont fast oftas på ett bra sätt.

Musik
Här hemma lyssnar vi på Disturbed... ofrivilligt... det finns bara en här som vill lyssna... han spelar för hela huset... nya tider, ber jag honom säkna så kommer det ord som "SLUTA SPAMA MORSAN, DET LAGGAR"... man måste le.

...tidigare har vi kunnat lyssna på samma typ av musik typ Kent .. de här ungarna är uppvuxna med svensk musik... Lemarc, Lisa Nilsson mfl.

VP åker till Gotland i helgen på konferens... han undrade om jag kunde skjutsa honom till flyget imorgon bitti... men hallå... är så fokuserad när jag sa hålla i den typen av utbildning som står på schemat imorgon.

Det är nog som inför en viktig match, man laddar ... har speciella fyr för sig.... tur att ingen vet. Vissa gånger är självförtroendet inte på topp (det är inte alltid känslan finns att jag ska äga scenen)... ser åhörana som motståndare i stället för .. problemlösare.. alltså delaktiga. Ibland när jag är nervös så tänker jag att alla i publiken är nakna medan jag själv bär kläder... Någon gång har jag låtsats att jag står på en tfn katalog... för att bli lite längre... fast oftast tänker jag ... åhörarna är mina vänner...
Imorgon är det bara män i pupliken, det stör mig inte, hoppas verkligen jag kan leverera något matnyttigt... *håller tummarna*. Mjuka ämnen är speciella... lite luddiga... det är egentligen lättare att konversera fysika grejer... alltså verktyg, recept eller mediciner... men nu är det inte min grej...

Tänkte på en sak idag ang. VP... han säger ofta att han har ett stimulerande jobb, att han trivs, gnäller aldrig över sin lön, uppskattar den frihet jobbet innebär och trivs med gruppen han har under sina vingar ... Hur många har det så? Han är bara att gratulera.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Ingrid

Kul med fler Umebloggar, koll på Innebandyn? Jo ibland iaf., bor ju i Innebandyns huvudstad:)

2008-08-29 @ 16:23:35
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg