->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Förbundet har fem dagar på sig sedan...

2008-12-27 @ 22:14:05

Har skannat igenom cyber... inget om ny förbundskapten eller om vi få behålla den vi redan har... eller en blandning.... Lär bli nyårsaftonnyheten för oss innebandyvänner.  Happy end... där finns olika åsikter
Något vi inte borde ha olika åsikter om är hurvida det var bra för innebandyn att Sverige förlorade.... varför är det så fult att vara Svensk? Som att ta avstånd från sin egna familj... det har de blågula inte förtjänat och jag hoppas verkligen inte att nästa generations innebandyspelare har läst det folk sagt och skrivit ... om hur bra det är att Sverige förlorade. Hur skapar man VI känsla? Ja inte genom att förneka sina egna. 

Oj, det här ämnet känns kanske tjatigt men ... här på min blogg är det ju jag som bestämmer.... 
Vad är det med Dalen? IBK Dalen hade framgång i Dalarna, ett ganska nice sätt att avsluta 2008 för Urban Karlsson & CO .... Ketil Kronberg trea i poängligan och imorgon är Dalen trea i tabellen... ja, Täby vinner ju över Mullsjö men 9-7 imorgon även om Jäderlund låter väldigt "negga" om sitt lags form just nu.  Så har jag spelat och den här gången ... svik mig inte!!!

Övriga matcher imorgon
Balrog vinner över Jönköping med 6-3
AIK spelar oavgjort mot Västerås (har fått hjälp av en full AIK:are att tippa ikväll, tack för hjälpen... men det är ingen spelare så luuugn Gittan *l*)

29 december
City tar poäng i Göteborg men det är Pixbo som vinner i sudden.

Det har var mitt första och enda tips i denna blogg... fick som sagt hjälp och där vinet går in går vettet ut sägs det, fast själv har jag inte ens luktat på glöggen.
Här kommer årets glöggfråga,
Varför ska man inte dricka vitvins glögg?
Svar: Nämen då syns det ju inte när man spytt i snön (nu ska alla skratta, men alla har ju inte vuxit upp i Ö-viks trakten så... kan förstå att detta "skämt" inte uppskattas av alla men gamla blogg vännerna Limmet och Selles Sal hade säkert vänner som "betedde" sig på Lucia
Varför skriver jag detta egentligen?
Till Johan, ingen innebandy på julafton i år... sånt händer bara i min familj och i år skulle jag ju fira med VP:s släkt, där är det bara VP som har fina handleder. Jo, riktigt fina handleder.

Hörde att en ny innebandysajt är på "G" men det tror jag inte förrän jag ser det....  hoppas att den som startar i så fall har ambitionen att ha riktig journalistik på agendan... det vore GULD värt. Är inte en av dem som vill se en ny sajt sopa mattan med Innebandymagazinet, tvärtom... då skulle Magget höja sig till den nivå en innebandysajt  förtjänar. De har redan så många bra saker att bygga vidare på.
måste vara ganska bra fart i Tibblehallen eller? 

Till sist (en uppdatering senare på kvällen typ efter midnatt) LÄS MAGNUS JÄDERLUNDS KRÖNIKA .... grym läsning ... genialt, vackert, och smart, nu snackar vi innebandykärlek
.. i love it. Varför skriver han inte på Magget, då skulle fler få läsa? Vore grymt ju. (eller så inte, grundaren av innebandynytt kanske inte får/vill skriva där)

En innebandyblogg nära dig /Ingrid

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg