->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

TV4 och innebandy VM. Och Rig har egna regler?

2008-12-07 @ 20:48:11
Brukar se sportnytt men ikväll såg jag sportnyheterna på Tv4 och ... om febern inte gör mig alldeles knasig så ... inte ett ord om matchen mellan Tjeckien och Sverige. 
Partik Ekwall har ju aldrig utgett sig för att gilla innebandy... det är ju inte politiskt korrekt att prata innebandy... det är ju lite töntsport... *suck* de sa han i panelen för ett tag sedan.
Nåja, TV4 sport visade ju matchen... det tackar jag för, en spännande match i soffan och ... det är nice med en ny TV må jag säga.

Det där med bollen, fasen så onödigt att uppförstora det där att damerna fick säga sitt om bollen, man Stefan Åberg kan ju slå sig för bröstet och låtsas ha hittat ett scoop.

Vilken tur att Anna Wijk inte blev behandlad som Micke Karlsson när han spelade i Båstad,,,  det var ett sjukt långt straff som skulle avskräcka alla att fuska... och vad händer? Förbundets egna division 1 lag och SM-vinnarna IKSU gör en miss när det gäller licenserna och ... nej då drar man bort 3 poäng från SIBF:s lag. Nu är jag glad för innebandyns skull att Anna Vijk INTE fick avstängning men....  visst är det lite märkligt. Är det en tankevurpa på grund av febern kanske, ingen annan som funderar som jag.

Bäst jus nu
Wallander ... en höjdare på TV

Gurras prickar (skön innebandyblogg) .... klart han ska få behålla dem, skärpning VK
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Sofia

När det gäller resonemanget om särbehandlingen av Anna Wijk och Riget så är du inte ensam om det. Helt klart verkar det vara så att olika regler gäller beroende på vilket lag du tillhör. Det mest intressanta med detta är att ingen ifrågasätter det! Hur är det möjligt?

2008-12-09 @ 20:41:52
Postat av: Ingrid

Hej Sofia

Trodde jag var ensam som undrade... man kan ju undra varför innebandy-media inte är intresserade av denna fråga.

2008-12-09 @ 23:53:25
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: KEg

Nu var det väl ändå inte IKSU som gjort en miss. Det var väl RIG som använde henne efter att dem skrivit över henne till IKSU.

2008-12-11 @ 23:23:53

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg