->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Mr magget om innebandyn och kyrkan

2008-02-07 @ 21:21:45
Så här säger Magnus Fredriksson:
"Jag är själv inte kristen men det verkar som att innebandy och värderingarna i kyrkan passar ihop.
 Innebandy är en schysst sport och i kyrkan är man målmedveten, seriös, ordentlig och fokuserar på livet och spelet. ."
ja haja.. så... i kyrkan är man seriös, ordentlig och fokusera på livet och spelet....
Vilken positiv bild Fredriksson har av kristna, Smyrna & gänget i Gtb har nog gjort ett bra jobb.

Tänkt att pingstkyrkans egen tidning Dagen (Tidningen Dagen) gör intervjuer med Fredriksson...
Alvarligt... hur förvånad blev jag? Är inne på tidningen Dagens hemsida typ fem gånger per år... ibland har man tur.

Har en teori... som blivit nedröstad... där det finns många frikyrkor produceras duktiga innebandyspelare...  kanske spelar man innebandy istället för att supa.. i dont no. har träffat mängder med duktigt innebandyfolk som har sina rötter i ... kyrkan... på ett eller annat sätt.
Vore kul att testa min hypotes/teori... (säger man så?) kanske får jag också göra en intervju med Fredriksson. *L*
undantaget frikyrkotäta orter är nog Lycksele... eller kommer det några kungliga spelare därifrån?

Livsåskådningsrelevanta perspektiv och empiriska kontraster.... ja det får bli en annan dags tema...
och... Chippens jesus tatuering på ryggen...
Kan säga... inte hade jag tänkt att skriva om Fredrikssom (Maggetsson som vi säger) eller kristna idrottare ... nu blev lite ditt och datt

Kaka: -We can only win being on Jesus's side
Imorgon ska jag se en hemsk match... det är svårt när ÖIB och IKSU möts....
har mer hjärta för ÖIB men ... går det bra för Umeå är ingen gladare än inneandyenligtmig.
Kidzen ska med på matchen, det är det roligaste som finns... följa matchen med barnen, höra ders kommentarer nu sedan de blivit större. För ett par år sedan hade jag klätterväggen och den stora hoppmadrassen att tacka för... jag kunde se matcher, de hade inte tålamod.
Ingen liveblogg från matchen den här gången... förra gången de möttes satt jag och skrev... nu... returmöte.
Tror det kan bli en tuff match, man ska ALDRIG räkna bort Näktergal & co

(länk till Dagen igen,,, dagen verkar skriva mer om innebandy än expressen gör)
Frida Eriksson oops Stenvall skulle det stå hoppas på spel mot Dalen och Rönnby, hon tackade nej till landslaget på grund av skada... spelar hon  inte imorgon kanske ???
Har bekymmer med sidan, måste uppdatera sedan.... sorry

image385

Uppdaterar
Fick frågan om min egen tro, det tog en minut sedan kom ett mail... hm... hajade till inför frågan, sällan någon som frågar om sånt
... nu handlade det ju inte om mig och tro eller inte tro den här gången utan om... de Maggetsson sagt...
han är inte kristen och....innebandy och kyrkans värderingar passar ihop. Hur blir det???? Om man inte är kristen så passar kanske inte ens värderingar ihop med innebandy *ler* (lät det där konstigt? Det är i så fall bloggens fel... den krånglar.... dessutom... min glimt i ögat är lätt att missa)
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Niclas

Okristen kan man vara det tro?
Bra blågg

2008-02-09 @ 00:38:51
Postat av: Götet

Har du läst hos Johan Sjöstånd, han verkar tycka att Martin Olofsson tillhör en sekt, får man skriva så? Skojjar han? Känner du honom Sjöstr?

2008-02-09 @ 21:37:04
Postat av: Ingrid

Till Niclas
Förstår inte riktigt frågan
Till Götet
Antar att du menar Sjöstrand
1. Man får skriva vad man vill
2. Läste, men skrev han så, du KAN ha missuppfattat, Ta det där på berörd sajt
3. Nej inte känner men läser såklart ibland
4. har du något att säga Sjöstrand, gör det på hans sida.
Tack för kommentarerna, alltid kul att få.

2008-02-10 @ 17:00:02

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg