->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Vad du är pinsam skrek Hjort

2008-02-14 @ 23:02:03
Åkte hemifrån vid 07, är tillbaka 21.30... tiden är uppdelad
enligt följande...
jobb jobb jobb fram till 18.09 då jag tittade på klockan och insåg... nedläpp.
Såg att Gittan väntade på en inside från mig angående matchen... hm... ledsen att jag inte läste det förut, någon som INTE läser bloggar berättade p första periodpaus att G  skrivit så...  här kommer inside från matchen... som inte kan ha varit så kul att se i TV. Det mest spännade med den här dagen är att jag höll på att slå ihjäl mig innan matchen.... sååå halt.

2 perioden
0.01 Tar plats på KORTsidan... som alltid
2.04 Varför har Örjan ingen mössa?
8.28 Örjan stryker sig över håret... U2...
8.40 Ruskigt ineffektivt PP IKSU har, som Dalens herrar ser det ut... letar letar letar
Första 10 minuterna är riktigt tråkiga och slarviga... stackars TV publiken... själv har jag underhållning Maud precis bakom mig och.... Urban Karlsson underhöll på mindre än en meters avstånd. Bildbevis finns....
Dalen har lika tur hemåt som otur bakåt
13.34 Hjort skriker till domaren vid utvisning nr två   Vad pinsam du är!!!! (hördes det i TV?).. det är killen med hjärtat på rätt ställe... skön lirare.

14.07 konstaterar att Eiremo inte visar upp sig, Curt flaggade för henne innan matchen
15.15 Tråååkigt... gummimattan suger
16.10 Peter Grubbström SKRIKER åt IKSU spelarna... hör inte vad men klart är att de håller på att tappa matchen
17.05 Elin  har fullt upp
18.17 Mini #3 IKSU är bra ikväll, det är första gången hon får mitt beröm i år. Hon går igång fram åt slutspelet
19.01 Sussi Ekblom spelar center
Skottstatistik 5-11

Vanberg går rakt in i mig... tittar förtvivlat på min kavaj om han smetat ner den med brunkräm... nix... det gick visst bra... oops, lite överdrift... han va nära att gå in i mig... tror inte att han har något fel på sina ögon... inget blinkande i periodpaus.

Experterna ser ut att ha det lugn och skönt

Frida Eriksson (IKSU) vinkar, hon är ute och skjuter ... fortfarande skadad eller? Hon spelar inte ens PP
Tredje
0.22 Sussi Ekblom får känna hur det är att sitta på bänken , inte ska IKSU klaga för det... de nöter inte ut sina byxor i utvisningsbåset *ler*
2.22--- inte ett mål så lång ögat når
4.52  Jaha... nära mål för Dalen
5.54
STAFF
Kratz eller.... nähä... Frida Eriksson.... som drar pyttepyttelite bakåt
Domar står perfekt till ... till och med Urban säger när han ser reprisen... jo hon drog den bakåt.
07.40 En bekant röst på läkaten säger "Curt kan visst inte reglerna  om han gnäller för det här"
08.27 Hjördis får springa ut och fylla på en vattenflaska

09.30 Mirja gör inte ett enda utkast... rädd för IKSU snabba ben?
Hela rutinkedjan är bättre än på länge, Mini, Proppen ... saknar #11
Hör Urban "nä nu kan jag inte sitta still längre"
11.34 Miss av Dalen ... stolpen är målvaktens bästa vän
12.03 #8 dalen får ett skott i ansiktet
Spännande nu
14.43 fortfarande 0-1
Dalen in med frukt... nu ser det ut som om Lingon och Örjan snackar som sjutton, Lingon skakar på huvudet
15.00 Dalen TO, nu kommer Örjan att plocka Mirja
15.07 Japp...
IKSU är bra i defensiven må jag säga
Det går lååångsamt för hemmalaget... rulla bollen då

Önskar att fler fick sitta på min favvo plats i Gammliahallen... på kortsidan, det är där de skönaste kommentarerna fälls
vad sägs 
7  minuter i i första ... "va fan nu går jag hem, den här matchen slutar oavgjort"... och grabben går iväg... log en lång stund.
"Kolla hon snackar med  domarn och flinar in sig"
"idioter som tagit in Umeå domare för IKSU skull" ha ha ha... ja men båda lagen är ju Umeålag svarade jag... "men de håller på IKSU" ha ha ha ha
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg