->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nya lösningar och sånt som lokaler

2008-06-10 @ 11:37:24
Hm... det finns lokaler som står TOMMA stora delar av veckan...  det finns flera exempel...
Vet inte om jag vågar skriva det här... jo, här är det ju jag som är chef *ler*.
KYRKORNA står tomma stora delar av veckorna, tänk om föreningar och kyrkor kunde tänka smart och bygga för en gemensam framtid.
Innebandyträningar på veckorna och gudstjänster på helgerna... vilka pengar det finns att spara.

I Mullsjö är en anläggning på gång, nu råder speciella omständligheter där eftersom det är en stor kyrkokonferens som bara hålls en gång om året som skall samsas med ett elitlag. TIOTUSEN personer kommer till Mullsjö en gång om året för Nyhemsveckan... smart drag att bygga permanent och samverka med det lokala föreningslivet.

Idag byggs ishallar som kan göras om till konsertlokaler, varför skulle man inte kunna bygga träningslokaler som lätt går att göra till kyrkorum? Då får folk hålla på med det man är intresserad av... utan brist på lokaler. De anläggningar som byggs idag är så avancerade, tänker mig mer den gamla tidens "byastuga", lätt att göra om för olika ändamål.  
 Men då måste det duga med parkett att spela på... gummimatta suger säkert en massa ljud, ni vet i kyrkan sjungs det en del, akustiken är viktig.
 
Nu finns det ju en massa andra man kan vara "sambos" med, det finns tomma loklar stora delar av veckan i fler sammanhang. Det behöver inte vara kyrkor... men nu var det ju Nyhem jag inspirerades av...

Det borde finnas ett företag som heter Ultimat kombinationslösning....
Innebandyenligtmig, Ultimat kombinationslösning AB.

Peter, reggar du detta företag åt mig?
Några av Sveriges bästa innebandyspelare började spela i församlingsgårdens källare...
För att ibland smyga iväg in i själva kyrkan och träna skott vilket är en annan historia, en mindre lyckad historia...
Innebandyn är i sanning en ung sport... Jolly light och Korpen-serier som enda alternativ är inte särskilt långt borta.

Oops, jag vet att man inte får nämna kyrkan utan att någon genast känner sig tvungen att kasta sig över ämnet och hitta de mest extrema infallsvinklar... Det struntar jag i, Den som går ut och dömer ut alla kyrkor och människorna som finns runt dem... säger mer om sig själv än om de troende tycker jag. Svajande människosyn, kan man säga så?  

Ett bra utgångsläge måste vara, du är bra, jag är bra ... (naivt ... ja jag vet)


Nä nu har jag varit kreativ nog för idag...
in i
pappersdimman

 br />Ord som liknar innebandy...typ
Här hittade jag något på jobet som INTE handlar om Innebandy... men väl om SSL.
Himmel vad bra att andra kan Linux... måste ha världens bästa jobb... nästan jämt.

Kunde inte låta bli att säga till kunden att SSL visst haft vissa barnsjukdomar och buggar .... himmel vad han skrattade när han förstod att SSL är Svenska superligan för mig.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg