->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Vilken tur man har ibland

2008-06-14 @ 17:11:26

Fotbollen höll på att ställa till det för mig... Det stod och vägde mellan att D skulle spela 17.00 i dag eller 09.30 imorgon. Jag suckade och höll andan (svårt att göra sånt samtidigt) för jag ville verkligen inte missa fotbollen klockan 18.
Suckandet hjälpte, Ett av lagen skrällde och ... jag får se matchen. Tack!

Cuper är kul men också jobbigt, himmel vilket puzzlande det är för att få ihop det när man ska jobba (vilket jag inte kunde, blev ständigt störd) skjutsa till matcher och hålla koll på att två barn får mat och kommer i tid till sina matcher.

Undrar hur ett par målvaktshandskar kan komma bort... tre gånger på samma dag...

På cupen stod en kille och en tjej och lekte zorrolekar, alltså höll i klubba och boll mellan matcher... blev glad.... fler unga borde ta klubban med sig. Många håller inte i sin klubba från maj till augusti/september... det tar ett bra tag att vänja sig vid innebandyn på hösten.
Kul med alla dessa läger och cuper, de som är smarta lägger dem under fotbollsuppehållet.

Fick frågan att ordna en ZORRO-skola här uppe i norr, något som tydligen inte finns... ja det var ingen seriös förfrågan mer en "du som är så kreativ och bra på att organisera" fråga. Finns det verkligen ingen ZORRO-skola??? Det tror jag att en och annan unge skulle gå i gång på... och media skulle komma och skriva.

Skickar den bollen till föreningar som vågar ta nya grepp.

En dags-skottskola för  tjejer vore rätt kul ...  många föräldrar kan inte skicka sina kidz på ett läger, varken ekonomiskt eller planeringsmässigt men sådär veckan innan skolan börjar skulle många säkert gärna se att det fanns lite aktiviteter.

Varför inte innebandy-konfirmationsläger? Många unga väljer fortfarande att konfirmera sig... läge för innebandyn att vara med på ett hörn?

En innebandyskola för invandrar barn som inte spelar i något lag... skulle uppskattas och säkert finanseras av kommunen... med lite framförhållning.

Bollmaskin för skott och målvaktsträning, varför finns inte det? Hockeyn har ju en sådan produkt... har försökt inspirera några innovatörer utan framgång...  Har testat golfsimulatorn på IKSU... himmel vilken uppfinning, varför ska vi vara sämre än andra sporter? Lite nya grepp kan behövas om man skall kunna leva upp till det där att vi är en ung och cool sport.

Strax fotboll... min adept är där och njuter, borde man inte få ta med sin business Angel?

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: tommy

kul ideér! jag tror kais mora har konfermations innebandyläger på sommrarna..

2008-06-16 @ 23:34:04
Postat av: Kais Mora

KaisMora HAR konfirmations innebandy.

2008-06-17 @ 14:47:47
Postat av: IBK Dalen

IBK Dalen har också haft några innebandykonfirmationsläger!

2008-06-18 @ 23:53:27

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg