->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Händer lite här nu

2008-03-18 @ 20:52:57
När jag väl tar mig tid så är det bara krångel här... blir utslängd och ... ja sånt.
En himla massa innebandy är det i mitt liv... är äntligen frisk och kunde se matchen i Gammliahallen igår.

Vem var kyligast igår? Säger inget namn man han har innebandyglasögon på sig när han spelar. WOW... ska be honom komma och köra gräsklippare här i sommar... det verkar vara hans grej... på med hörselkåpor och ut och röj...
Det märks att Agustsson är proffs, han tar timeout medan det går att göra något... hur många gör det? Folk verkar tro att TO är till för att ta ut målvakten, eller möjligen ge de ledande motståndarna en välförtjänt vila innan sista rycket. Nu hjälpte inte TO för Göteborgarna, vet inte vad som hade hjälpt... kall vatten kanske... Koppen skulle ha kommit till Umeå... då hade det här ALDRIG hänt.

Nu spelade Dalen .... STORT och MODIGT, de var snälla på ett brutalt sätt *ler*.
Media skriver att folk sa "Nu tappar de snart" men det lät inte så på min sida av Gammliahallen... nej... kändes som folk litade på Dalen... ja alla utom Andersson då *ler*... han tog micken och frågade Urban Karlsson om ... ja typ om de skulle visa att de inte tänkte vika ner sig.... hade tänkt gå och klappa till Andersson *ler*, nåja... frågan innehöll ett stort skratt...

Innebandy är STORT här i Umeå just nu har jag fått signaler om trots att jag varit sjuk... bra publiksiffra när IKSU slätkammade Dalen i helgen, var det 500 som såg en divisions två match här för ett tag sedan? Kan det vara så kungligt? Curt rektor för Thoren Business School... mer innebandy i Umeå skolor alltså... men inte ett lag till som siktar mot Elitserien... de kör inte samma koncept som RIG.
Nu kanske man kan spela med RIG och gå på TBS..???? *asgarvar* (skojar skojar)

Nog är väl innebandy ett konstigt spel... två lag spelat 1-0 i en seriematch på TV, nästa match blir siffrorna 10-2... i och för sig i ett slutspel och då kan det ju bli hur som helst. Tänkte på IKSU-Dalen nu.

Slutspel i hockeyn... är det? Vad gör MODO???? En match med sig och just nu står det noll noll i fjärde matchen... efter en och en halv period. (shit nu blev det ett noll till Timrå *suck*)

Ser så klart ib på TV just nu men.... det bästa som hänt mig kom förbi efter skolan... hon ville vara här trots att pappan skulle bjuda på restaurang... klart hon fick det... hon är .... så stor på insidan den här tjejen, nu är jag så klart färgad *ler*... Vi har använd (spelat) Författarkort-leken och sedan PS och Singstar... samt gjort engelska läxan. 
Nytt ord har jag lärt mig:
Hulled oats porridge... allt detta medan ni andra såg matchen, såg några minuter av andra ... behållningen var Brunos samtal med spelarna... tydligt och bra *ler*.... himmel vad det händer konstiga saker i ett slutspel.
Undrar om någon kommer att skriva att de gör en Dalen... tappar ett 4-0 överläge... nja, det är ju Balrog.... och ingen karlsson i båset, så slipper vi läsa sånt.

Veckans fråga:
Hur många utvisningsminuter har Koffe i blågult?
Den som svarar rätt ska få en t-shirt... har många som ni kan välja mellan.....
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: ÖSK

Tre baklängesmål på fyra minuter i slutet av andra perioden, grattis MODO

2008-03-18 @ 23:17:34
Postat av: Emma

Brukar följa din blogg å känner att det är dax att ge ett avtryck.
Mycket bra blogg. Kul att det finns tjejer som skriver å tar plats i innebandy världen!

2008-03-18 @ 23:58:01
URL: http://rodemma.blogg.se
Postat av: Ingrid

Till ÖSK, hm... ja vad säger men?
Till Emma. Hej och välkommen tillbaka hit, ska kolla in din blogg senare.

2008-03-20 @ 00:00:28

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg