->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Lunch blogg om slutspelet (i all hast)

2008-03-04 @ 13:09:28

Månadens  kommentar
I: Hur gick det?
Spelade lika bra som du svarar en sur S
I: Men jag är ju inte alls bra
S:Nä just det, men jag satte en straff
Hallå... tänk om det blir mamman som ska ta skit varje gång en match går dåligt... illa illa... eller... jag tar det är så himla glad att de idrottar

Tänker på slutspelet och valet av motstånd... jag vill ha kul... vore ju nice om det inte blir exakt samma lag som skall mötas i år igen...
Vilka ska spela semin... ja det är klart man måste satsa på det men Balrog kunde ju ta Falun eller Pixbo för mitt höga nöjes skull... Är jag korkad? Nej men lite trött på att se samma lag i varje slutspel...
Minns ni Lersbygdens täsktramp i fjol när hon kommenterade att  Rönnby och IKSU som skulle mötas i Globen... om jag inte missminner mig sa hon "fel lag". 
I år ser jag gärna Balrog och IKSU i finalen... jag måste ju säga IKSU ... eller hur? Har en känsla av att de finns i Globen i år igen... Undrar om man ska ha som mål att vara i Globen varje år? Nåja, de är nog så bra i år igen och har "tänket" ... de spelar för att vara i Globen och är van med den pressen.
För att göra det hela lite sexigt ser mitt slutspel ut enligt följande 
(hata mig inte nu.. det här är ju ingen riktig innebandyblogg, kom ihåg det)

Balrog väljer Ö-vik eller Dalen, så... ordnar sig resten ... 
Vem är det man ringer till... Pixbo får spela mot Endre... sköna matcher det skulle bli
IKSU väljer Mora och sparar en del pengar... ifjol valde de Dalen av flera skäl... "vi möter gärna Dalen men det är även ekonomi med i spelet"... Mora är lagom långt borta.
Rönnby och Falun 
Sedan blir det 
IKSU som tar sig an Pixbo eller Endre
och Balrog möter INTE Rönnby ....
nä, nu föll min idé ... 
Då måste ju Pixbo slå Endre och ... det vill jag ju *inte*

IKSU skulle knappast  vilja spela mot Rönnby i en semi, och Balrog ska ju ha en annan saga i år än att tappa semin till Rönnby 
Nä, det blir nog som många siar... samma lag som förra året.... genom hela slutspelet, skillnaden är att det kan bli Ö-vik som är motståndet i åttondelsfinalen. *suck*
Ingen är gladare än jag om jag har fel.
Ska Balrog och IKSU vara i Globen så kan det ju vara så enkelt att Balrog slår ut dem (läs Rönnby)  i semin.

Just nu står oden i fokus, det är highlife på deras hemsida... att de inte stänger den den.. i så fall för tredje gången i år. Fram för folkets åsikter men kanske inte i en anonym gästbok.
Håller med  Gittan skönt med någon som säger vad det tycker, men... spelaren ifråga lär knappast ha ringt upp media.... den som varit i hetluften vet ... media får tips och den som råkar glutta i deras gästbok ... och är journalist... nästan alla journalister kollar upp sånt... eller?
"Hon säger verkligen vad hon tycker. Befriande. Men kanske inte så smart att kritisera tränaren i media. Och inte inför den viktiga slutomgången".

Uppdaterar 13.21
Nu har raggarna återkommit på min blogg, se som raggar besökare... att ni orkar. Tips, besök andra bloggar  som handlar om ögonskugga och kommentera där  om ni vill ha läsare. Själv hinner jag sällan använda ögonskugga...

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Ingrid

Det var ju åxå en kommentar... någon kanske besöker din blogg efter att ha hittat din kommentar här men du ... Läsare här är mera intresserad av sport än ögonskugga. Så, du har granskat min blogg... kan man få et utlåtande *suck*
Tack för kommentaren... i alla fall

2008-03-04 @ 13:19:42
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Malin

Tjenare!
Kul blogg du har, mycket innebandy. Det gillar jag. Balrog mot IKSU i finalen vore allt kul, men jag tycker det skulle vara än roligare att få se Pixbo-IKSU

2008-03-05 @ 15:02:09
URL: http://www.envarmlanningpavift
Postat av: Jonas

Du va du är skön. Bästa bloggen av alla jag läst.
Keep ån som vi säger här nere.
Hälsn. Jonte

2008-03-06 @ 00:14:52
Postat av: Mike

Tror på ett annat scenario, Balrog väljer lite geografiskt. Därmed:
Balrog-Kais Mora
IKSU-Dalen/Övik
Pixbo-Endre
Rönnby-Falun

2008-03-07 @ 13:02:48
Postat av: Ingrid

Till Mike
Ingen av oss fick rätt *ler*
Till Jonas
Tack....
Diana
Välkommen tillbaka

2008-03-20 @ 00:08:25

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg