->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ingen ordning

2008-05-11 @ 00:50:26

Kvällen sedan barnen la sig:
Lundqvist är kung... vilken match han gör ... gillar när han tar av sig hjälmen *ler*, det är hockey på TV... mitt i natten... shit, det blev just 3-2 till Ryssarna och det är VP:s fel, han sa just "det känns drygt att det skall bli förlängning"

Slå sönder klubban... ja det är rätt, fasen också att man gör en sådan guld match med ett så snöpligt slut. Skänker en tacksam tanke till det som fick min egen S att sluta spela hockey... att slå sönder klubbor är en DYR sport?

Kvällen innan barnen la sig:
Lysistrate och Peloponnesiska kriget har varit på tapeten här ikväll... riktigt lurigt att förklara för barnen.

Umestrul och veckan som gått
Bra intervju med Peder Bodén men inte lätt när han ska prata styrelsen till rätta där hans pappa sitter med... LÄS här...
Linkan är en del av spelarådet men fick inget nytt kontrakt... synd att de inte tog den här diskussionen direkt när säsongen var slut...
Vilka mer var med i spelarådet? Walle som flyttar.... nu blir det Bodén som får stå för allt. Tufft jobb att vara talesman i en sådan här situation.

Det som många pratat om under säsongen och jag själv skrivit... att ta in någon mer i båset i Dalen blev en jättegrej tack vara allas vår Uffe... hallå grabben, lite lite lite smäll får du på fingrarna av mig... anonyma spelare uttalar sig... ajajajaj.
Men jag förstår dig, man vill liksom berätta.... det är ju din uppgift. 
MEN ... Poeten som tränare, var fick du det ifrån? Knasboll, första april var ju för mer än en månad sedan. Är Poeten den typen av ledare som Dalen skall komplettera med? "Skulle inte tro det"
Mr affischpojke är kung på många sätt men spelande tränare tror jag verkligen inte på.

Gurra som tränare i Dalen... Det har han sagt NEJ till i den HÄR  intressanta intervjun (fniss) "man ska aldrig säga aldrig" sa han i och för sig. Gurra är kung ... är med i hans fanclub *ler* men  på banan... ska han stå i båset? Hur ska han då hinna träna till ny medalj i Vasaloppet? Tar Forsberg på sig uppdraget kommer han inte att lämna något åt slumpen men just nu skulle jag inte satsa så mycket på att det blir så.
Vad gör VK, hur kan de veta att Forsberg är aktuell när han själv inte fått frågan och hur kan Levi bergström som låter sportgruppen hantera tränarfrågor ge sig på ett (citat VK) "Det är en mycket bra kandidat", säger klubbordförande Levi Bergström.

Natti natti

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Kalla mig Nisse Nilsson

Mkt klokt skrivet, är här ofta men kommenterar aldrig. Skulle gärna se att du skriv en krönika på Innebandymagazinet någon gång, fråga dom om du får. Klokhet behövs tack för din blogg.

2008-05-11 @ 18:48:44
Postat av: Ingrid

Hm.. ja märkligt nog har de aldrig frågat mig ler, snällt tänkt av dig. är inte så sugen på att skriva krönikor, jag bloggar på.

Tack för kommentaren.

2008-05-12 @ 18:22:24

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg