->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

ingen riktig måndag utan innebandy -Freebandy

2008-11-03 @ 21:36:03

Ni skulle ha sett hennes ögon när hon sa Runnestig... det glittrade...
D har varit med sin pappa i Göteborg under lovet , hon kom hem i går (x-et jobbar där halvtid och halvtid här) ... hon var mäkta imponerad av sitt besök i Nordstan... Freebandy.... och tycker det borde finnas i Umeå... hallå bruden, vi gillar inte zorro *ler*. 

11 snart 12-åringen är såld... en ruskigt driftig dam, man vet aldrig ... har hon väl bestämt sig för något så....  Freebandy i Umeå? Även D pappa han fick sig en lektion tack vare Runnestig & CO 
- Det finns läger där man kan lära sig freebandy, får jag åka till Göteborg på läger?, (tänk vad jag hööööör dåligt).

Var för fösta gången inne på deras sida... WOW! Det är så där man attraherar unga, låten, stilen, .... lovar att D inte glömmer Freebandyn över natten....  SE OCH LÄR AV FREEBANDY,  zorro skeptiska bloggaren Ingrid ... fattar att det där lockar...
Vad är det för fel på snurrfinter och för stora fotbollströjor som det var på min tid? *ler*   (OBS Bilder från freebandy.com)

....  mina barn är så drillade att tycka att RIKTIG innebandy är det enda rätta.... om mitt dotter är skadad för livet av dessa nymodigheter.... nu får hon aldrig mer åka till Göteborg. *ler*

MODO i serieledning
... firar med Turkisk Peppar

MÅNDAG:
Vilka är det som spelar ikväll mamma? Jag försökte tänka... fick inte till det .... något va fel... ingen innebandy = bara en vanlig måndag.
Min dos av floorball idag (förutom att Runnestig och Freebandy var samtalsämnet vid både frukost och middag)  ... såg till att middagen var klar klockan 16.45, skjutsa S och polarna till träning 17.40, hem och hämta D och skjutsa till hennes aktivitet som började 18.30,  åka tvärs över stan igen för att hämta grabbarna när deras träning var slut 19.00...  kvällens idrottsmamma--runda avslutades 20.20 efter att ha hämtat tjejerna utanför Elofsson- hallen.  Undrar hur många mil man kör per år mellan olika idrottsanläggingar... 

Om innebandy är en billig sport i många avseenden så rinner en och annan krona iväg när man kör barnen fram och tillbaka... tänk om jag varit klok nog att välja en förening med bra träningstider och förtur till en hall...  inte en styvmoderligt behandlad förening... hall lös av födsel och ohejdad vana.  Detta är nästan som 10 000 kronors frågan... vilken förening är det jag syftar på?


Bäst just nu:
- Rapakalja extrem
- Linda
- Linda igen, som tvingar med mig på Afrikansk dans
- Kidzen och vårt förvirrade liv
- Modo (vinst mot Djurgården, brorsorna var på matchen, hade ju varit nice)
- Glitter i kidzens ögon, skit i att det handlade om zorrokonster mm.
- Att matchen mot Totteham är glömd, jobbig lördagkväll *pust*

Till sist, vi skrattade lite åt Runnestigs gästbok.... "har du någon msn"... 

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Åsa

Jag skulle skriva hallös. Men det ser knäppt ut. Kanske "står utan hall" är ett bättre alternativ?



Måste jag åka upp till Umeå och packa upp dina saker först? Eller får jag innehållet också? :)

2008-11-04 @ 09:25:42
URL: http://snurrfinten.webblogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg