->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Fasen vilket onödigt inlägg

2008-11-03 @ 14:18:22

UPPDATERAR 23.59 samma dag

visst , illa illa om mina inlägg upplevs hånfulla... ironiska må så vara men hånfulla... känns inte som jag. 

Tyvärr har den legat ute en massa timmar -

Beskrev mitt eget oproffsiga försök att hjälpa damerna när den som skulle skriva lämnade återbud... något jag inte kommer att göra fler gånger ... suckar djupt. MITT FEL!!!!!!! Jag drev med mig själv i det hör inlägget, tyckte jag... men det var det visst bara jag som märkte.  (och ja... jag menade allvar när jag skrev BRA DÄR! angående pressansvarig, något jag borde ha tänkt på) JA, oproffsigt av mig.

Gjort är gjort, är hemskt ledsen att någon känner sig hånad, det var inte min mening.

Fasen så onödigt, man tolkar helt utifrån sitt... så klart, borde ha fattat att inlägget kunde uppfattas på fler än ett sätt.


MITT INLÄGG (borde ta bort det men... det känns bara ännu mer fel, jag hånade ju inte ... trodde jag)

Lite kul att det blir tuffare i Europa, men de höll mig på halster....  spännade värre framför datorn, grattis SWEDEN.

Konstaterade än en gång att jag är en kass journalist.... 

Ringde Emelie Lindström, det var ju typ hon som avgjorde matchen tänkte jag
- Ja det är Emelie
- Hej jag heter Ingrid och ringer för att skriva en notis för Ladies Edition, kan jag ställa ...
- Nej men kan du inte ringa våran (minns inte vad hon sa, ansvariga tror jag)?
- jaha...
- Det blir så dyrt om du ringer till mig, jag springer ner till henne
- Ok säger jag och letar reda på telefonnummer till  landslagsledningen, känner mig smått  irriterad /stressad jag ska hämta D på flyget också.
Så den motvilliga journalisten ringer till en någon Anette i landslaget och presenterar mig...
- Vad sa du att du ringer i från?
Jag upprepar mig men hon visste inte vad Ladies Editon var..., kunde ju inte gärna börja med att förklara det, .... kände mig ganska matt redan innan intervjun med Emelie Lindström... när hon väl kommer till telefon kan jag inte låta bli

- Vilken jäkla tur att det inte vad DN som ringde, du kan inte svara då där i telefon inleder jag intervjun och garvar. Vet inte om hon förstod det komiska i det hela.... tänk om det varit en riktig tidning....  då måste man bjuda till... om man vill ha några minutern i etern. Oproffsigt  från två håll... först och främst från mitt som bara minuterna innan fick veta att det som skulle skriva inte fått tag på FK... fanns det en mediaguide så hade jag INTE läst den, hade Lindströms nummer kvar sedan Innebandynytt tiden... de kanske är förbjudet att kontakta spelarna direkt *ler*.  Bara för att man koordinerar ett landslag behöver man ju inte veta att det finns en ny nyhetskanal....  som sagt TUR att det inte vad DN som ringde.

Så blev "intervjun" som den blev ... kom helt av mig... tappade tråden, sorry damsajten...  BTW: Den där Björn Larsson gör ett kanon jobb på damsidan, bra där.

Fortsätter med det jag kan och vill... blogga. Det är inte jag som ska skriva damnyheter, det visste jag ju sedan tidigare.

Telefonsvarare:
- Du har kommit till turneringens bästa spelare, tyvärr har jag inte råd att prata med jounalister, ring den som är ansvarig så fixar hon en intervju.....
Plötsligt ter det sig väldigt proffsigt...  spelarna har en pressansvarig.
Bra där.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg