->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Olérys med grabbarna, de blir yngre :)

2008-11-01 @ 16:13:25
Känns inte som en ovanlig företeelse, har ofta varit enda tjej om haft intresse att se hockey och fotboll i yngre/vuxen ålder, på fest har jag mer än en gång bett att få lämna soffan för att "kolla in matchen"...  mina vänner är vana, deras pojkvänner/män/bröder och jag kollar in matcher även när det är konfirmationsmiddag  ... De senaste åren har grabbarna har blivit yngre... min egen 13-åring och hans polare går gärna på Olérys och äter när Liverpool spelar... kul så länge man får vara med (betala lär man ju få fortsätta göra även när man blir portad). VP och kidzen ska med... så... sex grabbar och jag i en soffa... en höjdarkväll m.a.o. Vad kan Tottenham ställa till med? Hm, ja de hämtade upp et 2-4 underläge mot Arsenal... man vet aldrig. 
En av polarnas mammor erbjöd sig att följa med, hennes son tackade bestämt nej men hon är en så skön person, är säker på att hon skulle ha trevligt även om hon är den typen av idrotsmamma som bara ser sina egna barns matcher.

Har sett en pinsam match idag...  våra grabbar borde ha fått gå hem... snacka om att ge bort en match...suck.... hörde en mamma säga till sin son "bra jobbat"... "varför ljuga" tänkte jag . Intressant att se nya domare... kanske kan bli något av dem... rätt inställning och bra samspel, det var matchens behållning ... och motståndarnas målvaktspel. Målvakten ska med på Olérys, S och han  går i samma klass men spelar i olika lag.... , han kan bli hur bra som helst... är inte ens uttagen som målvakt i sitt lag i vanliga fall... synd, hoppas verkligen han får chansen... en talang, bra fysik,  rör sig som Ramsin i målet enligt mig.

Detta är en blogg om innebandy... det märks inte idag.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg