->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Finns inget bättre än när det vänder

2008-11-18 @ 23:03:34

Nåja, kan väl inte säga att det gjort det men nu sitter jag här med min nya HP, den otrogna ligger här på golvet och tänker visst aldrig mer starta... men jag hoppas... tänk om... plötsligt händer de säger de ju på Svenska Spel.

Innebandy... har inte följt så noga, har suttit och försökt återställa mina mail som jag backat up... dessutom är jag så fånig så jag inte vill ha Vista, vilket gör att man får nedgradera och sedan installera en himla massa själv...

Plötsligt händer det... någon säger det där man väntat på att höra.
Umeå vill mer innebandy sa en representant från kommunen igår (på Uman), och hon borde ju veta, ... Skrattade och höll andan samtidigt när Fasth sa till henne "Urban har lovat mig en ny innebandyhall"...
Temat på varumärkessatsningen är "Umeå vill mer"...  har inte ens tänk på att ordet innebandy passar där, så klart det gör. Gillar inte reklamtröjor men en sådan kan jag tänka mig bära, iaf någon gång. TV4 planerar visst att sända nästa Umeåderby... kul på ett sätt, men derbyn ska ses på plats och det brukar bli grisinnebandy, är det så kul att se på TV. Nåja, är inte den som tackar nej till att 50 000 ser Umeå-matchen... Var lite trist att det inte var mer folk i går på läktaren ... fotbollsgalan drog kanske.... 
Läst Fasth blogg, hm... visst låter det som om vi haft en date, men hallå... Det var hur som helst trevligt, han har sten koll på innebandy. De var rätt coola... inte verkade det som om de skulle in i studion på ett par timmar, avundas dem inte ... pressande jobb.

Innebandy...undrar om någon har kommenterat betygen... "Hörna" var väl mer än en 2:a, eller? Två killar imponerade på mig igår Lenberg och Samuelsson... sköna lirare,  båda gjorde lite galna grejer ... "sånt gillar vi sa VP". Undrar vad det blir av dem, inget snack om att de hör hemma i SSL.   Säga vad man vill om TV-matcherna, live är så himla nice... bor man i Umeå är det tätt mellan matcher. Det enda jag saknar är repriserna av målen ... ... borde de inte kunna visa dem när de har Tv på plats... så skulle ingen vara gladare än jag.

Stefan skulle hem och se matchen på TV efter matchen, han spelar alltid in deras matcher... är man inte ett sant Dalen fans då... 
Min favvoperson på Dalenmatcherna är en dam i fiket... vilket engagemang, tänk om alla föreningar hade ett par som henne... alltid glad, går ut och hejar på laget och skriker "heja Alex"... känns gött med folk som vågar visa att de älskar ett lag. Håller med Nurmi angående att Göransson är modig, respekt 
Himla tur att man inte haft projekt övergångs/serieutredningen i knät, jobbigt att ett av tre beslut gick igenom... 

Kan inte läsa bloggar... jo på bloggkollen men mina RSS blev delvis kvar i den dumma burken.... jobbigt!
Bäst just nu:
Duntäcket
Barnen kommer på söndag
Sandwich från glassbilen
VP:s stora tålamod
Lunch på Sävargården idag
Ingen Stockholmsresa i veckan
Lundell

Kundens felsägning: "vi använder g-punkts metoden och har gått ner fem kilo var", jag lyckades låta bli att skratta och sa ... "du menar GI" ... han blev ändå generad men jag.... hade ju kunnat säga... "berätta mera".

Skulle vilja få sjunga så här imorgon:
"Fråga inte när det hände, fråga inte hur det vände
Jag litar inte på morgondan, den kommer aldrig nånsin som den ska
Ser inte runt nästa hörn inte än, den här stunden kommer aldrig mer igen
Det finns inget bättre, det finns inget bättre, jag säger det igen
Det finns inget bättre, än när det vänder, när det vänder
När det vänder, när det vänder, vänder...
Har redan glömt allting, jag minns inte längre,
vände för mej, jag säger det igen, vände för mej..."
/Lemarc

Designen ... jo jag ser, det handlar om upplösning och webbläsare, har rättat till en grej till... nu borde det gå att läsa här.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg