->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Sovrufs och morgonrock bland Armanikostymer

2008-11-04 @ 09:26:31
Dagen började bra? Kidzen missade bussen för att de satt och LÄSTE i busskuren, (varför läser man böcker i busskuren)  gissa vem som fick skrapa rutorna och kasta sig in i bilen, tog morgonrock, täckjacka och vinsterskor... snyggt!.  På vägen hem var jag tvungen att stanna då en pojke körde omkull på sin cykel.... Hur kan folk bara åka förbi ett barn som så uppenbart har gjort sig illa... 
Där stod jag mitt i sovrufs och mindre fördelaktiga kläder, utan mobil och .... fick tag i hans pappa som kom direkt och tog med pojken till akuten, tror inte det hade behövts men ... huvudsaken att grabben fick hjälp.

Pappan... ja han visade sig vara en person som imorgon skall ta ställning till om hans företag ska använda sig av mig när det gäller presentationsteknik ....  undrar om han insåg det.... hur som helst sa  "Vilken tur att det finns vuxna vuxna, tack för att du visade hjärta" och så svängde han iväg i sin nytvättade bil... och jag log... trots morgonrock, vinterjackan  och vinsterstövlar ...


Bra start trots allt...  bra balans till gårdagens omilda insomnande eller vad man nu kan kalla det.  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg