->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

... ingen innebandyblogg idag... bara om oss

2008-11-01 @ 00:10:14
Tog ledig halva dagen.... Har rensat skallen genom att titta (!!) på när 13 åringen spelar Timesplitter... sjukt spel...  tror jag satt två timmar och glodde in i rutan... ju mer han förklarade hur spelet gick till ju mer lände jag mig säker på att jag aldrig kommer att spela det... men vi var iaf tillsammans... bara han och jag. Vi var bortbjuda ikväll... men, har inte fixat vinterdäcken så....  vi stannade hemma ....softade ... åt god mat, pratade... är man inte ganska rik när man kan ägna en hel kväll åt att göra ingenting med en tonåring. En tonåring som idag skulle städa och hade innebandyklubban med sig när han gick med dammsugaren... funkade inget vidare men jag bråkade inte....  hellre en klubba i handen och lite skit i hörnen än... ingen klubba alls tänkte jag.
----
Var vid graven, stod där i kylan, snön föll, blev nästan arg....   varför just P? Den mest levande personen jag känt, typ...Saknar dig ...  vid de mest märkliga tillfällen,  som när Arsenal fick stryk (ja nästan iaf) av Tottenham...  kunde nästan se din grimas framför mig, hade velat se dig då.. och när jag drack en TT... och idag när jag använde skruvdragaren i värmeväxlaren... där du förstört gängen (eller heter det jängen) . Tänkte på dig när jag såg en tjej på stan som du följde med hem för många år sedan.... och somnade du i hennes hall (allt saknar man inte *ler*) Ibland kommer tårarna när jag hör "jag går och fiskar" ... men du skulle nog ...."men skärp dig Ingrid bete dig som en man.".. eller nå´t sånt.  SAKNAR att du ringer när du är full, alla "jag ska fixa det" .... SAKNAR.  Tände inget ljus... hör dina ord "värmeljus är musöppnare"  du har sabbat ordet värmeljus, tack så mycket... Hur kan man sakna en  idiot... i do....  du fattas mig, fyra år sedan nu.
----
Peter LeMarc
BARA NÄR JAG BLUNDAR (Kärlek i Tystnadens Tid)

Jag hoppas den här sången når dej
Att du kan höra orden
Var du nu än är
Om så på andra sidan jorden
Kanske är det natt hos dej nu
Kanske är det solsken
Och du går runt i solglasögon
Fast du är som hösten
Om du kisar ut mot horisonten
Kan du kanske se mej
I en annan tid, en annan plats
Där jag går bredvid dej
I ekot av alla stjärnor
Kan du höra hur jag sjunger
Det här är ett farväl
Till alla timmar och sekunder

Jag tänker sällan på dej
I fall du undrar
Nästan inte alls
Bara när jag blundar
Du är som försvunnen
I skymundan
Minns dej knappast
Bara när jag blundar
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg