->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Curre Schwela... tror vi bryter där

2008-10-27 @ 22:44:23

Nu har jag sett två matcher på två dagar i båda hade vi förmånen att ha  Borghoff och Schwela som domare. Tänk att måste säga "hade en dålig dag på jobbet" två dagar i rad... kan inte vara så kul...  Två ordentliga missar som båda kan ha varit matchavgörande... tufft att vara domare... 

Storvretas Forsman rasar , skulle jag också ha gjort.... och Borghoff försvarar sig...  tänk vad skönt att kunna säga "jag tror vi bryter där" när man själv känner sig frustrerad  Domarna tycker att spelarna måste få ut sin frustration på rätt sätt.... lätt att säga. Varför är det så svårt att erkänna, VI GJORDE FEL!

Konversation ikväll men en mkt klok man:
- Hur dåliga domarna än är kommer de aldrig vara sämst på plan

hur menar du nu då

- Det finns alltid spelare som är sämre än domarna så de behöver inte gnälla.

Måste ringa och fråga mr klok en sak... om en i publiken gnäller då... hur blir det då egentligen? Hade iaf en bättre dag på jobbet än de här domarparet, både igår och idag ,,, och ändå är jag inte kung *ler*.

BRUKAR INTE GNÄLLA PÅ DOMARNA MEN... ÄVEN SOLEN HAR FLÄCKAR,... OCH DOMARPAREN... VISSA FLER OCH OFTARE ÄN ANDRA.  Tror vi bryter där...Niklas Jihde är nöjd med domarna i år... grattis! Bra att påminna oss om att är det tyst betyder det ofta att allt är bra, eller att någon har somnat (oj hur fick jag till det där då).

Henrik Söderlund måste ha haft roligt när han skrev (Unt, länk ovan):
""Kan ni förstå Storvretas frustration över domslutet?
- Ja, jo, frustration finns det alltid, men det handlar om att få ut den på rätt sätt, säger Borghoff.
Hannes Öhmans crosschecking kan ni inte ha missat, men ändå dömde ingen utvisning. Varför?
- (lång tystnad) Vi tog den bara helt enkelt inte, säger Schwela.
Ångrar ni det nu i efterhand?
- Det handlar om sekundsnabba beslut ... jag tror att vi bryter där, avslutar Schwela"".

//Innebandy Enligt Mig -en blogg om innebandy

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Frustrerad

Alltså. JNu när jag äntligen ska läsa den här bloggen så är det en reklambanner så att man inte kan se ett skvatt. jag sitter visserligen på en gammal dator med en gammal webläsare. Men tycker ändå att innehållet i bloggen måste va viktigare att visa än en reklambanner för mika packaléns blogg. även om jag går in på länken och sen går tillbakaka så är den kvar. jag ser inte ens vad jag skriver just nu men jag hoppas det kommer med iaf. sjukt dåligt. ta bort

2008-10-30 @ 17:12:22
Postat av: Ingrid

Ledsen... vet inte vem du är... men himla kul att du läser här... ska försöka fixa....

2008-10-30 @ 23:30:12
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jo tack helt ok ... önskar att du haft detsamma

2008-10-31 @ 00:38:28
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg