->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Stängde av Sportnytt + grattis Balrog, WIC och AIK

2009-04-10 @ 23:55:06
INNEBANDYBLOGGEN.
I går stängde sonen av Sportnytt, det var när de rapporterade om matchen dagen innan när de blå vann över Pool. Det var en tragisk händelse i 13 åringens liv, snacka om Pool-fans. Tänk... han bytte helt sonika kanal . Jag blev först irriterad sedan ... rörd. I den här familjen ogillar vi när de blå vinner, de blå laget börjar på C.  Vi gillar när röda lag vinner i hockey och fotboll.

Innebandy idag:
Tre lag klara för SM-final, inga skrällar så här långt, ja.. då ses vi i "Bollen" då,,,, tre av fjolårets finallag. Ett av laget har lovat mig en (typ av) gåva om de tar sig rill final, hoppas jag slipper påminna dem,
Falun gav IKSU en match,,, sorry Lundmark men det trodde inte jag, detta trots att Falun stundtals var bättre i förra matchen.  På måndag vet vi... snacka om skräll om Falun står i Globen, är nog bara de själva som tror på det. Bra jobb Falun...  Hur ska jag kunna låta bli att åka hem och se matchen på måndag? Hm, karaktär? Tror fortfarande på IKSU, Faluns tid kommer, de har något stort på gång.

Bloggkollegan Jonte byter jobb, välkommen till en ny värd! Önskar dig all lycka. Jonte följer en trend, vet inte hur många tränare som de senaste året gått från herr till dam (är det det som kallas könsbyte?, ha ha, oj nu kanske någon bli arg, nä... det är ju påsk, då retar sig inte folk ). Jag tycker det verkar som daminnebandyn drar, mer nu än förr. Ett gott tecken.

Fick ett samtal idag... på Långfredagen... ovanligt dag för den typen av samtal... pratade länge med en av "höjdarna" på förbundet. Blev minst sagt förvånad. Tack för samtalet, hoppas jag kunde bidra....  finns någon sm ligger på plus nu, på klokhetskontot *ler* och det är inte jag. Fortsätt kämpa!

Nytt ämne: Försöker följa ett TV-program/serie med barnen, vi ser nämligen sällan på TV tillsammans. De ser gärna innebandy så klart, då är myser vi i soffan.  Just nu följer vi visst Grannfejden (tror att det blir så iaf)  vilket sändes i går. Tänk... det är en del man känner igen när det gäller nivå på diskussioner... Sandlådor finns överallt.  Tänk att det ska vara så svårt med relationer...  Hade under dagen fått lyssna på en person som var mitt uppe i en annan konflik där det handlar om innebandy, det var ungefär som Grannfejden. Kanske Robban Ashberg kan ta sig an detta fall.. *ler*, även om jag skojar är det en intressant tanke. Medlare... sådana behövs, det bästa är så klart om de kommer utifrån.  Föreslog i den aktuella innebandykonflikten att de skulle be en tredje part om hjälp. Hoppas det finns tillräckligt med klokhet och äkta vilja att lösa detta... 

Befinner mig på jorden vackraste plats... slutar aldrig att förundras,
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anton Czitrom

Vilka hoppas du vinner i Globen då :D?

2009-04-13 @ 14:41:50
URL: http://antonsgrymmafloorball.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg