->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Jihde, tack för allt! Kan Falun göra en IKSU?

2009-04-17 @ 19:24:51

Blandar i hop lite bokstäver innan det är dags att ge sig av mot Stockholm och SM-finalen. Har tänkt avsluta mitt bloggande, det roliga med blogg tog slut i veckan... ingen särskild orsak.  Kommer inte att bli en av alla dessa som bloggar en gång i månaden, antingen så skriver jag eller så inte. 

Är egntligen inte så peppad på Globen, men det kommer när jag väl är där. Finns några jag toklängtar efter att få träffa, en kortis är bättre än inget. 
Har inte hunnit följa med vad som sägs och skrivs på länge men visst är det så att alla tror på  Balrog och AIK,

är själv världens sämsta tippare. 

men jag unnar Jihde ett guld,. Eller ... han är i allafall guld värd på många sätt.
Känns sorgligt att det är Jihdes sista match. Den mannen har gjort mer för innebandyn än många andra, han är kanske inte bäst men störst. Tänker inte rada upp alla bra saker han lyckats med, egentligen har väl Jihde alltid levererat där han befunnit sig inom innebandyn. Har inte koll på vad som händer framöver. Till Niklas, även om du gjort mer än de flesta och har rätt att sätta punkt så hoppas jag att det inte är slut. Vill ändå säga TACK och lycka till. Även om det inte blir guld i morgon så är du Mr innebandy.

Vinner inte Warberg i morgon har de ändå vunnit när det gäller allt annat, det som faktiskt innebandyn behöver nämligen fans och publik. Beundrar denna förening, ja... det är jag ju inte ensam om. Warberg är guldklubben, någon sa att alla andra lag lämnade tillbaka biljetter till SM-finalen, fans i Stockholm kan ju ha bokat biljetter innan, i Falun hade många redan köpt biljetter på annat sätt  men ....  375 biljetter till damlagen och 1100 till herrlagen borde gå åt. Tror att det kommer att bli bättre och bättre, det har pratats mycket organisation, ekonomi med mer i år. Nästa år ... då ni.

Uppdaterar, jo jag har spelat på WIC ...  men vinner AIK ska jag gratulera Hallstensson å det varmaste, jag lovar.

Damfinalen då... måste säga att jag inte alls vågar spela. Balrog borde ta hem det men Falun... ja.  Ingen av lagen finns i mitt hjärta, hoppas på innebandypropaganda.  Det roligaste vore att Minne fick äga Globen efter allt slit, men så har ju Falun visat sådant hjärta.
Bästa laget för dagen vinner, Matte Forslund tippade en 6-0 match fördel Balrog, glöm det! Den som tippar 6-0 har inte sett Falsun på slutet. Må vara att de är orutinerade och Balrog är ett starkare lag men...  Falun har gjort mig och många andra förvirrade i semin... ett annat lag än i kvarten.

Det finns de som menar att man inte vinner guld i sin första SM-final, det var just vad IKSU gjorde. (Tänker på Mikas krönika... han skriver ytterst få... och det stämmer, men det finns ju ett lag... )
De (IKSU) snubblande sig fram under säsongen och var nära att hamna i den dåvarande Allsvenskan. Det har folk glömt nu. För den skull säger jag inte att Falun vinner, men inte tror jag de svävar omkring på små moln och glömmer bort att slåss för guldet.

Enligt mailen finns det en himla massa jag borde skriva om... men jag skriver bara om det jag har lust med. När det gäller artiklar jag borde skriva kan jag bara säga...  men skriv själv. Finns ju en massa forum, jag har gjort mer än någon kan begära. Det är kul att människor vill att jag skriver men... det måste väl finnas andra som kan ta sig an viktiga ämnen, eller?  "ta ditt ansvar nu Ingrid" ... Hallå, det är inte jag som ska rösta med fötterna.
Det finns många viktiga saker att lyfta fram men...  jag är bloggare, eller var i allafall.
Ses i Globen!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

När IKSU vann sitt första guld så var det mot Pixbo som också spelade sin första sm-final. Något lag "måste" ju vinna ;)

2009-04-17 @ 22:54:29
Postat av: farmor

hoppas du är en bloggare nästa säsong oxå...

2009-04-18 @ 10:25:40
URL: http://farmor13.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Till anonym

Hm, det år IKSU tog sitt första guld var en knackig säsong, borde ha skrivit så.

Till farmor

Snällt skrivet av dig. Det är länge kvar till nästa säsong...

2009-04-19 @ 22:23:02
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg