->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Var ska man börja?

2009-04-03 @ 23:34:22

Har varit på Musköten och jobbat i fiket. Tycker sådana jobb är ganska trevliga, tyvärr missade jag TV-matchen... men hade en utsänd som messade med jämna mellanrum. Kom hem lagom till sudden. Så där ja 1-1 i matcher i båda semifinalserierna.  Båda matcherna avgjorde genom straff, den ena en straff i sudden, satt och funderade om jag har varit med om det förut i en semi. Spännande. 


Var ska man börja?

Har gjort stolpar till FloorBall pressreleaseschool alltså en snabbkurs i hur man skriver pressmeddelanden. Det finns så mycket att skriva och jag vet inte nästan inte var jag skall börja. Min e-postadress är ingrid.umea(och sedan hotmail.com), det vore kul med frågor från er som är i hetluften. Vilka verktyg behöver ni? Vilka funderingar finns?
Har en lång lista på "bra att tänka på grejer", ska dela upp det så folk orkar läsa. Vill passa på att säga tack till Jonas och Maria som mailat och tycker min "skola" vet en bra idé.
Lägger allt om PM i en egen kategori så blir det lätt att hitta för den som är intresserad. (se kategorier) .
Oj vad det här låter ambitiöst, har faktiskt inte tänkt bre ut mig alltför mycket.

Nytt ämne: Det här med domare, blev förvånad att samma domare fortsätter döma Balrog, om jag vore domare och själv spelat i ett lag så skulle jag inte vilja sätta mig i en sits där men i princip dömer sitt eget lag. Idag var det någon som sa, i vilken annan sport är det så? Spelar ju ingen roll, väldigt modigt av aktuell domare, snacka om is i magen. Det blir ju så himla lätt snack ändå... 

Nytt ämne, lite om den här dagen som snart är slut :
Dagen har varit späckad med möten. Klockan blev 15 innan jag fick tid att äta lunch, vi hade missuppfattat varandra så de andra hade redan ätit innan mötet klockan 12.15, kändes ... sådär.  
Resa till Stockholm bokad i går, himla kul att brorsan (och ev. syrran) hakar på. Hur ofta får vi umgås bara vi, utan respektive och övriga familjemedlemmar... känns stort.  Plötsligt känner jag mig rik trots 19 000 i räkningar.

Har ett mail jag bara läst inledningen på, orkade inte med den framgångsrika mannens ursäkter och larvigheter. Ska ta och läsa det ordentligt imorgon och svara, tänk vad vissa människor gör en besviken. Såg honom som ett proffs i våras men nu är jag ytterst tveksam till om jag skulle våga låna ut en hundring till Mr framgångsrik och verbal. *obehagkänslan syns för jag ryser* .

Kommer eventuellt att uppdatera det här inlägget med ett exempel på pressmeddelande , intresserad? Kom tillbaka senare. kanske på lördag em.  

Till sist: En final borde ALDRIG få avgöras på straffar, eller hur Hallstensson? Jag vet att han och jag tycker lika där... kanske tycker alla så....  i dont no.

Ha en bra helg!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Peter

Det finns väl en hockeydomare också, som spelat i det där laget från Solna, men i och för sig så spelar ju inte dom i elitserien, och kommer inta att göra det nästa säsong heller... Knepig situation ändå, att döma sitt eget lag... Men det går nog det med, men kan man vara opartisk..?

2009-04-05 @ 10:36:16
URL: http://petersbloggerier.blogspot.com

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg