->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

...

2009-08-23 @ 23:20:26
Har nu tre opublicerade inlägg... det tar stopp där.. vid ögonblicket jag skall trycka på "publicera" eller heter det kanske "spara och visa" ... Ärligt talat tar det stopp tidigare än så, jag tänker "det där ska jag skriva om" men det är som om vägen från hjärnan/hjärtat till tangenterna har blivit väldigt  lång och då väljer jag helt enkelt att prioritera annat.
Får förslag på ämnen av sådana som faktiskt borde skriva själva.... jag kan inte skriva på beställning.... varför skulle jag?

Snabb sammanfattning
... Umeå, närmare bestämt  Dalen tog hem pokalen i Prag... Trodde nog Täby skulle ta hem den... Btw, det lär ha skapats nya myter under den turneringen... men också ett ordspråk i stil med "det som sas i Prag stannar i Prag". Köper det... hoppas att alla lag som deltog fick med sig nyttiga erfarenheter. 

... på tal om Umeå och därmed norrland, vill upplysa alla om att Norrlands Guld reklamen verkligen speglar livet och männen i norr (hm...) 

 ... det verkar vara väldigt svårt att förklara reglerna gällande kontrakt.... väldigt många vet inte vad som gäller (verkar det som)... det kan omöjligt vara bara spelarnas fel... det klickar någonstans på vägen och det gynnar ingen.

... det har knappast gått ¨någon förbi att SIBF satsar på damerna... att de plöjt ner massor med pengar och erbjudit media och mental-träning. Tack, nu vet vi det.... jag ser gärna att andra saker kommuniceras... sådant som verkligen promotar sporten. Någon som förstår hur jag menar? Nu snackar vi om flera av världens bästa spelare... VM på hemmaplan. Att spelarna får mediaträning  känns mer som en intern angelägenhet .

... har än en gång konstaterat att det finns människor som gärna gottar sig åt andras olycka.... vem tjänar på det? Men det är väl som en vän sa här om dagen... folk vill på olika sätt sko sig på andras framgång eller olycka... Man försöker kapa åt sig några poäng för egen del....   Kärlek? Nope!

... diskrimineras herrarna? Undrar hur det skulle ha låtit om blågult förlorat (ja nästan iaf) mot ett liga-lag som blev utslagna i kvarten. Gissar att Göransson fått sina fiskar varma då... men vad vet jag?

... har blivit inbjuden att se Thorengruppen nästa helg... ja, de och en massa andra lag.... lovade att se just Thoren... tror det kan bli intressanta fajter i Nolia Cup då de bland annat möter Dalen. Tänk så nice att gå in och spela en cup där man har allt att vinna, där all press ligger hos motståndarna Trist att City inte skall vara med...   På damsidan finns det fler elitlag anmälda... så här ser det ut:  (lägg märke till hur många lag som nyligen har varit eller just nu spelar i högsta serien på respektive "kön".

Det återstår att se om mitt eget just nu ganska späckade schema tillåter någon innebandy nästa helg.

... lyssnade på Kotten som sommarpratare... i like.... alla som vågar säga till sig själv och andra "Jag vill bli bäst" har min fulla respekt, än mer de som är beredda att satsa det som krävs... blod, svett och tårar. Kotten är ett bra föredöme....  Om jag vore hon skulle jag ha lagt ner innebandyn för länge sedan... men där har ni en dam som vill innebandyn väl, men det måste ha kostat på ibland....  Mer Kotten-stil inom sporten.
På tal om att bli bäst.... har intervjuat/samtalat med många innebandyprofiler och jag har hört orden några gånger "Jag vill bli bäst i världen" ...   - det är sådana som blir och är innebandyns viktigaste profiler. Var lite sugen på att skriva ner några namn på damer som signalerat ovan nämnda "mål"...  finns några som sticker ut, dem ska vi uppmuntra och inte hindra. Oops, det här skulle kunna bli ett långt inlägg.  Har flera kanon-exempel från förr... kanske en annan gång.

Nu skyndar jag mig att publicera... korra... nä! Hittade du något att reta dig på? Lägg din kraft på något annat... det här är bara en blogg... skriven av en som är ringrostig.

Oj, jag hade glömt.... det är match.... nu ska jag se Messi & Co, hörde att det var en svensk med idag.... *ler* (han går av plan typ tre minuter efter jag slagit på TV:n), mer än en gång har innebandyn och bloggen ställt till det...  

00.03 .... Mammas nya kille och Job Andersson.... underbart ... lyssna, det är lite som Norrlands Guld fast bättre *l* Tacke Selle... nu somnar jag med ett leende.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Klister

Bra inlägg. Du får, precis som jag, öka på frekvensen på våra inlägg.



Folk tryck ner varandra och dansken kom in o kund sko se...

2009-08-23 @ 23:40:02
URL: http://www.sellessal.blogspot.com
Postat av: Erik

ÄNTLIGEN:)

2009-08-23 @ 23:46:37
Postat av: Ingrid i Umeå

Till Selle.... jag fick anledning (på grund av din kommentar) att lyssna på Job Andersson.... underbart, Mammas nya kille förtjänar att lyssnas till. Tack!(länk) http://www.youtube.com/watch?v=08vxc75pabQ

2009-08-23 @ 23:57:26
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Peter

Härligt att få läsa lite alster från dig igen, ibland får man lite torka när det gäller skriverierna.

2009-08-24 @ 00:46:15
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: #10

Hej Ingrid, välkommen tebakks. Kludda på.

2009-08-24 @ 11:16:26
Postat av: Saxat från Eva Didrikssons blogg - läs

Hur många där ute i innebandy-Sverige trodde helt ärligt att Endre skulle spela 6-6 mot landslaget en sommardag i augusti fem månader innan VM? Den som svarar JA ljuger (om man inte är ett inbitet Endrefan och alltid med hjärtat röstar för vinst). Att sedan skylla på att Endre är ett lag som inte har något spel, lever på kontringar, vill ha hawaiimatcher, inte vet vad dom håller på med är så satans tröttsamt att man bli alldeles matt. Och. Mot landslaget kan jag nog säga att Endre på väldigt länge för en gångs skull hade rätt bra koll på vad vi gjorde. Om Vaara och hans lag väntar sig lag som spelar precis som Sverige vill tror jag att hemma-VM kan bli en smula tungt. Efter att den där lördagen var slut när vi mötte landslaget svänger man dock rejält. För nu är det heja, heja Sverige tjallalalalalalalalaaa! Sverige är världens bästa innebandynation och ska så visas i Västerås i december. Jag skulle verkligen inte vara i hans kläder och tvingas ta ut detta landslag även om det är angenäma problem

2009-08-31 @ 12:12:57

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg