->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Föööör långt uppehåll i SSL och grattis Sverige

2009-12-11 @ 21:51:57
Först av allt, grattis blågult. Rättvis seger... tror det räcker till GULD. Forza Sverige.
Innebandy-VM ställer till det i SSL, är det verkligen nödvändigt att ta såååå långt uppehåll i herrarnas serie? Vissa lag har tre veckor mellan sina matcher...  En av SSL-tränarna sa "uppehåll under finalen hade räckt" ... Jag säger, ja typ... tre veckor är för långt uppehåll. Det är nästan som i elitserien, men där är man härdad.

Hur många tittare missade Sara Kristofferssons mål? Gissar att en del bytte till Idol klockan 20.00.
Dalbjer och Pettersson... skönaste målet. Rena rama Ramsin/Hagberg. Eller Sjögren/Svensson.
Snyggaste målet: Kristoffersson. Var det inte det jag sa... hon kommer att bjuda på underhållning.
Sveriges bästa och viktigaste spelare: Hermine Dahlerius. Hon är typ "så här går det till" -spelaren.
Sämst: Svininfluensan, har haft en TUNG vecka.
Micke Karlsson affären står mig upp i halsen, spela för ett lag man sagt att man ALDRIG mer skall spela för. Hur mycket hjärta visar man då?

Magnus Fredriksson är bra på att uppmärksamma detaljer, i nästa herr-VM kan vi se fram emot kommentarer om vilka spelare som har en kusin som heter Berta, vilka som har tatueringar och annat intressant. Eller?
Sju nyheter om samma match... lite spam? Vad ska man ha en VM-sajt till när allt skrivs på en SIBF:s sajt? Det finns ju annan innebandy också...
Ladies har typ FEM personer på plats i Västerås, undrar var alla har hållit hus under serielunken? Kanske är VM deras startskott, lycka till i så fall. Jag hejar på, den dagen de visar att de menar allvar.  
Västerås har lyckats med sin VM-satsningen, mycket föredömligt att förbundet att följa och följa upp vad som hänt under tiden. BRA jobbat! Hoppas verkligen att arrangemanget inte går back, tufft att få sponsorer numera.

AIK-tomten hade skickat en julklapp till MIG, jag säger bara... man slutar aldrig att förvånas. TACK!
Foppa... trist att kroppen inte håller, jag är på hans lag i vått och torrt. De skulle behöva några tre poängare nu för att ha lite mariginal.
Bryr mig inte om att Marika är snygg, jag tycker hon gör ett bra jobb.
Urväder tillbaka i Caperiotäby? Bra för dem isf. En av Sveriges bästa!
Vissa klubbar HÖJER publiksnittet, till och med dubblar. Det gäller att se det som är positivt! Vem har skrivit om det? 
City värvar... bra med nytt blod. Undrar om Magnus "Aga" Augustsson kan tänka sig komma till Umeå i... Vad sägs om fyra månader?
TV4 och vanliga sporten kom ihåg att det var innebandy och VM idag, GJ.
Lyssna på Tennisberg & Co om dagens match.
Fetisov!
Vi håller på Calle fast Erik är snyggare.
Använd * * om ni skall skriva *ler*... kolla skillnaden ler vs *ler*.
Varför inleder så många intervjuoffer med att svara "nej men..."
Såja... en blogg... oläsbar, kass eller irriterande? Tänk på att jag har haft svinsjukan. Ja, detta är en innebandyblogg, lite febrig idag. 

Sverige-Finland 10-2 (3-1, 2-0, 5-1). Publik: 1 895.
MÅL: Sverige: Karolina Widar 2, Hermine Dahlerus 2, Malin Dalbjer, Emelie Lindström, Malin Eriksson, Anna Wijk, Elin Tjärnström, Sara Kristoffersson. Finland: Karoliina Kujala 2.

Hade tänkt lägga in lite bilder men kolla in dem här så länge.  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anonym

Idag visade de match från långsidan. Me like.

2009-12-12 @ 00:11:51
Postat av: Långbyxan

Dags att sluta med kortbyxor nu va?

2009-12-12 @ 10:37:28
Postat av: Nick

Både golvet och vinkeln var bra. Dags att göra om och rätt? Vad tycker du Igrid?

2009-12-12 @ 13:34:19

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg