->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Inför nolltolerans för gnäll på domaren

2009-12-28 @ 23:48:24

Gör som jag... spela INTE innebandy, sitt på sidan och uppträd amatörmässigt, där är det tillåtet... 
Snart nytt år....För säkerhetskull tackar jag alla läsare för i år, tackar alla som gör innebandyn möjligt... tackar alla som gett ris och ros och gör det möjligt för mig att uppträda fullständigt oprofessionellt och amatörmässigt Kärlek!

Domargnäll: Vill man döda en match så skall man klaga och gnälla för alla avblåsningar ... då gör man innebandy till något riktigt trist att titta på för oss som betalar eller ibland avsätter tid framför TV:n.
Publik-innebandy? Det är vi på läktaren som skall tjoa och tycka om domsluten, det är det amatörer gör... proffs ska spela, uppträda elitmässigt. Varför lägga tusentals timmar på att träna och sedan glömma bort varför det är match.

Undrar vilket lag som uppträder mest professionellt när det gäller domarna...  ska ta mig en funderare... Vilka är föredömen? Är det möjligt att bestämma sig för att: "Domarna finns inte, nu spelar vi bara"?

Skulle kunna göra en amatöranalys av dagens domarinsats och det sätt lagen hanterade domarna... men alla som var där eller såg matchen på TV och inte är alltför enögda såg att domarna fick alltför mycket fokus på olika sätt. Bra föredömen? 
Tycker att Warberg hanterade situationen bra... när domarna gav AIK en försenad julklapp. Fem minuter på mr E skulle det ha varit... Undrar om man tar sådant här internt.... när domarna inte gör sitt jobb (eller gör misstag som idag). I ett ungdomslag hade förhoppningsvis "gärningsmannen" fått bevittna ett par matcher från bänken. 

Oj, skall detta bli årets sista inlägg på min innebandyblogg? Ganska rivigt...
Får jag ge ett förslag på ett nyårslöfte? Inte? *L*
På onsdag ska jag se City vs Balrog... eller se och se... ska visst jobba på matchen... då är det när man har idrottande barn. Skall verkligen försöka lägga fokus på rätt saker, jag är där för publikens skull, inte för mitt eget höga nöjes skull som i vanliga fall... Inte lätt att sätta ett läktarproffs i entrén eller i fiket... Bra träning. Man måste veta varför man är i hallen... ju *ler*.  
Gott slut!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: *suck*

Bra ritat idag igen. Spelar ingen roll vad "vissa" gör för de blir inte utvisadse ändå... Snacka om att WIC blev överkörda av domarna idag. Bra krigat av gubbarna änså.

2009-12-28 @ 23:59:39
Postat av: Tommy

Du kan inte mena att domarna var orättvisa då Wic fick en enda U2:a och AIK fem. Läs Gittans blogg.

2009-12-29 @ 00:40:37
Postat av: Enögd

Men snälla Tommy. Är inte domarna orättvisa för att AIK hade fem utvisningar och Warberg en utvisning. Det är väl handlingarna på plan och förseelserna de skall blåsa för. Domarna gör ju en pinsam dundertabbe på lsutet som hade gjort att AIK skulle spela resten av matchen en man mindre. Kom ihåg att det stod 4-4

2009-12-29 @ 01:25:14
Postat av: Rune Engström

hEJ!

AIK har inte hjälp av domarna i gårdagens match, rent generellt. Domarna var bra, men ALLT gnäll. Bra förslag Ingrid, noll tolerans... lockar!

Kolla min blogg, och döm själva.... / capello

2009-12-29 @ 16:02:51
URL: http://ehuscoaching.com/blog/?p=1215http://
Postat av: Ingrid

Hej och tack för synpunkter. Jag står för det jag skrev, att inte visa ut Egebrant då han plockade av Sjögren hjälmen kan ha varit matchavgörande. Trodde iofs på AIK-vinst igår då Kimmo och Emanuelsson inte skulle spela.

2009-12-29 @ 18:48:40
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg